Gå til innhold

omnomnomnivore kjemper for livet!


Anbefalte innlegg

Jeg er dog redd for overflødig hud, og synes det er ekkelt å se folk på TV som har gått ned mye vekt som ser ut som flaggermus. Nå har jeg imidlertid også sett folk som har hatt vellykket plastikk, men regner med at det blir en del arrdannelse. Jeg har heldigvis veldig god sårlegning, og arrer lite.

Så og si alle jeg har lest om som tar av så mange kilo kjapt får en del overflødig hud. Jeg ville kanskje innstilt meg på det, og så heller bli positivt overrasket om det ikke ble slik. Nå er du ganske høy og generelt kraftig kar, og jeg tror det kan redde deg. Hvis det først skulle bli slik, så er det en shitload med folk som har tatt operasjon, og ser kanonbra ut etterpå. Og om du har valget mellom noen få arr og løshud, da tror jeg valget er enkelt.

 

Ellers, til inspirasjon er er denne tråden/loggen jeg linker til under verdt å lese. Den, og tråden "før- og etter-bilder av medlemmene" på fitnessbloggens forum er virkelig noe som gir motivasjon! Der ser man hva folk klarer.

 

Slik gikk jeg ned 50 kg på 4 mnd - fitnessbloggen.

 

I tilfelle du må registrere deg for å se før-etter bildet, så lastet jeg det opp her.

 

 

35124880.jpg

 

 

Endret av uTukt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter selv med kondisen, men den kommer saaaaaaakte men sikkert.

Likedan som at du saaaakte men sikkert kommer deg ned i vekt / opp i helsetilstand :)

 

Hvordan er lungefunksjonen din? Forstår det slik at det er stadier til KOLS. Er det stabilt? Eller degenerativt? :(

 

Jeg har aldri hatt god kondis igrunn, selv ikke når jeg var ung og "ufeit" (tynn var jeg aldri). Men jeg hadde eksplosjonsmuskulaturen forsåvidt i orden. Har alltid hatt kraftige ben, og var både spenstig og rask. Jeg var bra på 60 meter, men alt på 200m var det så vidt jeg klarte å fullføre :p

 

Når jeg trente rehabilitering hos IHs treningssenter så var jeg som sagt begrenset til maskiner pga. frykt for kramper, skjelett og andre ting, men dro klampen i bånn på alt unntatt curl. Null problem å dra 500kg benpress, 110(?)kg flyes, brystpress osv. men jævlig problemer med nedtrekk når magen kom i veien :p

 

Tror jeg hadde hatt veldig mye utbytte av å begynne med frivekter. Planlegger å kjøre på til høsten når det nye senteret åpener her. Starter veeeldig forsiktig med frivekter og ber om instruksjon i de siden jeg allerede har teken på apparater.

 

Så og si alle jeg har lest om som tar av så mange kilo kjapt får en del overflødig hud. Jeg ville kanskje innstilt meg på det, og så heller bli positivt overrasket om det ikke ble slik. Nå er du ganske høy og generelt kraftig kar, og jeg tror det kan redde deg. Hvis det først skulle bli slik, så er det en shitload med folk som har tatt operasjon, og ser kanonbra ut etterpå. Og om du har valget mellom noen få arr og løshud, da tror jeg valget er enkelt.

 

Ellers, til inspirasjon er er denne tråden/loggen jeg linker til under verdt å lese. Den, og tråden "før- og etter-bilder av medlemmene" på fitnessbloggens forum er virkelig noe som gir motivasjon! Der ser man hva folk klarer.

 

Det er beroligende å høre at folk har gode resultater av bukplastikk. Jeg er ganske sjenert mtp. størrelsen min og på 200kg tar jeg selvsagt aldri av tskjorta om sommeren eller selv for å bade :( Kjørte en Google tidligere i dag og så en del stygge sting, men da satt altså stingene fremdeles i, og arrvev hadde ikke dannet seg ennå, så alt i betraktning var de kanskje ikke så verst.

 

Det beste er vel da eventuelt å få stingene så langt ned på buken som mulig?

Lenke til kommentar

Skal følge med på denne tråden, og kanskje komme med noen innpill etterhvert.

 

Lykke til! :)

 

Edit: Legger bare til påminnelsen du helt sikkert er klar over, men som aldri kan sies ofte nok.

Sett deg overkommelige mål over en lang tidshorisont, ihvertfall til å begynne med. Treningen kommer til å gå bedre etterhvert!

Og vær flink med teknikk. Unngå unødvendige skader.

 

Det her greier du!:)

Endret av Poor Leno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er beroligende å høre at folk har gode resultater av bukplastikk. Jeg er ganske sjenert mtp. størrelsen min og på 200kg tar jeg selvsagt aldri av tskjorta om sommeren eller selv for å bade :( Kjørte en Google tidligere i dag og så en del stygge sting, men da satt altså stingene fremdeles i, og arrvev hadde ikke dannet seg ennå, så alt i betraktning var de kanskje ikke så verst.

 

Det beste er vel da eventuelt å få stingene så langt ned på buken som mulig?

Detaljene kan jeg ikke, men har sett en del bilder av folk som har tatt operasjon, og det er slettes ikke ille på mange av de. Og snakker om stygge operasjoner? Kjenner flere som har operert ryggen for skoliose, og sett flere bilder av hvordan det så ut med stingene i. Hvordan det klarer å gro det skjønner jeg ikke, men de klarer det vel. Og arr er ikke det verste å leve med heller, kontra å leve med overvekt, eller å ikke leve i det hele tatt grunnet usunn livsstil! Gjelder å hele tiden vinkle ting positivt. Det går an å finne motivasjon i alt, om man bare vet hvordan man skal vinkle det.

 

Og det med skjorta trenger du ikke tenke på. Jeg er også litt sjenert av å hive av skjorta, da jeg har litt ekstra. Men det er fortsatt bare i hodet mitt det sitter. Jeg skammer meg litt fordi jeg var i god form, men ødela det, la på meg 30kg og ble misfornøyd. Nå jobber jeg med å komme tilbake, og fram til da vil man liksom skjule kroppen litt for almenheten, fram til man er fornøyd selv. Helt normalt, omså det er 5, 50 eller 150 kg man har for mye. Tenk hvor mange filmer, bilder og videoer man ser overvektige personer i bare badeshorts. Klart, man kan tenke at "han burde vel trene litt mer/spise litt mindre", men du hater ikke personen av den grunn? Det er i hodet til en selv det sitter, og man setter griller i hodet på seg selv med "alle ler av meg fordi jeg er overvektig og ikke har på meg skjorte" eller lignende. Folk tenker ikke slikt, og de som gjør det er som regels barn som ikke vet bedre (de ler av alt mulig rart), eller personer som man rett og slett ikke vil omgås med. De fleste med vett i hodet er forståelsesfull, og godtar det meste.

 

Nå ble mitt innlegg også ganske langt føler jeg, men det får så være. Om jeg klarer å støtte og motivere deg, så slår det tilbake på meg selv også og jeg jobber enda hardere.

 

Ellers, så anbefaler jeg virkelig å se denne videoen. Ikke bare til deg, men til alle her inne. Mye av det er vel ting man visste fra før (for en del), men fortsatt informativ, og viser hvor mye en halvtimes aktivitet om dagen har å si.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal følge med på denne tråden, og kanskje komme med noen innpill etterhvert.

 

Lykke til! :)

 

Edit: Legger bare til påminnelsen du helt sikkert er klar over, men som aldri kan sies ofte nok.

Sett deg overkommelige mål over en lang tidshorisont, ihvertfall til å begynne med. Treningen kommer til å gå bedre etterhvert!

Og vær flink med teknikk. Unngå unødvendige skader.

 

Det her greier du! :)

 

Takk Poor Leno :) Jeg setter meg korttidsmål, men har samtidig overordnede ønsker jeg vil gjennomføre :)

 

Teknikk derimot eier jeg ikke, og det bekymrer ift. frivekter, men den tid den sorg, det er fremdeles 8-9 måneder unna.

 

Første bud nå som jeg har kosthold mer eller mindre under kontroll er å få igang kroppen igjen. Har vært slitsomt å gjøre med alt det psykiske og emosjonelle stresset og dramaet, og lavt energinivå. Har gått opp til litt over 1500kcal i snitt, si 1600+ og energinivået mitt er mye høyere nå :)

 

Detaljene kan jeg ikke, men har sett en del bilder av folk som har tatt operasjon, og det er slettes ikke ille på mange av de. Og snakker om stygge operasjoner? Kjenner flere som har operert ryggen for skoliose, og sett flere bilder av hvordan det så ut med stingene i. Hvordan det klarer å gro det skjønner jeg ikke, men de klarer det vel. Og arr er ikke det verste å leve med heller, kontra å leve med overvekt, eller å ikke leve i det hele tatt grunnet usunn livsstil! Gjelder å hele tiden vinkle ting positivt. Det går an å finne motivasjon i alt, om man bare vet hvordan man skal vinkle det.

 

I just hope chicks really dig scars :p Neia, å redde livet kommer selvfølgelig først... det kosmetiske kommer på en solid andreplass. Men selvtillit og særlig kroppsbilde er naturlig nok noe man sliter man når man veier 250kg.

 

Og det med skjorta trenger du ikke tenke på. Jeg er også litt sjenert av å hive av skjorta, da jeg har litt ekstra. Men det er fortsatt bare i hodet mitt det sitter. Jeg skammer meg litt fordi jeg var i god form, men ødela det, la på meg 30kg og ble misfornøyd. Nå jobber jeg med å komme tilbake, og fram til da vil man liksom skjule kroppen litt for almenheten, fram til man er fornøyd selv. Helt normalt, omså det er 5, 50 eller 150 kg man har for mye. Tenk hvor mange filmer, bilder og videoer man ser overvektige personer i bare badeshorts. Klart, man kan tenke at "han burde vel trene litt mer/spise litt mindre", men du hater ikke personen av den grunn? Det er i hodet til en selv det sitter, og man setter griller i hodet på seg selv med "alle ler av meg fordi jeg er overvektig og ikke har på meg skjorte" eller lignende. Folk tenker ikke slikt, og de som gjør det er som regels barn som ikke vet bedre (de ler av alt mulig rart), eller personer som man rett og slett ikke vil omgås med. De fleste med vett i hodet er forståelsesfull, og godtar det meste.

 

Den som bare hadde 30kg til overs! ;)

 

Nei, det er jo gjerne slik: Man opererer i eget sinn med to forskjellige leveregler: Man bryr seg sjelden med andre, og det er som du sier jo faktisk patetisk å mobbe folk fordi de er overvektige. Men for oss selv er regelen at vi må være perfekte... det er alltids noe man finner feil ved i seg selv.

 

Nå ble mitt innlegg også ganske langt føler jeg, men det får så være. Om jeg klarer å støtte og motivere deg, så slår det tilbake på meg selv også og jeg jobber enda hardere.

 

Ingen regel mot lange innlegg, vel? Da hadde jeg slitt ;) Jeg setter veldig stor pris på alle råd og tilbakemeldinger, så skriv så mye du vil. Og om jeg kan minne folk på viktigheten av kosthold, trening og helse generelt så er det quid pro quo :)

 

Ellers, så anbefaler jeg virkelig å se denne videoen. Ikke bare til deg, men til alle her inne. Mye av det er vel ting man visste fra før (for en del), men fortsatt informativ, og viser hvor mye en halvtimes aktivitet om dagen har å si.

 

Veldig stilig. Klarer ikke få folk jeg kjenner å sette seg ned for å lese statistikk og studier, men en morsom Youtube video funker kanskje... postet den på Face også.

 

En halvtime om dagen bør jeg hvertfall klare!

Lenke til kommentar

Den som bare hadde 30kg til overs! ;)

Hehe, ja! Skal ikke si jeg vet hvordan du har det, selv om jeg kan prøve mitt beste å sette meg inn i din situasjon. Men skal sies at om jeg ikke hadde fulgt med, eller prøvet å gjøre noe med det nå kunne det tallet fort vært multiplisert. De 30 kiloene kom som lyn fra klar himmel, og jeg er fortsatt overrasket over at jeg ikke så de komme.

 

Nå har jeg søvnapné (usikker på om det er samme som din type, da jeg ikke kan forskjellene), som jeg også regner med har vært litt medvirkende i tillegg til mye mat og lite aktivitet. Det er i alle fall noe som hindrer meg litt på veien tilbake. Jeg trenger mye søvn da jeg sover dårlig, og får jeg ikke det så blir jeg veldig sliten og trøtt om dagene. Klart, trening gir litt energi, men det er begrenset. I lengden må man få hvile, og det er ikke alltid lett. Regner med er en del av det du også sliter med, så 'I know dat feel'. Venter fortsatt på en såkalt cpap-maskin, men gudene vet når den kommer. I mellomtiden får jeg håpe at jeg ikke får et hjerteinfarkt eller noe annet mens jeg sover! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søvnapné er samme sak, men kan ha forskjellige årsaker. Nevrologisk er sjeldent, men obstruktiv kommer gjerne med for mange kilo og er dessverre en av de store udiagnoserte folkesykdommene.

 

Oksygenmetningen min var latterlig lav... nede i 60%. Puls oppe i 150+ når jeg sov, ofte høyere i perioder. Og altså 116 pustestopp i timen. To i minuttet :(

 

Søvnapné er ikke en enkel ting å leve med. Den ødelegger det meste. Søvnkvalitet, døgnrytme, fast mønstre, rutiner, energinivåer... Hvor lang tid har det tatt så langt?

Lenke til kommentar

Jeg har nok obstruktiv søvnapné ja. Kommer nok delvis av at jeg har noen kilo ekstra, men jeg har vært tungpustet hele livet og snorket en del. Legene mente at det kunne komme av at falskmandlene mine (bak nesen) er alt for store, og blokker en del av pusteveiene.

 

Har mange pustestopp jeg også, men sikkert bare halvparten av det du har (Husker ikke hva målingene sa, men mange var det). Og tror ikke pulsen min er så høy heller.

 

Fikk vel diagnosen ifjor sommer/høst, og har ikke hørt noe siden da. Fant det ut i starten av 2011 når (daværende) kjæresten fant ut at jeg sluttet å puste når jeg sov. Hun trodde jeg skulle dø hver gang :p.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Siden trådstarter har bestemt seg for å bli en slankere bruker, lurer jeg på om det ikke kan være smart å endre på avataren som han bruker - den gir jo vibber til noe stort og ganske så heavy ... ;)

 

Hvis dinosaurer er tingen, så kan han jo finne en brukbar erstatning

 

dino-skeleton-man-skeleton-609x364.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har nok obstruktiv søvnapné ja. Kommer nok delvis av at jeg har noen kilo ekstra, men jeg har vært tungpustet hele livet og snorket en del. Legene mente at det kunne komme av at falskmandlene mine (bak nesen) er alt for store, og blokker en del av pusteveiene.

 

Har mange pustestopp jeg også, men sikkert bare halvparten av det du har (Husker ikke hva målingene sa, men mange var det). Og tror ikke pulsen min er så høy heller.

 

Fikk vel diagnosen ifjor sommer/høst, og har ikke hørt noe siden da. Fant det ut i starten av 2011 når (daværende) kjæresten fant ut at jeg sluttet å puste når jeg sov. Hun trodde jeg skulle dø hver gang :p.

 

Jeg fant ut på samme måte som deg. Jeg visste også lenge at jeg var tungpustet og snorket voldsomt om natten. Når jeg var liten (1-2 år) sendte også søsteren min meg rett på trynet i en høystol. Landa rett på schnazen. Da bar det avgårde rett til Ullevål hvor foreldrene mine bla. ble forhørt av politiet :p Fikk ikke rettet på nesa før jeg var cirka 27-28. Operasjonen av skilleveggen skulle ta cirka 45m, men tok over to timer. Da sagde de av nesebrusk ifra ene siden og satt over på den andre :O Ble litt bedre etter det. Fikk mye høyere livskvalitet når jeg var våken også. Å være en såkalt "mouthbreather" er helt forferdelig. For et par år siden tok jeg mandlene, da de var ENORME. Hadde så tonsilitt (infiserte mandler) at jeg ikke kunne svelge spytt eller snakke. Å ta mandlene økte oksygenmetningen min i søvn ifra ca. 85-95%.

 

Hvis du har obstruktiv søvnapné så anbefaler jeg på det sterkeste at du gjør det du kan for å bedre lufttilførselen. Jeg opplevde hvertfall enorm effekt. Men så hadde jeg mye å hente på en helt tett nese og enorme mandler.

 

Siden trådstarter har bestemt seg for å bli en slankere bruker, lurer jeg på om det ikke kan være smart å endre på avataren som han bruker - den gir jo vibber til noe stort og ganske så heavy ... ;)

 

Hvis dinosaurer er tingen, så kan han jo finne en brukbar erstatning

 

Haha PencilCase, takk for forslaget ;)

 

Vondt i hodet og kvalm nå, mistenker at jeg er voldsomt sulten, men føler ikke for å spise.

 

Men jeg har også et par positive ting å melde i dag:

  1. Ryggen gjør veldig lite vondt når jeg er ute, selv når jeg går og balanserer på snø og is, hvertfall den korte veien jeg gikk.
  2. Jeg måtte dra inn beltet et hakk for at buksa ikke skulle falle av, noe som var VELDIG tilfredsstillende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Gratulerer med det! Eit steg på vegen vidare. Pass på at du får i deg litt. Er ikkje noko godt å gå rundt med hovudverk om du kan gjere noko for å få bukt med den. :)

 

Takk! ;) Sliter med å få i meg nok kalorier da, men... stapper i meg mat om morgenen så jeg holder på å spy, og spiser igjen på ettermiddag/kveld men uten noen som helst glede. Bare for å få i meg drivstoff igrunn.

 

Har veldig dårlig ånde innimellom, hodepine og noen ganger litt vondt i magen. Ligger nok veldig, veldig lavt, men sliter med å finne ut av hvordan jeg kan øke inntak av kalorier uten å spise mindre sunn mat. Jeg blir sååå mett av alle disse fiberrike greiene. Lurer på om jeg ikke faktisk skal unne meg litt kosemat i ny og ne.

Lenke til kommentar

Husker jeg leste at mennesket var ett av få vesner som kunne spalte fett på den måten. Er det slik at ketogenene utskilles gjennom ånden (altså lungene)?

 

For i så fall er det vel ikke noe å gjøre med (for mine kolleger og medstudenter sin skyld) annet enn å spise noen karbohydrater før/mens jeg er ute blandt folk?

De andre får heller takle litt dårlig ånde. Tygg tyggis og bruk andre hjelpemidler, SB12 eller noe. Det å gå ut av ketose (lavkarbo, fettforbrenning) kan ta flere dager å komme tilbake i. Hva vil du helst? Ha god ånde, eller forbrenne fett? Bare å tenke langsiktig!

Lenke til kommentar

De andre får heller takle litt dårlig ånde. Tygg tyggis og bruk andre hjelpemidler, SB12 eller noe. Det å gå ut av ketose (lavkarbo, fettforbrenning) kan ta flere dager å komme tilbake i. Hva vil du helst? Ha god ånde, eller forbrenne fett? Bare å tenke langsiktig!

 

Men ingen av disse tingene vil jo funke om det er snakk om utånding av ketogener :( Jeg får i meg alt for lite mat om dagen, så jeg får prøve å sutte på en flaske utvannet juice eller noe slikt :)

Lenke til kommentar

Husk at du må spise NOE, da. Ikke gå rundt på 800 kcal hver dag ;) .

 

Synes det blir vanskeligere og vanskeligere å få i meg noe. Tror det klusser med hodet mitt også. Jeg var som tvangsspiser avhengig av mat for dopamin og serotonin. Nå depper jeg og er engstelig hele tiden, men føler både at magen er full selv om den ikke er det og føler meg også kvalm :hm:

 

Får forsøke å presse i meg litt frokost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...