Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Ser at nettet flommer over om rapporter om overoppheting. Ved alt fra surfing til spilling i løpet av noen yderst få minutter. Spørs om ikke racet for å tyne ut mest mulig Mhz har endt opp med å skyte seg selv i foten.

 

Ser for meg at det må satses veldig stort på annet område i tiden fremover for å hente ut ytelse. Jeg tenker da på elegante løsninger innen OS-koding.

 

Mulig man ender opp med Z og kjører en undervolt. Mobilen har uansett overkill på cpu/gpu til 98% av bruken til folk. Personlig trenger jeg ikke overkill som kun genererer ineffektiv varmegang, men stor skjem kombinert med vanntetthet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at nettet flommer over om rapporter om overoppheting. Ved alt fra surfing til spilling i løpet av noen yderst få minutter. Spørs om ikke racet for å tyne ut mest mulig Mhz har endt opp med å skyte seg selv i foten.

 

Ser for meg at det må satses veldig stort på annet område i tiden fremover for å hente ut ytelse. Jeg tenker da på elegante løsninger innen OS-koding.

 

Mulig man ender opp med Z og kjører en undervolt. Mobilen har uansett overkill på cpu/gpu til 98% av bruken til folk. Personlig trenger jeg ikke overkill som kun genererer ineffektiv varmegang, men stor skjem kombinert med vanntetthet.

 

Når du kommer med påstander så linker du til fakta OK? Du har ikke telefonen og heller ikke egne opplevelser så derfor blir det du skriver totalt uinteressant. Alle på dette forumet har hørt om Google og klarer å lese seg til ting..... Jeg HAR denne og den overoppheter seg på INGEN måte, jeg har spilt Tempel run 2 og Dead Trigger i over 2 timer i dag og mine fingre har fortsatt igjen avtrykk. Hvis du skal være Google ekspert i denne tråden så kom med fakta/ linker er du grei. Hva du personelig trenger er også dønn uinteressant for oss som har denne telefonen.

Endret av Jada-jada
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg står over Z til Sony har sluppet en eller flere oppdateringer. Batteriet beskymrer meg også, med tanke på at jeg har en Note med god batterikapasitet, så å betale 5 lapper for å få dårligere kapasitet frister egentlig lite. Jeg er også av den typen som elsker AMOLED "effekten" og absolutt sortnivå, så det er ett til skudd i baugen for Z.

 

Trenger ikke å bekymre deg for batteriet. Min har stått på i 24 timer nå, og enda har jeg 51 % igjen, som utgjør 1 dag og 14 timer.

Lenke til kommentar

Når du kommer med påstander så linker du til fakta OK? Du har ikke telefonen og heller ikke egne opplevelser så derfor blir det du skriver totalt uinteressant. Alle på dette forumet har hørt om Google og klarer å lese seg til ting..... Jeg HAR denne og den overoppheter seg på INGEN måte, jeg har spilt Tempel run 2 og Dead Trigger i over 2 timer i dag og mine fingre har fortsatt igjen avtrykk. Hvis du skal være Google ekspert i denne tråden så kom med fakta/ linker er du grei. Hva du personelig trenger er også dønn uinteressant for oss som har denne telefonen.

 

NOE er et problem med denne mobilen og prøver å komme til bunns i det. Når folk sier at mobilen deres overoppheter uten å ha gjort noe annet enn å åpne eska, ja da er det et problem. Ved å belyse problemet kunne det kanskje latt seg gjøre å finne ut av dårlige batchnummere eller evt workarounds At DU har en god utgave driter jeg langt i. Gratulerer med den! Gå og legg deg nå før du blir enda mer grinete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

NOE er et problem med denne mobilen og prøver å komme til bunns i det. Når folk sier at mobilen deres overoppheter uten å ha gjort noe annet enn å åpne eska, ja da er det et problem. Ved å belyse problemet kunne det kanskje latt seg gjøre å finne ut av dårlige batchnummere eller evt workarounds At DU har en god utgave driter jeg langt i. Gratulerer med den! Gå og legg deg nå før du blir enda mer grinete.

 

Du linker fortsatt ikke til fakta... Du tar Faktisk feil her samt du har ikke egne erfaringer dette gjør deg til et forumtroll som man ønsker å få bort fra en tråd der vi som har dette produktet deler erfaringer.. Noen har erfaringer med opphenting gjerne de som bruker 4G men flere av oss kjenner ikke til dette problemet selv om vi spiller eller bruker telefonen aktivt. Jeg er ikke grinete og trenger slett ikke å legge meg enda men jeg blir mektig irriter at slike som deg kommer med feilopplysninger om et produkt du ikke kjenner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er du komplett tulling? Når du sier at alle kjenner til google, hvorfor skal jeg da linke til rapporter om overoppheting? Da er de vel generell kunnskap. Les XDA f.eks om emnet. Eller bare på forrige side i denne tråden om MiRaCL sine erfaringer. Jeg har forresten JÆVLIG lyst på denne, antakelig lenge før du hørte om den første gang, men ikke før problemer med oppheting er løst. Kutt ut med pipinga di nå er du grei.

