Gå til innhold

PC-en min klarer nesten ingenting.. trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en PC av en venn. en Acer Aspire 5742g. Når jeg går på canirunit.com så står det at jeg skal klare fint å kjøre WoW, men jeg lagger til og med alt på Low settings. Kunne ha trengt litt hjelp, har prøvd å se etter drivere men fant ikke no spesielt mye. Jeg har heller ikke noe mye oppe mens jeg gamer, bare Skype og spotify.s På canirunit.com står den midt mellom Minimum og Reccomended, jeg tror nok at det burde holde til å kjøre med stabilt 60fps med alt på Low

 

 

Specs:

Windows Version: Microsoft Windows 7 Professional Edition Service Pack 1 (build 7601), 32-bit

Processor: Intel® Core i3 CPU M 370 @ 2.40GHz

Graphics Card: ATI Mobility Radeon HD 5400 Series

Total RAM: 2.5 GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke de i bios eller via hovedkortets programvare... det er verdiene for strømforsyningen. er de nedfor normalen kan det være problemet

Prøvde å gå inn i BIOS-en, trakk på F2 under oppstart, men der kunne jeg bare skifte litt på klokka og "silent startup" og sånt, så ikkeno om strømforsyning eller 5-12 v
Lenke til kommentar

Har du reinstallert Windows 7 etter du fikk datamaskinen, eller kjører du på samme installasjon som tidligere eier?

Reinstallerte

 

hvis du kan finne ut hva hovedkortet ditt er under enhetsbehandling under kontrollpanel... og så: hovedkort "motherboard"

Fant ikke Motherboard under der.
Lenke til kommentar

sjekka at alle drivere til skjermkort, hk osv er installert?

 

kjør den windows 7 testen for å se hvor det er lite ytelse

 

den heter forøvrig experience index og du finner den hvis du høyreklikker my computer og velger properties

Jeg er ikke så veldig god i dette da, men har skjekka noen drivere. installert noen, men har ikke fått bedre ytelse, enste det hjalp var at internet med kabel endelig funka igjen

 

Processor: 5.9

RAM: 5.5

Graphics: 4.8

Gaming Graphics: 6.2

Primary hard disk: 5.9

Endret av kingkamran
Lenke til kommentar

Kan det være noe i retning Nvidias Optimus? Kjenner ikke AMD så godt, men de har noe som heter AMD PowerPlay?

 

Dersom det er et integrert skjermkort der, så kan det hende at noen spill automatisk velger det fremfor det dedikerte skjermkortet. Det er i alle fall slik på en laptop jeg har. Sjekk litt i AMDs kontrollpanel (er det catalyst control center det heter?)

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Så krever wow også litt nå for tiden, faktisk. De fleste husker bare vanilla som ikke krevde noe spesielt, men er andre boller nå, wow krever sitt også.

Kan heller ikke spille noe bra med min laptop som kjørte wow helt fint i WOTLK.

 

Sette "high performance" under power supply i controlpanel kan kanskje hjelpe litt?

Kanskje prøve forskjellen på dx9 og dx11 in-game, kanskje det hjelper noe...

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...