Gå til innhold

«Jeg vil ikke ha noen sigøynere om bord. Vennligst gå av»


Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jødene og romfolket/sigøynerne har sammenfallende historie angående Holocaust - og begge folkegruppene er spesielt utsatte for vår irritasjon, spesielt i nedgangstider. Disse to folkene har den særstillingen at det som ellers blir oppfattet som greit nok, hva angår gnisninger statene i mellom, blir bestandig blåst voldsomt opp, og folk går av skaftet på ufine måter. da kommer gjerne ord som "de har bestandig vært sånn" - "det nytter ikke med sånt pakk" - " innavl og lommetjueri" - "deportasjon" - "brunsnegler" osv osv ...

 

Hvis man ser på ordene som brukes, så er de like gamle ord som Metusalems skjegg, og forlkegruppene har en medfølgende arvesynd, skulle man fristes til å få seg til å tro

 

Så å dra inn "jødene" i debatten, er helt kurant

 

Hva angår ABB - så er vi ferdig med han, og takk for det

 

:)

Lenke til kommentar

Sigøynere (døgnfluene som ikke bidrar en dritt) bør jages ut av landet. Jeg er lei av disse skapningene, for de har ingen intensjoner om å gjøre noe som helst for fellesskapet. Tiggingen er organisert kriminalitet. Vi står ovenfor et problem, og værre vil det bli.

 

Med rettigheter kommer plikter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare det å blande inn jøder og alskens annet i tråden er idiotisk i seg selv. Hva blir neste avsporing? Breivik?

 

Nei, jeg ser hvordan folk kan svartmale virkeligheten. Finne syndebukker, og rett og slett bare legge til rette for hatet rettet mot grupper av mennesker. Dere er like de menneskene som sto på sidelinjene når jødene ble slaktet. Det er rett og slett ingen forskjell på dere. Fordi det er folk som dere, som søker etter rom for hatet deres som muliggjør slike hendelser. Så derfor har dere hjulpet meg i forstå hvordan mennesker kunne begå handlingene de gjorde under andre verdenskrig. I all den tid dere lever i Norge og skjendes av folk som tigger så er dere bare urbukelige. Dere har ingen verdi for et samfunn som ønsker lykke og trygghet.

 

Sigøynere (døgnfluene som ikke bidrar en dritt) bør jages ut av landet. Jeg er lei av disse skapningene, for de har ingen intensjoner om å gjøre noe som helst for fellesskapet. Tiggingen er organisert kriminalitet. Vi står ovenfor et problem, og værre vil det bli.

 

Med rettigheter kommer plikter.

 

Du bør jages ut av landet.

Endret av Shrooms
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Du kan ikke sammenligne jøder som intergrerer seg i ett samfunn og som blomstrer som følge av dette, med sigøynere som nekter å 'slå seg til ro', nekter å støtte fellesskapet, lever på gata og ikke bidrar samfunnsmessig (og i mange tilfeller, langt fra alle, begår kriminalitet som følge av denne ''nomade''livsstilen).

 

Måten sigøynere får bildet av seg svarmalt på er omtrent helt likt det nazistene gjorde med jødene. Nåtiden evner ikke å se seg selv som historisk.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Nei, jeg ser hvordan folk kan svartmale virkeligheten. Finne syndebukker, og rett og slett bare legge til rette for hatet rettet mot grupper av mennesker. Dere er like de menneskene som sto på sidelinjene når jødene ble slaktet. Det er rett og slett ingen forskjell på dere. Fordi det er folk som dere, som søker etter rom for hatet deres som muliggjør slike hendelser. Så derfor har dere hjulpet meg i forstå hvordan mennesker kunne begå handlingene de gjorde under andre verdenskrig. I all den tid dere lever i Norge og skjendes av folk som tigger så er dere bare urbukelige. Dere har ingen verdi for et samfunn som ønsker lykke og trygghet.

For noe vrøvl. Som nevnt tidligere, oppdater deg litt på dagnes virkelighet og hendelser og ikke fortsett å leve videre i en fantasiverden.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Måten sigøynere får bildet av seg svarmalt på er omtrent helt likt det nazistene gjorde med jødene. Nåtiden evner ikke å se seg selv som historisk.

 

Det er ikke sammenlignbart overhode. Bare stopp. Hadde vi f.eks sagt dette om folk som kommer fra ett spesielt sted så kunne det vært sammenlignbart, men ikke alle romfolk er sigøynere.

 

Jeg, og sikkert samtlige her i tråden, har absolutt ingenting imot folk som kommer fra Romania, som kommer på ferie eller imigrerer til norge av forskjellige grunner. Det er sigøynerne som driter i buskene våre, går rundt og tigger aggressivt, stjeler og er direkte ubehagelige mot andre samtidig som de krever både det ene og det andre av samfunnet uten å bidra med noe selv vi har problemer med!

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 4
Lenke til kommentar

For noe vrøvl. Som nevnt tidligere, oppdater deg litt på dagnes virkelighet og hendelser og ikke fortsett å leve videre i en fantasiverden.

 

Jeg mener det er du som lever i en fantasiverden.

 

MEN jeg vil hjelpe folk, du vil fordømme folk. Hvilken fanatsiverden høres mest fristende ut? Eller det spiller kanskje ikke noen rolle så lenge den bortskjemte drittungen som du er får det han vil? Norsk folk ass, dere vet ikke hva dere har.

 

Det er ikke sammenlignbart overhode. Bare stopp. Hadde vi f.eks sagt dette om folk som kommer fra ett spesielt sted så kunne det vært sammenlignbart, men ikke alle romfolk er sigøynere.

