tomsi42 Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg stusset på uttalelsene fra direktøren som sa at de lenge har visst hvordan det kom til å gå. Hvis de visste det, burde de avsluttet selskapet umiddelbart for å redde flest mulig kreditorer fra tap. Det handler om moral. Det burde vært forbudt å drive et selskap videre når man vet at utgangen er konkurs. Problemet er selvfølgelig å vite når man vet det... Eller rettere sagt; Problemet er senere å bevise at ledelsen visste at utfallet ble konkurs før de gikk konkurs. (Litt av en setning...) Det er en del regler rundt dette med å begjære et firma konkurs, så selv om ledelsen har skjønt at det går den veien, så er det ikke sikkert de kunne slå firmaet konkurs før nå. Den bedriften jeg jobbet i som ble slått konkurs, begjærte seg konkurs den dagen lønningene skulle vært utbetalt; de ansatte ble informert noe før, men det var først dagen da lønnene skulle utbetales, og firmaet ikke kunne det, at de kunne slå firmaet konkurs. At FotoKnudsen ikke begjærte sg konkurs forrige lønningsdag, kan tyde på at de hadde et par potensielle alternative løsninger, som ikke lot seg gjennomføre. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg mener en eller annen nettside kalt AKAM skrev om det da Ur & Foto la ned for en stund tilbake JapanPhoto tok over driften av Ur & Foto i Juni 2012. Lenke til kommentar
emero Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg mener en eller annen nettside kalt AKAM skrev om det da Ur & Foto la ned for en stund tilbake JapanPhoto tok over driften av Ur & Foto i Juni 2012. Japan Photo ansatte de tidligere Ur & Foto ansatte og kjøpte lageret deres. De tok ikke over bedriften. Og det burde Aetius vite. Derfor jeg mobbet han litt. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Japan Photo ansatte de tidligere Ur & Foto ansatte og kjøpte lageret deres. De tok ikke over bedriften. Og det burde Aetius vite. Derfor jeg mobbet han litt. Ja det kan vel se sånn ut. Misforstod en foto.no artikkel en smule, paralell drift var bare kortvarig. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Japan Photo ansatte de tidligere Ur & Foto ansatte og kjøpte lageret deres. De tok ikke over bedriften. Og det burde Aetius vite. Derfor jeg mobbet han litt. Klart jeg vet det, men for oss som hang i butikken da vi var "små" fotonerder, vil butikken på hjørnet alltid være Ur & Foto. 3 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Kjipt for de ansatte (i alle fall på kort sikt -- på lengre sikt er det ikke ideelt å jobbe for en arbeidsgiver som sliter), men jeg skjønte aldri helt at denne bedriften hadde livets rett. Skal en drive slikt i konkurranse med lavmarginsjapper på nett må en være alvorlig gode på ett eller annet, jeg har aldri skjønt hva det skulle være for FotoKnudsen sin del. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Trist, men det er blitt en tøff bransje som nok lever på små marginer. Hvem blir neste? Tor Lenke til kommentar
ozone Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Foto-Knudsen sa nok også Kodak's "famous last words" dessverre: "Aldri i livet om digitalfoto blir mer enn et leketøy"... ...vel, det ble det! Og noen bedriftsledelser greide ikke følge med. 2 Lenke til kommentar
onkelRoar Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Enda en butikk mindre å gå å kjenne å prøve godsaker i. Savner de gammle nedlagte fotobutikkene mye. Å jada, hvis noen lurer, så kan jeg med hånden på hjertet si at alt fotoutstyret jeg har kjøpt er fra butikker over disk. Setter stor pris på god service å fagkunnskap jeg får i butikkene Vel, 1 stk filter er dog kjøpt fra det hemmelighetsfulle østen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Veldig kjipt.. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 JapanPhoto tok over driften av Ur & Foto i Juni 2012. Ironisk all den til Japan Photo har høyere priser i butikkene enn de har online... så de konkurrerer med seg selv på et vis. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Kjøpte kamera der med gavekort til 400kr, mister jeg dei pengene eller kan eg kreve det fra konkursboet? Et gavekort vil være et uprioritert krav i boet, så det kan du bare glemme. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Kjøpte kamera der med gavekort til 400kr, mister jeg dei pengene eller kan eg kreve det fra konkursboet? Hvis du kjøpte kamera der med et gavekort, så har du jo kamera! Vil du ha kontanter i tillegg, er det nok noe ved gavekortkonseptet du har misforstått. Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Ironisk all den til Japan Photo har høyere priser i butikkene enn de har online... så de konkurrerer med seg selv på et vis. Cannibalize yourself before somebody else does beskriver vel best denne strategien...og det funker for oss i hvert fall... Stephan 9 Lenke til kommentar
rykkin Skrevet 12. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2013 ikke nok med at FotoKnudsen er konkurs, men Elite Foto kjeden ble solgt i går, alt på samme dag..... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2013 (endret) Vurderte å søke på en jobb der for litt siden. Var vel kanskje greit at det ble med tanken. Selv om resultatet hadde vært det samme: At jeg sto uten jobb. Hadde fotobransjen hadde samme beskyttelsen som bokbransjen så hadde det vært andre boller. Personlig synes jeg jo at det burde være omvendt, at forlagsbransjen måtte leve med den digitale konkurransen også. Geir Endret 12. februar 2013 av tom waits for alice 2 Lenke til kommentar
tow Skrevet 12. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2013 Kjøpte kamera der med gavekort til 400kr, mister jeg dei pengene eller kan eg kreve det fra konkursboet? De pengene er tapt, uten noen som helst slags tvil. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 13. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Lillebrodrene-trar-til-2844050.html ser ikke ut som FK blir helt borte med det første Endret 13. februar 2013 av M-J Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 13. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Uansett hva det nå endelig blir til, så har vel merkenavnet FotoKnudsen fått seg en varig "ripe i lakken"...... I og med at de endret navnet på firmaet i siste liten, så hadde de vel en plan.... http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.10911838 Men, men, håper de får det til å funke bedre i framtiden.... Endret 13. februar 2013 av smort1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg