Gå til innhold

Java sniker inn uønsket programvare


Anbefalte innlegg

"Are you sure you want to not want to don't want to not install Ask Toolbar?"

 

Jeg forventer mer av ting som java enn ett program som daemon tools lite, det må jeg bare innrømme.

AtW

 

Enig, det er jo en stor forskjell mellom det som er gratisversjonen av et program man egentlig ikke trenger, og Java, som man blir påtvunget.

 

Daemon Tools Lite er uansett like oversiktelig som Java på det man kan velge å installere i tillegg til programmet.

Endret av Coffey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeeeee.. dette må vel være begynnelsen på slutten på Oracle. Først drepte de OpenOffice (som har gått videre som LibreOffice). Nå dreper de Java.

 

Jeg har ofte lurt på hvordan Oracle tenker når de prøver å prakke på kunder ad-ware akkurat som en annen useriøs liten fillebedrift....

 

De ser ikke sitt ansvar som leverandør av en "kritisk komponent" i folks internetthverdag. Denne dårlige omtalen kommer de til å tape massivt på tror jeg... Drittselskap.

Lenke til kommentar
Nå dreper de Java.

 

De dreper nok ikke Java, men sin JavaVM. Java er et programmeringsspråk, og brukes både av Oracle, IBM og Google, som hver har sine egne Virtuelle Maskiner (eller Runtime Environments).

Android bruker Java, men ikke Oracle sin implementasjon.

 

Men ettersom Oracle sin JavaVM er den eneste som brukes på desktopmaskiner så vil nok Java forsvinne som klientsoftware.

 

Uansett, Java har vært død for meg helt siden Oracle kjøpte opp SUN.

Lenke til kommentar

Jeeeee.. dette må vel være begynnelsen på slutten på Oracle. Først drepte de OpenOffice (som har gått videre som LibreOffice). Nå dreper de Java.

 

Jeg har ofte lurt på hvordan Oracle tenker når de prøver å prakke på kunder ad-ware akkurat som en annen useriøs liten fillebedrift....

 

De ser ikke sitt ansvar som leverandør av en "kritisk komponent" i folks internetthverdag. Denne dårlige omtalen kommer de til å tape massivt på tror jeg... Drittselskap.

 

Har vel også drept solaris for andre enn bedriftsbrukere?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg skulle vel tro at alle de selskaper som lager programvare hvor Java er påkrevet ville kunne legge såpass press på Oracle at de i hvert fall kunne sørge for at installasjonsvalget for Ask ikke var valgt som default. Det er så mange ikke-datakyndige brukere som stadig er nødt til å kjøre gjennom oppgradering av Java, og som ikke tør å slå av dette valget fordi de ikke vet hva det er. Forbukerorganisasjoner burde også kunne legge press på Oracle når så mange får installert programvare som egentlig er både unødvendig og uønsket. Det er IKKE ok at brukerne må foreta et aktivt valg for å unngå at Ask blir installert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...