Gå til innhold

Hvordan blir man overingeniør om man er avdelingsingeniør i staten?


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har råd om hva som må til for å bli en overingeniør og dermed øke lønnstrinn først og fremst? Jeg er nå avdelingsingeniør og mener det kan være på sin plass å få tittelen overingeniør.

 

 

Hvordan tar man dette opp med avdelingsleder e.l. ? Har noen gjort dette? Hvordan gikk dere frem og hva skjedde?

 

Takker alle som svarer konstruktivt her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er rart at du ikke vet dette selv når du jobber i miljøet? Vil tro det er som alle andre plasser. Jobbe mange år og være flink med å skille seg ut. Bestå de egenskapene som skal til for å ha mer ansvar :)

 

I tillegg må jo da overingeniøren slutte i jobben eller gå av med pensjon osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg fant ut at jeg fortjente en høyere stilling/lønn, så sendte jeg en lang og saklig epost hvor jeg redegjorde for kompetansen min, utviklingen min samt en rekke andre argumenter og konkrete eksempler på hvorfor jeg fortjente en høyere stilling/mer ansvar/høyere lønn etc. Jeg la også ved et utvalg av granskningsrapportene jeg har skrevet for å dokumentere i detalj hvilken kompetanse jeg hadde opparbeidet meg.

 

Til slutt kopierte jeg inn stillingskravene for den stillingen jeg ville ha, og kommenterte hvert eneste punkt og forklarte hvordan jeg hadde oppfylt hvert enkelt krav.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når jeg fant ut at jeg fortjente en høyere stilling/lønn, så sendte jeg en lang og saklig epost hvor jeg redegjorde for kompetansen min, utviklingen min samt en rekke andre argumenter og konkrete eksempler på hvorfor jeg fortjente en høyere stilling/mer ansvar/høyere lønn etc. Jeg la også ved et utvalg av granskningsrapportene jeg har skrevet for å dokumentere i detalj hvilken kompetanse jeg hadde opparbeidet meg.

 

Til slutt kopierte jeg inn stillingskravene for den stillingen jeg ville ha, og kommenterte hvert eneste punkt og forklarte hvordan jeg hadde oppfylt hvert enkelt krav.

 

Hva slags stilling var du i før du ba om å bli forfremmet (til hva) ? Hvor lang tid i den jobben ventet du for å spørre?

Lenke til kommentar

Hvis du er organisert, f.eks i Tekna eller NITO, kontakt evt tillitsvalgte og spør. Større bedrifter har avtaler med organisasjonene om stillingsstruktur, med kriterier for opprykk.

 

Hva med Norsk tjenestemannslag (NTL) ved en høyere utdanningsinstitusjon? Kan de gjøre noe for deg for at du blir forfremmet?

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...
fremmand skrev (På 23.1.2013 den 19.02):

Lurer på om noen har råd om hva som må til for å bli en overingeniør og dermed øke lønnstrinn først og fremst? Jeg er nå avdelingsingeniør og mener det kan være på sin plass å få tittelen overingeniør.

 

 

Hvordan tar man dette opp med avdelingsleder e.l. ? Har noen gjort dette? Hvordan gikk dere frem og hva skjedde?

 

Takker alle som svarer konstruktivt her.

Jeg lurer på hvordan jeg kan bli avdelingsingeniør:). Jeg er masterutdannet i cell- og molekylær biologi, har NOKUTS, IELTS  og VOX prøve (kommer fra Italia). Jeg har erfaring med cell kulturer og geneteknologi b.a. og har søkt hundrevis stillinger her i Bergen, aldri fått tilbud. Jeg prøvde også å tilby projekter of framtids ideer for forskningsprojekter men...ingenting har funkert. Jeg synes det er den beste jobben i hele verden. Har du noen anbefalinger for meg? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...