Gå til innhold

Norges nye piratlov er rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hva skjer liksom om informasjonen går til piratjegere?

 

Da kan du helt sikkert havne i retten, slik som flere pirater har de siste ti årene.

 

Blir nok ein stemme på Piratpartiet ved neste val, ja.

 

Hehe, samme her!

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Er det ingen som har tenkt til å fortelle Kulturdepartementet hvordan dette med teknologi fungerer. Altså, hvordan en IP-adresse ikke er det samme som fingeravtrykket til en person?

 

Man kan IKKE identifisere en person, ved hjelp av en IP-adresse. Man kan derfor heller ikke dømme en person, på bakgrunn av en IP-adresse. Burde ikke Kulturdepartementet hente inn kompetanse på fagfelter, de åpenbart ikke har greie på, før de kommer med idiotforslag?

 

Får fortsette med å bruke tor nettverket jeg da...

Ja, eller hacke deg inn på nettverket til naboen, slik at naboen får skylda.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det handler ikke om å skaffe sikker identifikasjon, det handler om prevensjon. Et truende brev som med 95% sannsynlighet treffer riktig husholdning vil stoppe ethvert forsøk på piratkopiering hos en person med gjennomsnittlig datakunnskap. De er fullt klar over at de sitter med veldig dårlige kort om brukerne tar saken til retten, men de vet også at veldig få vil ha ressurser/være villige til å gjøre dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ganske fascinerende at en bransjes mangel på villighet til å tilpasse seg til ny teknologi kan lede til lovliggjøring av internettsensur og overvåking av enkeltpersoner. Dumt av Kodak å ikke lure gjennom lovforslag om forbud mot jpeg-formatet mens de enda hadde penger til det...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men siden det er soleklart at en interesseorganisasjon veldig veldig vil ha en lov om ipsporing av private aktører har jeg alt nå gjort alt klart for å route all min nettrafikk enten den er lovlig eller ei, gjennom en kryptert vpn som IKKE logger trafikkdata. Det koster meg noen kr i mnd, men det er det verdt for å bevare personvernet mitt når slike lover blir trykt ned over hodene våre enten vi vil eller ikke.

Hvilken tjeneste bruker du? Jeg driver svært lite med piratnedlastinger, men jeg tenker på personvernet...

Lenke til kommentar

Det finnes dessverre ingen gode alternativer for nye TV serier i 720p og god lyd kvalitet.

 

Flere ganger er det heller ikke mulig å få tak i nye filmer på Bluray da de blir sluppet senere i Norge.

 

Gi meg noe ala spotify med offline modus for filmer og serier med god kvalitet. Betaler gjerne en sum for det i måneden.

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...