Gå til innhold

Test: Logitech G710+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi testet ut makrofunksjonaliteten med Battlefield 3, og der kom det opp en del standardalternativer som er rimelig unødvendige; reload, sprint og lignende. Men, det er jo ikke slike funksjonaliteter vi ønsker å bruke makrotaster på. Poenget er å sette opp en rekke tastetrykk, så da måtte vi til med opptaksfunsjonen.

Funksjonaliteten ble testet med blant annet å dra ned konsollen, taste inn kommandoen for å vise FPS, for deretter å gå ut av konsollen igjen. Dette fungerte bare delvis. Rett som det var ville ikke FPS-en dukke opp, selv etter gjentatte trykk. Rene tekstkommandoer gikk på sin side helt knirkefritt.

Når man bruker makro opptak tar den ikke opp pauser, bare tastesekvensen. For at noen ting skal fungere skikkelig må man ha små pauser mellom taster, og da må man lage makroen i software, eller gå inn og legge til pauser etter den er tatt opp.

 

Jeg hadde alltid ressursbruk, dato, og klokkeslett på mitt blå G15. Veldig kjekt.

 

Dette er jo ikke ting du vil ha som overlay i det heletatt, men som er kjekt å ha tilgjengelig.

Jeg gikk fra G15 til G710+ og er veldig fornøyd. I starten brukte jeg LCD på G15, men med flerskjerm oppsett var det unødvendig og tungvinnt å se ned. Jeg savner ikke LCD skjermen i det hele tatt.

Det tok meg 2-3 dager å venne meg til de mekaniske tastene og den lille forandringen i layout. Alle makroene jeg hadde fra G15 kunne overføres og brukes videre.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Det er flere som sier at belysningen på noen av knappene slutter og virke etter hvert på Newegg og Amazon. Får ikke håpe det er en felles feil på alle tastaturene deres.

 

Jeg har også kjøpt dette tastaturet. Dette tastaturet har også en gummi ring som demper støyen i alle tastene for de som ikke vet det enda.

 

Driver man med både spilling og skriving så er mx-brown tastene selvfølgelig best mens hardcore gamere velger mx-red tastene.

 

Dedikerte media taster, hvit baklys samt mx-brown tastene gjorde dette tastaturet et soleklart valg for meg.

 

For meg var det bare Logitech G710+ og Qpad MK-85 tastaturene som jeg hadde valgt fordi man treger ikke alle de makro tastene og tror også at de fleste velger MX-Brown og MX-Red tastene i dag isteden får blå som bråker litt mer.

Lenke til kommentar

Har selv G710+ og undrer på noe

 

Sklir på underlaget om man hever tastaturet i bakkant

 

Jeg har mitt løftet opp, klarer ikke tastatur uten :p har bordplate av glass, å det sklir ikke i det hele tatt Oo

 

Har ikke verdens største hender eller press når jeg spille og bruker det, men på de fleste tastaturer ender jeg opp med å bevege hele tastaturet med fingrene etter som jeg spille (rar uvane, litt som å løfte musa etc, dont ask.) dette klarer jeg ikke på G710+, både pga tyngden, og at det sitter som støpt. iallefall på glass, som vel har mindre friksjon en evt tre \ lakert tre?

 

mens hardcore gamere velger mx-red tastene.

 

Smak og Behag. jeg klarer ikke spille med red tastene ettersom jeg floorer dem hele tida :p MXBrown er perfekte for meg, og jeg har spillt mer en jeg jobber i uka siden jeg var ungdom hehe, har enda et sponsa steelseries headset :) Er ingen fasit på hva som er best eller ikke :p

Endret av Kezha
Lenke til kommentar

Artikkelen nevner pris, og jeg ser noen har nevnt pris.

Prisen ute av kontekst er kanskje et minus, men i forhold til hva du får er det absolutt ikke en upris. Dette er entusiast-nivå hardware, på samme måte som Sennheiser PC360 headsettet mitt og 27" Dell Ultrasharp (2560x1440) hovedskjermen.

 

Når man bruker PC mange timer om dagen og skriver en del er et godt mekanisk tastatur noe man bør ta seg råd til IMO. (om man liker å bruke det da)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Nå er det ikke akkurat valget av brytere i tastaturet noe som vil ha stor betydning, men å finne det som er riktig for deg kan være som den berømte prikken over I-en.

Sterkt uenig, jeg velger tastatur ut fra hvilket type switch som er tilgjengelig.

 

Kort oppsummering;

Red, Black = Jevnt trykk, ikkeno klikk.

Brown, Clear = Ujevnt trykk, ikkeno klikk.

Blue, Green = Ujevnt trykk, med xtra klikk.

(tast typen som står nevnt først på hver linje over har mindre motstand enn den som står nevnt sist).

 

Siden jeg skriver mye går det i Blue eller Brown (litt avhengig av miljøet rundt, Blue bråker endel ekstra). Forstår imidlertid godt de som heller føler for Black/Red.

 

En ting jeg liker med Logitech er det rullehjulet for lyd, pluss også for stor enter tast. Tastaturet har ellers litt "plastic"-følelse samt noe småharry design. Velprøvd programvare er også en god ting, selv om den kan være litt "over the top" (grenser mot bloated).

Jeg forstår ikke helt hvorfor så mange av disse tastaturen er "gamer grade", med tilhørende harry-look. Tastaturene er gode å bruke for langt fler enn bare gamere. Noen produsenter og norske nettbutikker er smått "off" i vare utvalg og markedsføring kan det virke som.

