Gå til innhold

omnomnomnivore kjemper for livet!


Anbefalte innlegg

Syns du bør spise nesten akkurat det du vil ha (i moderate mengder såklart!) for å se om du kan få tilbake matlysten. Det blir ikke mer fristende å spise om du skal spise noe du ikke har lyst på :p .

 

Hehe, nei jeg har vurdert det også, men det føles liksom "feil", og jeg er redd for at marerittet skal begynne om igjen...

 

Det er kjipt, men jeg tror jeg rett og slett må tvinge meg selv til å spise utelukkende sunt...

 

Om jeg blir ortoreksisk om 6-12 måneder så den tid, den sorg? :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om du har mulighet til å være ute og drive med idrett eller andre fysiske aktiviteter? Personlig så går jeg på fjellet nesten hver helg fra september til desember, på grunn av jaktsesongen. Det er utvilsomt at det gjør noe med formen min, samtidig som det er utrolig morsomt.

 

Dersom du klarer å finne å finne noe som gir deg glede, samtidig som det hjelper på formen din - så er det mye enklere å holde på motivasjonen. Personlig så tror jeg slanking ikke BARE behøver å være blodslit og stress.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eh, er glad i å være ute om sommeren, men overhodet ikke om vinteren :p Jeg hater snø og pleier egentlig bare å gå i dvale og drive med mitt.

 

Trenger å komme igang igen med hjemmetreningsprogram (skal jo være bra for dopamin og serotonin med fysisk anstrengelse og endorfiner), men jeg sliter med energinivået.

 

Ellers vet jeg ærlig talt ikke hva som plager meg mer om dagen - selve slankingen eller forholdet mitt. Det er blitt et voldsomt dobbelstress.

 

På den positive siden kan jeg derimot si at jeg føler meg fysisk utmerket... og ser nå også betydelige visuelle forandringer.

 

Fikk stappet i meg en salat og en banan... totalt rundt 400kcal... må en tur i butikken og finne litt inspirasjon... utenom godtehyllene og frossenmatdisken... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lagde meg en diger porsjon pasta til den nette sum av ca. 1200kcal. Tror aldri en ferdig tomatsaus har smakt så godt før. Morsomt å kunne nyte mat uten å sluke det. Totalen for dagen er alikevel bare rundt 1700kcal.

 

Hjernen føles bedre... dopamin og serotonin tok et byks opp. Føler meg ikke så verst akkurat nå.

Endret av omnomnomnivore
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ør og energiløs er ikke engang det verste, men det at jeg depper så jævlig! Og til og med blir dypt emosjonelt engstlig. Det har vært et helvete den siste uken :( Det var tider da jeg nesten hadde selvmordstanker, og det har ikke skjedd meg på 11-12 år, så det var ganske skremmende. Men det er vel sånn man innser at man VIRKELIG har et problem med overspising... og at man har brukt mat som noe det ikke burde brukes som...

Lenke til kommentar

Eh, er glad i å være ute om sommeren, men overhodet ikke om vinteren :p Jeg hater snø og pleier egentlig bare å gå i dvale og drive med mitt.

Poenget mitt var egentlig bare det at dersom du hadde klart å finne deg en aktivitet som du synes er morsom, så er det utrolig positivt. For å ta meg og jakta som et eksempel, det finnes ingenting som får meg frivillig til å stå opp kl 04:30 en lørdags morgen for å komme meg til fjells unntatt jakta.

 

Min far finner også stor glede i vedhogst og jakta han også, uten det så hadde han neppe vært i så god form som han er i nå. Sier ikke at du skal bli lumberjack og jeger, men finner man en hobby som gir glede, samtidig som at den får deg i bedre form, så har du kommet langt. Da er det enklere å takle tyngre dager. :)

Lenke til kommentar

Tror ikke folk her blir så glade om jeg går ut i parken med øks og hogger ned de få trærene som står der :D

 

Hehe, neida skjønner poenget ditt... akkurat nå er jeg i så dårlig form at jeg må slanke meg for å kunne være skikkelig fysisk aktivt. Den lille tiden jeg trente på treningssenter likte jeg godt, og jeg satser frem mot høsten til det nye senteret de bygger her :)

Lenke til kommentar

Bare jeg som synes dette har blitt til en sytetråd for Omn? Greit, du har en sykdom, er overvektig og påstår at du ikke kan være fysisk aktiv, selv om sistnevnte egentlig bare er tull.

 

Du har kommet langt og har fortsatt en lang vei å gå, men det er bare dumt av deg å sitte på et forum og klage over hvor vondt du har det når du burde vært ute og gått tur eller funnet på noe med kjæresten din.

 

Høres også ut som om du burde finne noen å snakke med. Å ha selvmordstanker antar jeg at man ikke bør ta lett på.

Lenke til kommentar

Akse, sympatisk som alltid ;)

 

Det er strengt tatt ikke så mange andre kategorier å poste slike tråder i. Jeg vurderte flere andre, men målet her er altså å komme i god nok form før høsten til å begynne å trene skikkelig igjen.

 

Hadde du lest ifra start til finish har du nok også sett at det er kompliserte og sammensatte grunner til at jeg føler meg så bedriten som jeg gjør.

 

Selvfølgelig er målet etterhvert å trene mer. Jeg hadde kommet godt igang men har stagnert etter at jeg begynte på hardcore-diett og opplevde både fysiske og psykiske reaksjoner på det. Ifølge de som vet er dette noe som går seg til etterhvert som fettforbrenningen kommer igang. Akkurat nå føler jeg meg totalt paff, fysisk, psykisk og emosjonelt. Hvis du har noen tips på hvordan jeg får opp energinivået raskere uten å ty til å spise mer så tar jeg gladelig imot de.

 

I mellomtiden får du bare unskylde meg, men jeg synes det livet jeg har levd gir meg rett til å syte og snakke ut om problemene mine. Så får du heller vurdere hvorvidt du vil følge med eller ikke ;)

Endret av omnomnomnivore
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom de syns at dette ikkje er noko for dykk, så er det vel berre å la vere å gå inn i tråden. Det er kanskje ikkje ein rein treningslogg akkurat no, men det er framleis dokumentasjon på veg mot eit sunnare liv og bedre kropp. La mannen få holde på i fred om du ikkje er interessert, så kan heller dei som vil delta gjere det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det her er jo ein treningslogg, eller, i dette tilfellet ein logg om endring av livsstil. Og her heng jo kropp og sjel i lag; at trådstartar skriv om daglegliv og følelsar må no vere greit med tanke på at det blir gjort ei stor endring i livet her!

Dersom det er uinteressant lesning, så går det som nevnt lenger oppe an å halde seg unna denne tråden.

 

Edit:

For din eigen motivasjon kan det vere artig å ta eit før-bilde av deg no, dersom du ikkje alt har gjort det, slik at du kan sjå på framgangen seinare!

Endret av Assbear
  • Liker 5
Lenke til kommentar

For din eigen motivasjon kan det vere artig å ta eit før-bilde av deg no, dersom du ikkje alt har gjort det, slik at du kan sjå på framgangen seinare!

 

Hei, og takk for tilbakemelding.

 

Jeg tok et par "før" bilder for ikke så lenge siden, og håper tiden snart er inne for å ta nye til sammenligning. Skal også se om jeg finner noen bilder ifra mine julegris-dager. Regner med at jeg i det minste har noen feriebilder liggende ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...