Gå til innhold

Slik kan Nvidias neste skjermkort bli


Anbefalte innlegg

Nå roter du deg bort i kalkulasjonene. Du kalkulerer med en gitt frekvens og størrelse for å matche GTX 690. Nå vil et dobbelt GPU-oppsett miste litt ytelse per watt pga skaleringen, og tross dette så beregner du med 50 % høyere strømforbruk over GTX 690 for å oppnå lik ytelse?

Vi er ikke bare litt vell negative i dag arni90? :p

GK110 vil bare ha 3/4 av ROP-enhetene til 2xGK104, og må isåfall klokkes vesentlig høyere for å oppnå samme ytelse. Men Arni gjør én forutsetning her, at ROP-ytelse per enhet per klokke er omtrent det samme, nå gjenstår det å se hva det blir i praksis. Hvis "Titan" blir som Arni forutsier blir det et veldig lite attraktivt produkt, men om ROP-ytelsen (per) er økt med 20-30% vil GK110 derimot ha et stort potensiale. Endret av efikkan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 stk kommer til meg i løpet av første uke de er tilgjenglige. DET vet jeg :p

 

You and me both! :D gleder meg så mye at jeg sliter med å sove :p

 

Tror du det kommer vannblokker til dem fort?

 

Kun tenkte meg noen rykter om pris og TDP også, men men. Blir det over 5000 så er det ikke akkurat kjøp ved lansering.

 

Hvem bryr seg om TDP? :p hadde det ikke vært greit med et produkt som var fokusert på RÅ kraft?

Lenke til kommentar

GK110 vil bare ha 3/4 av ROP-enhetene til 2xGK104, og må isåfall klokkes vesentlig høyere for å oppnå samme ytelse. Men Arni gjør én forutsetning her, at ROP-ytelse per enhet per klokke er omtrent det samme, nå gjenstår det å se hva det blir i praksis. Hvis "Titan" blir som Arni forutsier blir det et veldig lite attraktivt produkt, men om ROP-ytelsen (per) er økt med 20-30% vil GK110 derimot ha et stort potensiale.

Har Nvidia eller AMD noen gang lansert en refresh med forbedrede ROPs?

Er det mulig å hente så mye som 20-30% mer ytelse ut av ROPene når 1500MHz GDDR5 er grensa for båndbredde?

 

Gitt at ROP-ytelsen per klokke øker med 20-30% er jeg dog helt enig i at Titan vil bli et monster :D

Hvem bryr seg om TDP? :p hadde det ikke vært greit med et produkt som var fokusert på RÅ kraft?

De som bryr seg om TDP er de samme som bryr seg om støynivå, det er nå rimelig mange.

Lenke til kommentar

Har Nvidia eller AMD noen gang lansert en refresh med forbedrede ROPs?

Er det mulig å hente så mye som 20-30% mer ytelse ut av ROPene når 1500MHz GDDR5 er grensa for båndbredde?

 

Gitt at ROP-ytelsen per klokke øker med 20-30% er jeg dog helt enig i at Titan vil bli et monster :D

 

De som bryr seg om TDP er de samme som bryr seg om støynivå, det er nå rimelig mange.

 

Var en spøk hehe. Men helt seriøst kjøper man et monsterkort(7990, 690 Titan osv) så Har men enten en annen kjøler eller vannkjøling eller bryr seg ikke så veldig. Er greit at noen kort gir max ytelse uten å tenke på så mye annet for man trenger forskjellige verktøy for forskjellige jobber eller hva?`

 

Hadde vært megakult om de bare fokuserte ytelse denne gangen, litt som med 480(slukte strøm og støyet men fyttirakkern for en ytelse) og 6990.

Lenke til kommentar

Kjøleanlegget er dimensjonert for både to og tre blodklokkede GTX 480'er og vell så det, så det er bare å gjøre ditt beste for å dra nytte av mulighetene, Titan. :green:

 

Hvis de klarer å ha skjermkort i 300W TDP-klassen som er fairly stille (GTX 690 er vel ikke sagt å bråke så fært?), så ser jeg det ikke på som noe problem for "entusiaster flest".

