Gå til innhold

FotoKnudsen er konkurs


Anbefalte innlegg

Jeg stusset på uttalelsene fra direktøren som sa at de lenge har visst hvordan det kom til å gå.

Hvis de visste det, burde de avsluttet selskapet umiddelbart for å redde flest mulig kreditorer fra tap.

Det handler om moral.

Det burde vært forbudt å drive et selskap videre når man vet at utgangen er konkurs.

Problemet er selvfølgelig å vite når man vet det... Eller rettere sagt; Problemet er senere å bevise at ledelsen visste at utfallet ble konkurs før de gikk konkurs.

(Litt av en setning...)

Det er en del regler rundt dette med å begjære et firma konkurs, så selv om ledelsen har skjønt at det går den veien, så er det ikke sikkert de kunne slå firmaet konkurs før nå.

 

Den bedriften jeg jobbet i som ble slått konkurs, begjærte seg konkurs den dagen lønningene skulle vært utbetalt; de ansatte ble informert noe før, men det var først dagen da lønnene skulle utbetales, og firmaet ikke kunne det, at de kunne slå firmaet konkurs.

 

At FotoKnudsen ikke begjærte sg konkurs forrige lønningsdag, kan tyde på at de hadde et par potensielle alternative løsninger, som ikke lot seg gjennomføre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener en eller annen nettside kalt AKAM skrev om det da Ur & Foto la ned for en stund tilbake ;)
JapanPhoto tok over driften av Ur & Foto i Juni 2012.

 

Japan Photo ansatte de tidligere Ur & Foto ansatte og kjøpte lageret deres. De tok ikke over bedriften. ;) Og det burde Aetius vite. :p Derfor jeg mobbet han litt.

Lenke til kommentar

Japan Photo ansatte de tidligere Ur & Foto ansatte og kjøpte lageret deres. De tok ikke over bedriften. ;) Og det burde Aetius vite. :p Derfor jeg mobbet han litt.

 

Klart jeg vet det, men for oss som hang i butikken da vi var "små" fotonerder, vil butikken på hjørnet alltid være Ur & Foto. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjipt for de ansatte (i alle fall på kort sikt -- på lengre sikt er det ikke ideelt å jobbe for en arbeidsgiver som sliter), men jeg skjønte aldri helt at denne bedriften hadde livets rett. Skal en drive slikt i konkurranse med lavmarginsjapper på nett må en være alvorlig gode på ett eller annet, jeg har aldri skjønt hva det skulle være for FotoKnudsen sin del.

Lenke til kommentar

Enda en butikk mindre å gå å kjenne å prøve godsaker i.

 

Savner de gammle nedlagte fotobutikkene mye.

 

Å jada, hvis noen lurer, så kan jeg med hånden på hjertet si at alt fotoutstyret jeg har kjøpt er fra butikker over disk. Setter stor pris på god service å fagkunnskap jeg får i butikkene :wee:

 

Vel, 1 stk filter er dog kjøpt fra det hemmelighetsfulle østen :roll:

Lenke til kommentar

Vurderte å søke på en jobb der for litt siden. Var vel kanskje greit at det ble med tanken. Selv om resultatet hadde vært det samme: At jeg sto uten jobb.

 

Hadde fotobransjen hadde samme beskyttelsen som bokbransjen så hadde det vært andre boller. Personlig synes jeg jo at det burde være omvendt, at forlagsbransjen måtte leve med den digitale konkurransen også.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...