Gå til innhold

Bli en Dropbox-mester med ti enkle tips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt nyttigste tips, og som erstatter tips 10 ++: Sync other folders

Jeg skrev den for SkyDrive, men samme funker på Dropbox og lignende tjenester. Også Linux har støtte for dette (med andre kommandoer)

 

Poenget er å lage en link mellom en mappe i Dropbox mappen og mappen en vil synce. F. eks. har jeg en del filer som jeg ønsker skal ligge i D:\prog, men også vil synce. Da lager jeg en lenke fra C:\<noe>\Dropbox\prog til D:\prog. Så tror Dropbox/SkyDrive at filene ligger i dens mappe og syncer disse.

 

Fordelen er at en ikke trenger å flytte på filer eller rote med andre ting for å få det syncet.

Endret av Matsemann
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tenk over hvor serverene til Dropbox står, ingen har peiling, men står de i USA så har de full rett til å se alt du har på din dropbox, se alle bilder, videoer, dokumenter og alt du har lagret. Da er det mange av disse "tipsene" her du kommer til å angre på og din arbeidsgiver vil bli meget forbannet. Hva skjer med diskene når de er fulle?

 

Det er veldig risikabelt å bruka dropbox å laste opp når du ikke har full kontroll over hvor ting er, men "tulle ting" er det helt supert. Vil heller anbefale JottaCloud som er norsk og har servere i Norge, mye strengere regler her og fungerer akkurat slik som dropbox.

Endret av Hårek
Fjernet referal.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mitt nyttigste tips, og som erstatter tips 10 ++: Sync other foldersJeg skrev den for SkyDrive, men samme funker på Dropbox og lignende tjenester. Også Linux har støtte for dette (med andre kommandoer)Poenget er å lage en link mellom en mappe i Dropbox mappen og mappen en vil synce. F. eks. har jeg en del filer som jeg ønsker skal ligge i D:\prog, men også vil synce. Da lager jeg en lenke fra C:\<noe>\Dropbox\prog til D:\prog. Så tror Dropbox/SkyDrive at filene ligger i dens mappe og syncer disse.Fordelen er at en ikke trenger å flytte på filer eller rote med andre ting for å få det syncet.

 

Veldig lurt! Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Tenk over hvor serverene til Dropbox står, ingen har peiling, men står de i USA så har de full rett til å se alt du har på din dropbox, se alle bilder, videoer, dokumenter og alt du har lagret. Da er det mange av disse "tipsene" her du kommer til å angre på og din arbeidsgiver vil bli meget forbannet. Hva skjer med diskene når de er fulle?Det er veldig risikabelt å bruka dropbox å laste opp når du ikke har full kontroll over hvor ting er, men "tulle ting" er det helt supert. Vil heller anbefale JottaCloud som er norsk og har servere i Norge, mye strengere regler her og fungerer akkurat slik som dropbox.

 

Jottacloud er kjempebra, og også en av våre favoritter:

http://www.teknofil....jenester/109848

Endret av Hårek
Fjernet sitat av referal
Lenke til kommentar

Her er en batch jeg vaste sammen for Skydrive. Ville laste opp mine Skyrim-savegames hver gang jeg startet spillet. Nyttig? Tja. Kanskje noen vil se om de får noe mer ut av det.

 

Den åpner et CMD-vindu, skifter farger, har en enkel countdown samtidig som den kopierer savegames fra documents\my games\skyrim\saves til Skydrive-folderen, for deretter å launche Skyrim :}

 

Kunne helt sikkert rekonfigureres til andre ting og i alle fall gjøres penere. Du bytter bare ut det du vil av adresser og annen tekst.

 

@echo off

title - backup/launcher -

cls

color b

robocopy "c:\users\bjornh\documents\my games\skyrim\saves" "g:\google drive\savegames\skyrim\saves"

cls

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo -- Saved games have been uploaded to Google Drive, launching Skyrim --

echo.

echo.

echo - 3 -

ping -n 2 127.0.0.1>nul

cls

color e

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo -- Saved games have been uploaded to Google Drive, launching Skyrim --

echo.

echo.

echo - - 2 - -

ping -n 2 127.0.0.1>nul

cls

color a

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo.

echo -- Saved games have been uploaded to Google Drive, launching Skyrim --

echo.

echo.

echo - - - 1 - - -

ping -n 2 127.0.0.1>nul

cls

start "" "I:\Skyrim\The Elder Scrolls V Skyrim\skyrimlauncher.exe"

Endret av rebjorn
Fjernet referal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ca. 25GB lagringsplass hos Dropbox pga. endel referals med skolemail samt the great space race. Edu er grei å få med i artikkelen, samt et notat om det er greit å følge med på news/twitter for events som spacerace, om det ikke er nevnt (leste ikke så nøye).