"folk flest" er ikke akkurat passende i denne sammenhengen går jeg ut fra. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Et spørsmål til de som holder seg oppdatert: jeg er i disse dager på jakt etter et skjermkort...jeg har egentlig sett meg ut Asus GTX 670 som en god allrounder mht. mitt budsjett og behov, men kommer det noe nytt og bedre til samme prislapp (~3000kr.) fra Nvidia de nærmeste månedene?

Tvilsomt. Titan er forventet å legge seg på godt og vel det dobbelte, og det tar nok litt tid før vi faktisk kan kjøpe dem. Når det skjer så kanskje vi får se noen nedklokkede og enklere versjoner som kanskje koster ned mot 3-4 000kr.

Lenke til kommentar

kjøper du 2 til og sender til meg også ? siden du tydligvis har nok av penger :)

 

Dette handler kun om prioriteringer. Jeg gir f i bil og tv og kjøper istedenfor pc-deler og slikt. :p Hvis du ser på prisen av pc mot alt annet tull man bruker penger på iløpet av et år er det faktisk ikke så veldig dyrt å kjøpe grafikkort til 6-7 tusen.

Lenke til kommentar

Tenk bare på junkfood og crap jeg ikke trenger i matbutikken! Ufff.... :hm:

 

Og tenk om jeg hadde røyket eller snust i tillegg :eek:

 

Update @ minikassa

 

Fikk stappa inn ett GTX 580 og plugget det til PSU'en ved og ta av pluggen og connecte pinnene direkte på kortet, håper GTX 780 får en litt mer GTX 680 typ plugg så skal jeg nok greie og stappe inn 2! :D

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Som Xbit labs påpeker ligner ytelsen mistenkelig mye på hva vi ville forventet av 2xGK114.

 

For GTX 580 og GTX 680 fikk vi vite presise klokkefrekvenser en stund før lansering, hva jeg har sett av "Titan" har kun vært basert på Teslas spesifikasjoner.

 

Tror du ikke 2xGK114 ville klart litt bedre en dobbelt så mye som GTX 680?

Lenke til kommentar

Tror du ikke 2xGK114 ville klart litt bedre en dobbelt så mye som GTX 680?

Tja, det spørs. Nå sitter ikke jeg på noe informasjon om det, men erfaring tilsier at vi kan forvente 5-15% bedre ytelse basert på forventning om småforbedringer, og GK114 vil trolig ha samme enheter som GK104, så det er ikke avslåtte deler som kan aktiveres heller.
Lenke til kommentar

Håper endelig at Nvidia eller AMD kommer med et skikkelig kraftig skjermkort til de som har 120hz pc skjerm for vi trenger den kraften koste hva koste vil.

 

 

For å bruke skjermen optimalt så trenger man 120fps og det er vanskelig å oppnå med dagens single eller eventuelle doble skjermkort med maks grafikk. Da må man som regel skru ned på grafikken for å oppnå 120fps og det er ikke jeg så veldig gira på.

 

 

For de fleste som har bare 60hz skjerm så trenger jo man ikke å ha et kraftig skjermkort for å oppnå 60fps med bra grafikk. Hvis ikke man kjører en veldig høy oppløsning da selvfølgelig.

 

 

Det er sikkert derfor de ikke har kommet med et skikkelig kraftig singel skjermkort enda for de fleste har bare 60hz skjermen og derfor trenger de ikke den kraften enda.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Dagens singel kjerne skjermkort er ganske langt unna å ha 120fps med maks innstillinger i dagens spill, man må ofre litt grafikk/innstillinger for å oppnå dette. Selv 2 stk HD 7970/GTX 680 er langt unna.

 

Jeg spiller en del BF3 med 2 stk HD 7970 og må skru ned en del, og enda kan jeg oppleve drop godt under 100fps, ikke unormalt att det kan droppe helt ned i 70fps på det værste.

 

Jeg ønsker kraftigere skjermkort varmt velkommen :)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...