Gå til innhold

Lærling Statoil 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer dere som har blitt kalt inn på intervju! :)

Anbefaler alle som er kalt inn å ta en kikk på denne linken.

 

Til dere andre som ikke har fått svar enda, alle kommer til å få svar men det er mange søknader som må gås igjennom.

 

Var det mange som slet med å finne stillingsutlysningen? IKT'n hadde ikke helt truffet med plasseringen så den ble nærmest gjemt bort, noe som desverre ikke fikk rettet opp i før fristen gikk ut.

Det er også korrekt at vi ikke har utlyst stillingene på finn.no i år, dette pga et noe strammere budsjett i lærlingadministrasjonen.

 

 

Skulle det ellers være noen spørsmål om videre seleksjon eller det å være lærling i nevnte bedrift er det bare å fyre løs.

Lenke til kommentar
Gratulerer dere som har blitt kalt inn på intervju! :) Anbefaler alle som er kalt inn å ta en kikk på denne linken. Til dere andre som ikke har fått svar enda, alle kommer til å få svar men det er mange søknader som må gås igjennom. Var det mange som slet med å finne stillingsutlysningen? IKT'n hadde ikke helt truffet med plasseringen så den ble nærmest gjemt bort, noe som desverre ikke fikk rettet opp i før fristen gikk ut. Det er også korrekt at vi ikke har utlyst stillingene på finn.no i år, dette pga et noe strammere budsjett i lærlingadministrasjonen. Skulle det ellers være noen spørsmål om videre seleksjon eller det å være lærling i nevnte bedrift er det bare å fyre løs.

 

det var dette med den gruppeoppgaven :)

vet du hva det går ut på?

Lenke til kommentar

Jeg kan desverre ikke gå for mye inn på eventuelle oppgaver på intervju men mener at lærlinger som kommer på intervju kun har individuelle oppgaver med mindre det har skjedd endringer siden jeg startet på de. Disse oppgavene kan typisk være at du får utlevert en tegning, deretter skal du forklare hva som er på tegningen og hva den beskriver. Det vil ikke være en eksamen, det kun for å vise at du har samme fagforståelse som karakterene dine sier.

 

Når du kommer på intervju har forresten ikke karakterene noe å si, du har allerede kommet forbi det stadiet.

På intervjustadiet prøver de kun å finne ut hvem du er som person og om du er rette person til jobben.

Etter intervjuet og om du fremdeles er aktuell vil det foretas en grundig sjekk, om ikke en den grundigste blandt private bedrifter i Norge.

 

Ta dermed med følgende på intervju:

- Pass eller førerkort da disse verifiseres med blandt annet UV-lys, du kan dermed ikke bruke bankkort.

- Originale jobbattester, vervsattester, førerkort og vitnemål/kursbevis samt kopi av dette.

- Referanser. Minimum 2 stykk, gjerne flere. Alle referanser sjekkes. Jeg brukte i min tid kontaktlærer og faglærer men tidligere arbeidsgivere, idrettstrenere osv. er også gull.

- Dokumentasjon av fravær.

Endret av Greasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer dere som har blitt kalt inn på intervju! :)

Anbefaler alle som er kalt inn å ta en kikk på denne linken.

 

Til dere andre som ikke har fått svar enda, alle kommer til å få svar men det er mange søknader som må gås igjennom.

 

Var det mange som slet med å finne stillingsutlysningen? IKT'n hadde ikke helt truffet med plasseringen så den ble nærmest gjemt bort, noe som desverre ikke fikk rettet opp i før fristen gikk ut.

Det er også korrekt at vi ikke har utlyst stillingene på finn.no i år, dette pga et noe strammere budsjett i lærlingadministrasjonen.

 

 

Skulle det ellers være noen spørsmål om videre seleksjon eller det å være lærling i nevnte bedrift er det bare å fyre løs.

det var dette med den gruppeoppgaven :)

vet du hva det går ut på?

 

Greasy:

Når forventes alle intervjuinnkallelser å være ute?

Kan du fortelle litt om antall søknader i år?

 

Greasy:

Når forventes alle intervjuinnkallelser å være ute?

Kan du fortelle litt om antall søknader i år?

 

Greasy:

Flott innlegg forresten!

Lenke til kommentar

Godt å høre at det var gjennomførbart.

 

Kan desverre ikke gi tall på antall søkere da jeg ikke jobber med selve ansettelseprosessen, men mer mot rekruttering/profilering.

Har ikke hørt noen dato, her er det så fort som mulig regner jeg med. Typisk gjør de seg ferdig med et fag av gangen for å kunne få samlet kandidatene og få sammenlignet dem mot hverandre enklere etter intervju.

 

Skal sjekke opp dette og forhåpentligvis kan jeg få gitt deg et bedre svar i morgen.

Lenke til kommentar

Godt å høre at det var gjennomførbart.

 

Kan desverre ikke gi tall på antall søkere da jeg ikke jobber med selve ansettelseprosessen, men mer mot rekruttering/profilering.

Har ikke hørt noen dato, her er det så fort som mulig regner jeg med. Typisk gjør de seg ferdig med et fag av gangen for å kunne få samlet kandidatene og få sammenlignet dem mot hverandre enklere etter intervju.

 

Skal sjekke opp dette og forhåpentligvis kan jeg få gitt deg et bedre svar i morgen.

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Har foreløpig én i klassen som har fått innkalling til intervju. Vi har samme snitt, så venter i spenning :dribble:

Jeg har dog noe mer fravær enn han, så vi får se. Håper ikke prosessen tar for lang tid, kjedelig å vente!

 

 

Hvilket snitt har dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...