Gå til innhold

Lærling Statoil 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får man noen form for tilbakemelding uansett om man ikke er aktuell for stillingen man har søkt på, eller er det bare de som blir innkalt som får? Står at min er "under behandling." antar likevel at jeg ikke har noen sjanse, siden andre i tråden som har søkt elektrikerlærling allerede har fått svar.

Lenke til kommentar

Jeg har bare et spørsmål. Ser bakover i tråden her at det er mange med gode karakterer (snakker da tett oppunder 6 i snitt).

 

Tydeligvis er det noen som er strukturerte og gode på skolen, å hvorfor ikke da gå videre på skolen?

Merk; dette er ikke kritikk, men bare et spørsmål.

Lykke til, forresten!!

Lenke til kommentar

Jeg har bare et spørsmål. Ser bakover i tråden her at det er mange med gode karakterer (snakker da tett oppunder 6 i snitt).

 

Tydeligvis er det noen som er strukturerte og gode på skolen, å hvorfor ikke da gå videre på skolen?

Merk; dette er ikke kritikk, men bare et spørsmål.

Lykke til, forresten!!

Gå videre på skolen? Tenker du da ingeniør? Er noe man kan ta senere, en fordel å ha fagbrev. Med fagbrev kan man også gå Y-veien (trenger ikke forkurs/studiekompetanse med matematikk og fysikk) for ingeniør på enkelte høyskoler. Eller kanskje man er lei av skole og har lyst til å jobbe. Selv hadde jeg vært super fornøyd med en offshorejobb da det hadde gitt meg muligheten til å reise verden.

 

Nå skal det sies jeg ikke var en av de med gode karakterer, hadde selv bare 3 i snitt på programfagene, som er rimelig elendig.

Endret av Kun10kr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stor fordel me fagbrev først! En ingeniør uten fagbrev og jobberfaring har ikke noe å stille opp med mot en med fagbrev og f.eks tekniksk fagskole! Jeg skal ta teknisk fagskole men først fagbrev og jobbe ett år! De fleste bedrifter tilbyr også slik at du kan jobbe og studere samtidig! Så da har du lønn og kan leve godt! Slippe studielån og trang økonomi!

Lenke til kommentar

Jeg har bare et spørsmål. Ser bakover i tråden her at det er mange med gode karakterer (snakker da tett oppunder 6 i snitt).

 

Tydeligvis er det noen som er strukturerte og gode på skolen, å hvorfor ikke da gå videre på skolen?

Merk; dette er ikke kritikk, men bare et spørsmål.

Lykke til, forresten!!

 

Først og fremst er det mange som går videre (Statoil sponser bl.a allmenfagelig påbyggig i læretiden), for det andre lærer man vanvittig mye fra 2 år som lærling i Statoil, kunnskaper man rett og slett ikke kan opparbeide seg på noen annen måte. Noe som er vell så viktig, er at man får ett perspektiv på hvordan petroleumsindustrien faktisk fungerer, og mulighetene som ligger her. Dermed, kan man basere eventuelle videre karrierevalg på erfaring, og ikke bare hva som ser bra ut på papiret slik skummelt mange som velger høyere utdanning rett fra allmenfag gjør.

 

Det å få foten innenfor en av landets mest ettertraktede bedrifter er vell heller ikke å forakte. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...