Gå til innhold

Test: Logitech G710+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte ikke følelsen av dette tastaturet, men det kan være at jeg ikke liker mekanisk ? who knows..

 

følte knappene ble så "lange og små på toppen" for meg , hehe vanskelig å forklare med ord men..

 

på disse vanlige membran tastaturene er knappene litt lavere og større føler jeg, mens her så ble det så trangt.

Endret av Hårek
Salg ikke tillatt
Lenke til kommentar

Hva utseende angår, så synes jeg svært lite godt om dette tastaturet. Kunne like så godt ha vært et 50kr-tastatur fra lefdal.

 

Går heller for et Qpad-50/85 som ser langt bedre ut. Makrotaster på tastatur er jo ganske vanskelig å nå uansett, da velger man heller en mus med mange knapper hvis det er flerspillerrollespill man benytter tiden sin til.

 

Jeg ser heller på skjermen enn på tastaturet...

Lenke til kommentar

Man kan jo si sitt om utseende, men det dekker tilsynelatende en nisje som er vanskelig å få dekt ellers. Nemlig brown-taster, som ihvertfall påstått (har ikke testet de) er bedre til å skrive med, og er noe dempet i forhold til andre, samt faktisk har saklige media-taster en ganske påfallende fravær på de fleste andre konkurrenter (varianter der man må trykke FN teller ikke)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg prøvde et Gigabyte Osmium Aivia med røde MX-brytere, og jeg fant ut at disse var for sensitive, dessuten likte jeg ikke helt at det ikke var noen feedback på trykket. Jeg vurderte lenge de brune MX-tastene, og fant til slutt dette Logitech-tastaturet. Men etter å ha sjekket ut enda mer, fant jeg en enda bedre type, nemlig MX Clear. Disse er litt tyngre å trykke ned enn de brune, men ellers det samme. Dessverre er det få produsenter som bruker disse, men heldigvis fant jeg Ducky SHINE2 som jeg bruker nå. Dette er et perfekt tastatur med klassisk oppsett og de tastene man trenger. Og best av alt, som Linuxbruker, ingen drivere eller software nødvendig i det hele tatt! Det er riktignok en av de dyreste tastaturene der ute, men helt klart noe av det beste jeg har brukt også. Skal nevnes at jeg har stappet inn 40-L (røde) gummiringer under hver tast for å dempe støyen også :p

Lenke til kommentar

Lakkerer jeg bakplata på K90-et svart er jo tastaturene identiske, med unntak av at rubber dome-tastene er byttet til mekaniske. Men de brukes ikke så ofte at jeg bryr meg.

 

Som sagt skriver jeg mer enn jeg spiller, og vil derfor gjerne ha brune, blanke, eller blå brytere.

 

EDIT: Dessuten har Vengeance-tastaturene en irriterende feil i maskivare eller programvare. Se http://forum.corsair...=102612&page=18 for mer info.

 

K95 har ennå ikke kommet på markedet så det er vanskelig å si om det finnes noen maskinvarefeil i det. Likevel, det er interessant å se at de ikke har klart å fikse et såpass graverende problem. Jeg er veldig interessert i det, men skal vente en stund med anskaffelse for å sjekke om problemet eksisterer i den nye generasjonen.

Lenke til kommentar

Eneste tastaturet som er tilgjengelig idag, såvidt jeg vet, med alle bokser haket av når det kommer til utføring, farge, funksjoner osv. for meg er Zowie Celeritas...men eneste norske forhandler jeg finner av det er CDon, og jeg er ikke fornøyd med deres support/returordning (og Celeritas har desverre bare påtrykte bokstaver...).

 

Har selv dette tastaturet, og elsker det, kjøpte det på Netshop og ser at de selger det forsatt :)

Klarte å søle cola slik at det trakk inn på bakplata, stod bare å tørka litt, så var det like bra å bruke :)

Lenke til kommentar

Har selv dette tastaturet, og elsker det, kjøpte det på Netshop og ser at de selger det forsatt :)

Jeg regner med det er denne du mener?

http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Tastatur/mus/Tastatur/m/Zowie-Celeritas-Pro-Gaming-Keyboard-Nordisk-Layout-53970-p0000187823.aspx

 

Takker for tipset, men dette er den svarte varianten, og er dermed for meg uinteressant. Jeg vil ha den med hvite taster:

http://cdon.no/elektronikk/zowie_celeritas_blue_nordic_layout_cherry_mx_brown-18544250 :cool:

 

Men jeg har nå sendt en mail til Netshop og spurt om dem kan skaffe den hvite varianten også, så jeg får se hva de svarer.

Uansett tastatur; Cherry MX Brown er de beste!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Jeg regner med det er denne du mener?http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Tastatur/mus/Tastatur/m/Zowie-Celeritas-Pro-Gaming-Keyboard-Nordisk-Layout-53970-p0000187823.aspxTakker for tipset, men dette er den svarte varianten, og er dermed for meg uinteressant. Jeg vil ha den med hvite taster:http://cdon.no/elektronikk/zowie_celeritas_blue_nordic_layout_cherry_mx_brown-18544250 :cool:Men jeg har nå sendt en mail til Netshop og spurt om dem kan skaffe den hvite varianten også, så jeg får se hva de svarer.Uansett tastatur; Cherry MX Brown er de beste!

 

Oi, hver sin smak her ser jeg. Det lyseblå tastaturet med hvite knapper er ihvertfall noe av det styggeste jeg har sett på lenge :p

 

 

Lenke til kommentar

Oi, hver sin smak her ser jeg. Det lyseblå tastaturet med hvite knapper er ihvertfall noe av det styggeste jeg har sett på lenge :p

 

Haha, takk! :green:Vel, bedre enn den rosa varianten ihvertfall - søk etter "celeritas pink" (hvor er en vomit-smiley når man trenger den).

Den "minimalistiske" stilen, men likevel fullstendig tastatur (numpad, pil-knapper osv.), og uten hverken makro-knapper (unødvendig), backlight (går i stykker) eller den standariserte, IMHO stygge, svarte utføringen (rettogslett deprimerende) alt av tilbehør til PC kommer i idag, tiltalte meg veldig. :)

Jeg misliker fargen svart så mye når jeg sitter foran PCen (og her kan jeg skrive en lengre hat-rant) at når jeg kjøpte meg nye PC-høyttalere, så tok jeg steget og fikk frontdekselene lakkert i en annen farge på et bilverksted!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...