 

Jeg, og sikkert samtlige her i tråden, har absolutt ingenting imot folk som kommer fra Romania, som kommer på ferie eller imigrerer til norge av forskjellige grunner. Det er sigøynerne som driter i buskene våre, går rundt og tigger aggressivt, stjeler og er direkte ubehagelige mot andre samtidig som de krever både det ene og det andre av samfunnet uten å bidra med noe selv vi har problemer med!

 

Jeg mener at dere er helt like. Jeg mener at det var folk som dere som gjorde overgrepene mot jødene mulig. Og nei, ikke de samme meningene. Men type mennesker, den type mennesker som dere er.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er du som lever i en fantasiverden.

MEN jeg vil hjelpe folk, du vil fordømme folk. Hvilken fanatsiverden høres mest fristende ut? Eller det spiller kanskje ikke noen rolle så lenge den bortskjemte drittungen som du er får det han vil? Norsk folk ass, dere vet ikke hva dere har.

Personangrep kan du spare deg for, men det var ikke uventet at du etterhvert kom til å ty til slikt. Når argumentene mangler kan man jo alltids ty til personangrep istedet. ;)
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ikke sammenlignbart overhode. Bare stopp.

Faktisk er den historiske paralellen soleklar.
Hadde vi f.eks sagt dette om folk som kommer fra ett spesielt sted så kunne det vært sammenlignbart, men ikke alle romfolk er sigøynere.
Eh, jo romfolk og sigøynere er synonymer.http://no.wikipedia.org/wiki/Sig%C3%B8ynere

 

Jeg, og sikkert samtlige her i tråden, har absolutt ingenting imot folk som kommer fra Romania, som kommer på ferie eller imigrerer til norge av forskjellige grunner.
Folk som kommer fra Romania kalles rumenere, ikke romfolk. Du ser ut til å lide av samme problemene som mange Amerikanere har med forskjellen på "Austria" og "Australia" :)
Det er sigøynerne som driter i buskene våre, går rundt og tigger aggressivt, stjeler og er direkte ubehagelige mot andre samtidig som de krever både det ene og det andre av samfunnet uten å bidra med noe selv vi har problemer med!

Omtrent som store deler av den "norske" befolkningen da? Dog, de her nå opptrent til å tigge på NAV istedenfor på gata.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personangrep kan du spare deg for, men det var ikke uventet at du etterhvert kom til å ty til slikt. Når argumentene mangler kan man jo alltids ty til personangrep istedet. ;)

 

Det er ikke et personangrep, det er en setningen om hva jeg mener meningene dine representerer.

Lenke til kommentar

Men ja, jeg er på grensen til usakelig her. MEN det er ikke fordi jeg er tom for argumenter, det er bare fordi jeg har problemer med å tolerere dere. Fordi jeg syns det er forkastelig å ha et slikt syn på verden når dere lever i den overluksusen som dere gjør og samtidig er utakknemlig og klager på andre fordi de ikke er like dere. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg spyr av dere.

Lenke til kommentar

 

Jeg mener at dere er helt like. Jeg mener at det var folk som dere som gjorde overgrepene mot jødene mulig. Og nei, ikke de samme meningene. Men type mennesker, den type mennesker som dere er.

 

Da tror jeg at du hadde hatt en fordel av å prøve å se det fra vår side.. vi ønsker ikke å ekskludere mennesker som kommer fra ett spesielt sted, vi ønsker å måtte slippe oppførselen til enkelte mennesker.

 

Faktisk er den historiske paralellen soleklar.Eh, jo romfolk og sigøynere er synonymer.http://no.wikipedia.org/wiki/Sig%C3%B8ynere

 

Folk som kommer fra Romania kalles rumenere, ikke romfolk. Du ser ut til å lide av samme problemene som mange Amerikanere har med forskjellen på "Austria" og "Australia" :)

Omtrent som store deler av den "norske" befolkningen da? Dog, de her nå opptrent til å tigge på NAV istedenfor på gata.

 

Betegnelsen 'sigøyner' er omstridet av mange, og med sigøyner mener jeg en person uten fast ''bosted'', som lever ett nomadeliv. Jeg er ganske sikker på at du vet hva jeg mener også, men at bare ønsker å kverulere enten for å gjøre så jeg 'look bad', eller rett og slett fordi du ønsker å kverulere og styre unna tema.

 

Mennesker som får støtte av NAV pleier ikke å tigge aggressivt eller nekter å oppføre seg ordentlig blant andre mennesker. Tro det eller ei, de aller fleste, som klarer å være i jobb eller ei, vil faktisk være innom NAV ved ett eller annet punkt i voksenlivet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan si mye dritt om norske skoler men alt tatt i betraktning er det tross alt bedre å bli undervist 8 timer om dagen av en 68'er med laveste karaktersum i videregående enn av romfolk.

Det er ikke det som er poenget mitt heller. Jeg skjønner bare ikke hvor argumentasjonen din ligger. Hvorvidt romfolk bedriver innavl og nekter barn å gå på norske skoler driter jeg i. Er disse to handlingene så ufyselige? Hvor prippen er du på en skala fra 1 til 10?
Lenke til kommentar
Det er sigøynerne som driter i buskene våre, går rundt og tigger aggressivt, stjeler og er direkte ubehagelige mot andre samtidig som de krever både det ene og det andre av samfunnet uten å bidra med noe selv vi har problemer med!
Tigger aggressivt? Hvor har du sett disse? De romfolkene jeg ser sitter på gatehjørnet med skamfulle, slitne tryner og ber om et par kroner.

 

Du får be om riot shield neste gang du går forbi disse onde menneskene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...