Gå til innhold

Hvordan klarer ditt skjermkort Crysis 3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp begynt å laste ned spillet nå, satser på at spillet er klart når eg kommer hjem fra jobb i kveld om ikke pcen går i sovemodus som den pleier. Håper virkelig fpsen er bedre enn Betaen, der var det skikkelig dårlig fps. Skjønner egentlig ikke hvorfor, skal være med enn nok med GTX 680 kort.

Lenke til kommentar

Bruker dere å sette innstillingene/eyecandy i Nvidia driveren for dette spillet? Eller setter dere innstillinger/eyecandy i spillet?

Har opplevd STORE forskjeller på dette på f.eks FarCry 3. Har 2 stk 690GTX i SLI, og har igrunn store problemer med Crysis 3. FPS drops etc. Kjører i 1920x1080.

64GB RAM, i73960x, AX1200i, MSI Big Bang XPower 2

Lenke til kommentar

Med mitt 680M (@980mHz/2100Mhz) SLi oppsett, 2860XM (@4Ghz), 32GB og 3x265SSD i Raid0 så klarer jeg ikke mer enn 10-11 FPS med alt på high og MX8AA, Jeg må ned på LOW/MEDIUM alt og slå av AA for å få stabilt over 30FPS. Samme PC klarer 13500 3Dmark11 poeng.

 

Skuffa? Yupp....

 

Ikke vær skuffa! Er slike kommentarer at jeg måtte skrive et lengre innlegg om slike ting.

http://www.teamliquid.net/blogs/viewblog.php?topic_id=399973

 

Som du skriver selv så har du skrudd alt på high (regner med very high?) noe som inkluderer post processing effects og i tillegg har du slått på 8x MSAA. Aner du hvor mye dette krever av skjermkortet ditt ? Selv 3x Titan kort i SLI klarer ikke å kjøre det tilfredstillende, da snakker vi om GPU løsning til over 21 000 kr. Men det er ingen fare pga dette er effekter som knapt forbedrer noe som helst, spillet ser bedre og klarerere ut uten post processing effects og bare bruk vanlige anti aliasing, slå av MSAA. Det gjør knapt forskjell i spill som dette. Grunn modellene i Crysis 3 er dårlig pga det er laget for konsoll samtidig så du får knapt forskjell når du slår på alt av innstillinger.

 

Så sett post processing på low, fjern blur og skru av MSAA. Du mister ikke kvalitet men du bekker nok langt over 100 fps etter dette. Min hardware er sikkert 1/3 så kraftig som ditt oppsett, likevel kjører jeg alt på very high utenom overnevnte innstillinger og har over 70 fps average. Fiks innstillinger !

Lenke til kommentar

hmm jeg har lest at Cryengine 3 er mer avhengig av cpu og minne iforhold til gpu.

 

så om dere har en "ok" hardware med monster gfx kort vil dere mest sannsynlig komme til kort.

Så, skaff dere en skikkelig hk, minne og cpu så er dere på god vei.. vil jeg tro.

 

Cryengine 3 har utrolig potensiale men det er en del jobb å gjøre den feilfritt som mulig før den blir mer eller mindre "perfekt"

Lenke til kommentar

hver gang det prates om crysis så kommer de samme gamle kommentarene om at: "Crysis1 ser bedre ut". Helt konkret... hvor ser crysis 1 bedre ut enn 3'ern?

 

Det gjør ikke det. Er bare noen som ikke takler forandringer dermed hakker de ned på versjonen som gjorde at ting ble forandret.

 

 

Ihvertfall..

Dere som har spilt betaen og kjøpt nå spillet, er det bedre optimalisert?

 

Med GTX670 spilte jeg betaen på medium med fps på ca 50, high lå på rundt 30.

 

Interessant å høre om det er blitt mye bedre optimalisert, eller om det fortsatt er like tungt.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hadde kjørt singel 680M på stock frekvenser hadde jeg vært enig med deg men ikke når jeg kjører SLi med to 670GTX kort. (med tanke på spec)

 

Satser på at det meste ligger i et driver problem og at nVidia fikser dette. Frister lite å spille spillet på Low/Medium....

 

minnebåndbredden din er ikke i nærheten av et desktop gtx 670 kort. så derfor kan du nok som arni90 sier glemme AA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...