 

Prisen bryr jeg meg egentlig lite om, tastaturet brukes så mye at jeg betaler det som er nødvendig for å få hva jeg ønsker.

 

Skal ha et QuickFire TK Brown til en maskin hvor plassen er liten. Litt underlig det ikke er flere varianter med redusert antall taster, det mangler smarte løsninger som godt imiterer plasseringen tastene har på et fulltastatur.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Tastaturet er 51 cm på det bredeste og 21.5 cm på det dybde ste med støtta.

 

Jeg har mitt tastatur på et lakkert tre skrivebord og der ligger tastaturet veldig godt fast. Har også lest om at det er flere som synes at tastaturet har dårlig feste. Kommer sikkert an på underlaget.

 

Ingen belysing knappene har slukket enda på mitt tastatur og det lover bra. Dere som har dette tastaturet funker alle belysningen på knappene enda ?

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Bruker ett av disse nå og den blir, har vært gjennom 4-5 mekaniske tastaturer men dette er det med mest bra funksjoner og minst møkk(K90 ekstraknappene var ikke mekaniske.. BOOOO). Digger lyden det lager og det fungerer helt knall til spilling og skriving.

 

 

 

bruk 2 skjermer. eller 3..

 

jeg bruker 3 skjermer, men når du er i fleetbattle i eve online med 1200 andre har du ikke tid til å begynne å scrolle blandt 700 karer i mumble kanalen du er i, du titter bare ned på lcd displayet i G15.

Lenke til kommentar

Corsair K-Series wannabe med Brown knapper .

Nå har jeg hørt det og :-)

Corsair er også rimelig nye i gamet i forhold til erfarne utenlandske travere. At noen er wannebe Corsair er ganske sterkt å påstå.

 

Skriver du mye er det vel fortsatt Blue som er best, men det bråker en hel del.

Smak og behag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nettopp kjøpt dette og kan virkelig anbefale det! Har brukt QPAD MK-85 (Red) en god stund. Og det er også ett veldig herlig tastatur å spille med. Elsker det på mange områder. Ulempen med QPAD MK-85 er at det er ikke godt å skrive på, og det bråker helt forferdelig. Spesielt når man skal sitte å skrive på det. Samt at jeg savnet medietaster. Har tidligere hatt mange forskjellige Logitech G-tastaturer og var veldig vant til medietaster. Når Logitech nå kom med G710+ nølte jeg ikke med å kjøpe det. Og jeg angrer ikke. Er kjempefornøyd. Det føles litt mindre "presist" å spille med enn QPAD MK-85. Brown taster fungerer veldig godt da jeg bruker tastaturet blandet, det bråker en del mindre enn QPAD MK-85, og medietaster var herlig å få tilbake. Tastaturet er tungt og det sitter som støpt på bordet selv om beina under tastaturet brukes (så jeg skjønner ikke helt hvorfor det står i testen at tastaturet kan skli med dem ute). Anbefaler Logitech G710+ til alle som "vil ha i pose og sekk"! :)

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i at MX Blue bråker - de som jobber i et "stille" kontrolandskap kan bare glemme den tastetypen med en gang. Man legger kanskje ikke så mye merke til lyden selv, men andre er garantert å bli plaget av det. MX Black vil jeg si er for tung til å skrive mye på; jeg hadde det på mitt gamle Steelseries 7G og etter en lengre skrivesesjon var jeg rettogslett sliten i fingrene (blir ikke det med MX Brown eller Blue).

 

Jeg har nå skaffet meg det tidligere nevnte Zowie Celeritas Divina Blue med hvite taster og MX Brown - som jeg ikke var alene om å like: :laugh:

 

Oi, hver sin smak her ser jeg. Det lyseblå tastaturet med hvite knapper er ihvertfall noe av det styggeste jeg har sett på lenge :p

 

Skulle noen flere vurdere dette tastaturet (i svart/svart mest sannsynlig - kommer også med hvite taster og rosa ramme), så vit at det ikke har noen bakbelysning. Det har heller ingen bein i underkant, så for de som må ha tastaturet jekket opp (og jeg er en av dem), så må en custom løsning på bordet (selv tok jeg armstøtten fra mitt gamle MK80 å la under - passet perfekt). Og apropos armstøtte; armstøtten på Celeritas er non-existant.

Tastene skal være laser-etched ifølge produsenten (på den svarte utgaven ihvertfall - venter fortsatt på svar fra Zowie angående den hvite), så ingen fare for å viske bort trykket.

 

Selv er jeg godt fornøyd med mitt (så lenge det holder seg jekket opp), og forutser ingen problemer ved bruk.

 

Celeritas i blå og rosa farge:

http://cdon.no/searc...zowie+celeritas <- damn you, CDon: hvorfor tok dere prisen ned akkurat etter at jeg hadde kjøpt mitt? "Våre priser endres fra dag til dag for at vi skal være konkurransedyktige. Dette har ingenting å gjøre med ditt kjøp." my ass! Prisen stod på 1159kr. LENGE frem til jeg kjøpte mitt.

"Nå var en dum nok til å bite på den høye prisen, så nå kan vi senke den" tenker jeg den interne meldingen var...

 

Celeritas i sort:

http://www.netshop.n...spx?q=celeritas

 

 

Edits:

Typos.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...