Gå til innhold

Lærling Statoil 2013


Anbefalte innlegg

Ser for meg at de har en del søknader som skal gjennomgås, er jo til og med sikkert søkere fra andre land.

 

Går Industriteknologi Vg2. 6 i snitt Vg1 Teknikk og Industriell Produksjon Vg1, men jeg hadde fritak i tre fellesfag, hadde bare norsk og matematikk, pluss programfagene. 5,67 1. termin nå i år.

Ville tro at de legger merke til så gode forbedringer, det er jo veldig bra!

 

 

 

 

 

Ei jeg har litt kontakt med, som var lærling i Statoil i fjor eller året før, fortalte meg at en lærling i hennes kull var 28 år gammel. Så da skulle en tro alderen går bra!

Skjønner, takk for ditt svar :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser for meg at de har en del søknader som skal gjennomgås, er jo til og med sikkert søkere fra andre land.

 

Går Industriteknologi Vg2. 6 i snitt Vg1 Teknikk og Industriell Produksjon Vg1, men jeg hadde fritak i tre fellesfag, hadde bare norsk og matematikk, pluss programfagene. 5,67 1. termin nå i år.

Ville tro at de legger merke til så gode forbedringer, det er jo veldig bra!

 

 

 

 

 

Ei jeg har litt kontakt med, som var lærling i Statoil i fjor eller året før, fortalte meg at en lærling i hennes kull var 28 år gammel. Så da skulle en tro alderen går bra!

 

Det høres bra ut! Bare lene seg tilbake å vente på svar fra Statoil, må innrømme at det er noen nervøse dager fortiden. Blir nok forhåpentligvis positivt svar på oss begge.

Lenke til kommentar

Også viktig å tenke på at det fins andre en Statoil :)

Shell

BP

Conoco

COSL

Aker

Aibel

Talisman

National Oilwell

Shell

m.fler

 

Hadde store planer om å søke Dataelektroniker hos Statoil, men ble aldri utlyst noen stilling.

 

Bp skal vel ikke ha noen i år tror jeg? Eller har du hørt noe annet?

Lenke til kommentar

Også viktig å tenke på at det fins andre en Statoil :)

Shell

BP

Conoco

COSL

Aker

Aibel

Talisman

National Oilwell

Shell

m.fler

 

Hadde store planer om å søke Dataelektroniker hos Statoil, men ble aldri utlyst noen stilling.

 

Har vært i kontakt med BP, de skal ikke ta inn lærlinger i år desverre.

Hvilke av disse selskapene tar inn operatører? Har til nå søkt Shell, Statoil, Conoco og GDF.

Lenke til kommentar

Hørte det samme, men spurte de bare om dataelektronikere. Kan godt hende det gjelder flere yrker.

Synd :hm:

 

Beklager det =/

Conoco noen dataelektronikere da?

 

Har vært i kontakt med BP, de skal ikke ta inn lærlinger i år desverre.

Hvilke av disse selskapene tar inn operatører? Har til nå søkt Shell, Statoil, Conoco og GDF.

 

Exxonmobil skulle vel også ha i år tror jeg?

Lenke til kommentar

Kanskje ikke den rette plassen å spørre men ser ut så dere har fått noen flotte svar, så jeg får prøve meg også.

Søkte som kokkelærling hos Statoil.

Vg1: 5 i snitt i programfag, men 40 dager og 40 timer fravær pga dødsfall i familien.

Vg2: 5.5 i snitt i progamfag, og 0 dager og 0 timer fravær.

Har bare positive tilbakemeldinger fra bedrifter jeg har vært utplassert i, hvor jeg har blitt tilbudt både jobb, læreplass og sommerjobb. Skal også til Lyon i 4 uker som utvekslingsstudent, hvor 1 uke går til kokkeskole og 3 uker i restaurant.

Hvordan ser dem på forbedring? Er fraværet for stort til at jeg i det hele tatt blir vurdert?

Lenke til kommentar
Har ikke fått fagbrev enda, er 6 mnd inn i lærlingtiden min (av 18 mnd).

Selv om du ikke har fagbrev har du kommet så langt at du har læreplass, da er ikke veien til fagbrev så kort.

Tror forsåvidt det nesten hadde vært verre om jeg hadde dokumentert fraværet mitt med sykdom, da hadde jeg jo vært helt ubrukelig om jeg er så mye syk.

Neida, dokumentert er alltid best. Det kan skyldes enkelthendelser i livet, operasjoner man bare må igjennom en gang osv.

Har ingen tro på lærlingplass i Statoil, og er forsåvidt fornøyd med lærlingplassen jeg har nå, søkte mer for å gjøre det da offshore er en liten drøm for meg.

Kan nesten garantere deg at du ikke kommer igjennom første seleksjon, men du har som sagt læreplass. Få deg fagbrevet samt gode attester, så er mulighetene for offshore der.

 

Noen som vet hvordan Statoil går frem med tanke på at jeg er 21år? Og jeg hadde en del fravær tilbake i 07/08, men om de da ser forbedringen min. Har blitt endel mer voksen på 5år og viser til forbedring. Noen som har litt input på det med tanke på alder og forbedring?

21 år er langt innenfor de akseptable grenser. I 2011 tok vi blandt annet inn en som var 30 år og vi har flere som er 23-26 som jeg vet om. Fravær fra 07/08 burde ikke være noe problem. Bare vær ærlig og si at motivasjonen er bedre.

 

Hei, jeg har fremdeles ikke fått svar. Er det noen andre som også ikke har fått det enda?. Får alle svar ?
Alle skal få svar.

 

Hadde 10 dager udokumentert fravær i fjor pga. sykdom, men hadde 7 dager dokumentert fravær i år. Håper ikke vg1 fraværet har så mye å si som Vg2
Det siste fraværet er absolutt viktigst, men det kan hende du får spørsmål om fjorårets fravær alikevel, da er det bare å være ærlig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...