 

Egentlig vil jeg vel heller bruke HTPCen med Owncloud enn Dropbox, men det er så utrolig upraktisk når brorparten av grunnen til at jeg bruker Dropbox er skolearbeid.

Lenke til kommentar

Hvis folk ønsker å øke lagringsplassen sin litt så er upgrademydropbox.com en tjeneste som faktisk funker.

 

Skal innrømme at jeg var skeptisk når jeg testa det men når prislappen var knappe femtilappen og betaling via paypal så anså jeg det som rimelig trygt. Dagen etter var dropboxen min utvidet med 32gb (siden jeg hadde 100gb versjonen fra før så fikk jeg 1000mb per referral istedet for 500mb)

 

Har gjort det på to andre kontoer i ettertid og samme erfaring der, dagen etter var kontoen oppgradert. Anbefales.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Fancy. Virket veldig merkelig ja, men ser at det virker som om den bruker referral link, og i så fall er det vel ganske trygt? Spørsmålet er vel gjerne om Dropbox oppdager det, og anser det som juks. Hvor lenge siden er det du oppgraderte?

 

Ja det benytter referralsystemet, jeg fikk plutselig 32 eposter med "thanks for your Dropbox referral" :p

 

Det er ikke så lenge siden, et par uker. Godt mulig tjenesten blir stengt på sikt hvis den bryter noen vilkår men jeg tviler på at dropbox har kapasitet til å luke ut alle brukere som har benyttet seg av den for å få fjernet den oppgraderte plassen.

Lenke til kommentar

Ja det benytter referralsystemet, jeg fikk plutselig 32 eposter med "thanks for your Dropbox referral" :p

 

Det er ikke så lenge siden, et par uker. Godt mulig tjenesten blir stengt på sikt hvis den bryter noen vilkår men jeg tviler på at dropbox har kapasitet til å luke ut alle brukere som har benyttet seg av den for å få fjernet den oppgraderte plassen.

I see. Hadde vært "litt" kjipt om jeg ble banned merker jeg. Kunne jo kanskje spurt Dropbox. Skulle vel tro at de allerede vet om tjenesten, i fare for å være den som opplyser de om den? :p

Lenke til kommentar

Går jeg glipp av noe hvis jeg bare bruker Google Drive? Hvilke fordeler har Dropbox?

 

En stund siden jeg har testet google drive men det jeg likte best med dropbox på den tiden var delingsmulighetene. At jeg enkelt kan høyreklikke på en fil, kopiere link og sende til hvem som helst. Samt at jeg syns appen til telefonen var bedre, camera upload funksjonen f.eks som er genial.

 

I see. Hadde vært "litt" kjipt om jeg ble banned merker jeg. Kunne jo kanskje spurt Dropbox. Skulle vel tro at de allerede vet om tjenesten, i fare for å være den som opplyser de om den? :p

 

Tja, så langt tenkte ikke jeg. :p Tviler sterkt på at de banner brukere. Det er jo ganske lite tydelig om man i det hele tatt bryter noen vilkår ved å gjøre dette. Tjenesten har ifølge tilbakemeldingene på siden eksistert i hvertfall et halvår så skulle tro de visste om det!

Endret av phax
Lenke til kommentar

Tja, så langt tenkte ikke jeg. :p Tviler sterkt på at de banner brukere. Det er jo ganske lite tydelig om man i det hele tatt bryter noen vilkår ved å gjøre dette. Tjenesten har ifølge tilbakemeldingene på siden eksistert i hvertfall et halvår så skulle tro de visste om det!

Kan hende jeg bare safer den og mekker det selv med VM. Får se. Gidder ikke når jeg er ca. 15GB fra fullt :p

Lenke til kommentar

Tenk over hvor serverene til Dropbox står, ingen har peiling, men står de i USA så har de full rett til å se alt du har på din dropbox, se alle bilder, videoer, dokumenter og alt du har lagret. Da er det mange av disse "tipsene" her du kommer til å angre på og din arbeidsgiver vil bli meget forbannet. Hva skjer med diskene når de er fulle?Det er veldig risikabelt å bruka dropbox å laste opp når du ikke har full kontroll over hvor ting er, men "tulle ting" er det helt supert. Vil heller anbefale JottaCloud som er norsk og har servere i Norge, mye strengere regler her og fungerer akkurat slik som dropbox.Som takk for tipset setter jeg veldig stor pris på at du trykker på linken som gir meg og deg 5GB gratis http://www.jottacloud.com/signup?referer=842E650834C3F515A1C36D6A1FD5ED51

 

Jeg bruker kun dokumenter, og er ellers enig angående private bilder. De borte i USA som har interesse av ingeniør-notater på norsk, får versegod bare ta de :p :p :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...