Gå til innhold

Er det greit for en mann i Norge å ha langt hår?


Anbefalte innlegg

Noen jenter/damene kler kort hår, ikke alle men noen. Jeg føler at menn med langt hår er litt spesielle, uten å kjenne de.

Dette med kort hår på damer er jo noe som jeg ser stadig oftere eller at damer ikke har lenger enn ned til skuldrene. Det er nok mer akseptert og det er nok vanlig at gamle kjerringer ikke har så langt hår også har det bare blitt mer og mer vanlig. Jeg ser stadig flere yngre damer med kort hår.

 

Jeg forbinder damer som har kort hår med at de er lesbiske. Jeg vet ikke om det er flere lesbiske damer enn det er homofile menn.. Jeg har uansett inntrykk av at det er svært mange homofile menn. Jeg er ikke homo selv om jeg ønsker et lengre hår. Det er bare slik at jeg trives med å ha mer hår på hodet og jeg vil ikke klippe håret når jeg syns det er ekkelt i lang tid etterpå. Jeg kommer også til å gå med lue hele tia og da er det ingen som ser håret mitt likevel og det er heller ikke bra for håret. Jeg føler meg alltid så mye bedre når håret mitt er utvokst og jo lenger jo bedre blir jeg også og da kan jeg like greit bare få et langt hår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er nå av den mening at de aller fleste menn ser bedre ut med langt hår enn kort, forutsatt at håret ikke er tynt, slitt eller man har måne. Er man først blitt vant til langt hår ser folk med veldig kort hår ut som ribba høner.

 

Men du må kunne stå for din egen stil uten å støtte deg på andre. Noen liker langt hår, andre ikke, men det viktigste er at man har selvtillit nok til å være sikker på sine valg uten å få dem godkjent av andre først. Ikke velg stil basert på hva du tror kvinner vil like; vært overbevist om at ditt valg er riktig og du vil tiltrekke langt mer kvinner enn med en usikker og anerkjennelsessøkende holdning der man hele tiden forsøker å tilpasse seg. Hvis du har langt hår er det fordi du mener det ser best ut, ikke fordi noen andre gjør det.

Endret av Spartapus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg velger eller ønsker langt hår er ikke på grunn av hvordan det ser ut.

 

Det er bare slik at jeg føler meg så mye mer komfortabel med lengre hår. Jo mer komfortabel jeg føler meg jo bedre blir det for meg å bruke huet til å tenke.

 

Utseende er egentlig det siste jeg tenker på når jeg bestemmer meg for noe. Jeg går med klær fordi de er behagelige. Jeg føler meg forskjellig i alle klær og jeg går med de klærne som jeg får minst angst av å gå med og jeg går med det som er best å gå med. Ikke fordi dem ser bra ut for det er noe av det siste jeg tenker på. Men det har jo noe å si... Til et visst punkt fordi jeg tror nok at alle muligheter for å få dame er nærmere null dersom jeg kjøper meg for eksempel rosa jakke, genser eller at jeg går med stram olabukse. Jeg må uansett gå med klær som jeg syns er behagelige og jo bedre jo mindre angst får jeg.

 

Men det er jo slik at jeg også vil finne meg dame og for at det skal være mulig så tror jeg at jeg må se bra ut og jeg vet jo at det er ting som ser bedre ut enn andre ting.

 

Og hvis det er 95% av damene som ikke liker langt hår på meg så har jeg 5% mulighet for å få dame. Det er vanskelig i fra før og jeg kommer da frem til at jeg har ca 0,2% mulighet for å få meg dame dersom det er slik at 95% av damene misliker langt hår på meg.

 

Nå er det jo ikke alle som sier at det er stygt men jeg syns at responsen fra kvinnene her er fortsatt for svak til at jeg tørr å stole på dette. Jeg trenger flere og sterkere responser.

 

Takk!

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar

Vel, det ser ut som om du mer eller mindre har bestemt deg for at du vil ha langt hår. Skal du i så fall la noen forumbrukere kunne stoppe deg fra å gjøre det du vil?

 

Hva er din største bekymring når det kommer til langt hår? At du har lyst til å trekke damer? Om ja, så vil nok damer egentlig ikke bry seg så veldig mye om håret, da det er mye annet som er viktigere. Men om du gjør håret til et problem, så vil det nok også bli det. Du kan ikke tenke at du må passe på at andre liker det du gjør, du må gjøre det fordi du liker det, og det som er artig er at det faktisk vil føre til at folk flest tror bedre om deg, selv om noen nok kommer til å hate deg. Bare bry deg bittelitt, så går det bra :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...