 

At du har en fungerende mobil er helt uinteressant i feilsøkingsøyemed.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Er du komplett tulling? Når du sier at alle kjenner til google, hvorfor skal jeg da linke til rapporter om overoppheting? Da er de vel generell kunnskap. Les XDA f.eks om emnet. Jeg har forresten JÆVLIG lyst på denne, antakelig lenge før du hørte om den første gang, men ikke før problemer med oppheting er løst. Kutt ut med pipinga ditt nå er du grei.

 

Grunnen til linker er at jeg ikke finner de de flommene med beskrivelser om oppheting du beskriver så kom med de til oss som ikke er like flink som deg til å Google er du grei? Nei jeg er ikke komplett tulling enda jeg bare deler mine erfaringer så godt jeg kan. Du bør jo være glad da jeg har gode opplevelser da du så JÆVLIG har så lyst på denne telefonen eller? Ha en god kveld mitt råd er at du prøver denne før du fortsatt uttaler deg negativt.

Lenke til kommentar

Grunnen til linker er at jeg ikke finner de de flommene med beskrivelser om oppheting du beskriver så kom med de til oss som ikke er like flink som deg til å Google er du grei? Nei jeg er ikke komplett tulling enda jeg bare deler mine erfaringer så godt jeg kan. Du bør jo være glad da jeg har gode opplevelser da du så JÆVLIG har så lyst på denne telefonen eller? Ha en god kveld mitt råd er at du prøver denne før du fortsatt uttaler deg negativt.

 

Feil av meg å sette meg grundig inn i telefonen som jeg har siklet på siden første rykte-dag?

 

Går videre...

 

Noen her som har prøvd kernel fra doom til throttling? Ser at batteritiden/varmeutvikling får dramatisk forbedring hos brukere.

(jada-jada: XDA)

Lenke til kommentar

Når det gjelder varmeutvikling er vel dette ganske vanlig med quadcore tlf.

 

Har selv en Note 2 som jeg prøvd å spille litt på. GTA spillene utvikler ikke særlig varme, men etter å ha spilt Real Racing 3 etter en stund, føltes tlf som den skulle ta fyr...den var som en godt fyrt ovn på toppen. Mulig det kan ha noe å si at jeg har sparemodus på med redusert cpu ytelse, ikke vet jeg, men den var j....varm

Lenke til kommentar

Trenger ikke å bekymre deg for batteriet. Min har stått på i 24 timer nå, og enda har jeg 51 % igjen, som utgjør 1 dag og 14 timer.

 

Standby-tiden er vel ikke det verste med Stamina mode aktivert, men hva med screen time? Hvor mange timer får du med skjermen på?

 

Du linker fortsatt ikke til fakta... Du tar Faktisk feil her samt du har ikke egne erfaringer dette gjør deg til et forumtroll som man ønsker å få bort fra en tråd der vi som har dette produktet deler erfaringer.. Noen har erfaringer med opphenting gjerne de som bruker 4G men flere av oss kjenner ikke til dette problemet selv om vi spiller eller bruker telefonen aktivt. Jeg er ikke grinete og trenger slett ikke å legge meg enda men jeg blir mektig irriter at slike som deg kommer med feilopplysninger om et produkt du ikke kjenner.

 

- Høy varmeutvikling

- Høy varmeutvikling nr.2

- Høy varmeutvikling nr.3

- Batteriproblem

- Samletråd med problemer

- WiFi-problem

- Død telefon

- Død telefon nr.2

- "Deep sleep" problem

- Død telefon nr.3

- Batteri og WiFi-problem

- Høy varmeutvikling nr.4

- Samletråd med problemer nr.2

 

Jeg har aldri vært borti en forumseksjon på XDA med så mange problemer, og det får meg ikke til å ha mer lyst til å bruke 5000 kroner på et produkt som tydligvis har en del problemer. Kan de fleste problemene løses med en software-oppdatering? Ja. Burde Sony ha kvalitetssjekket telefonene bedre? Definitivt.

 

Og la meg ikke begynne med skjermkvaliteten. De fleste på XDA (som eier telefonen) sier selv at skjermens kvalitet er under forventningene, og det er nok av tråder å ta av.

 

Har jeg lyst på denne telefonen? Ja. Vil jeg faktisk kjøpe den? Tvilsomt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå er det jo slik, att de som har problemer, de poster gjerne sin erfaring, mens de som er fornøyd, ikke gjør det. Et godt eksempel er jo Corsair H100i og deres problemer, de hadde rimelig mange sure folk på forumet sitt, samtidig som mange ikke hadde problemer i det hele tatt (Viftene lagde støy+att de døde under firmware oppdatering).

 

Og att folk folk får døde telefoner, det skjer jo med alt, det er jo ikke noe argument i det hele tatt.

 

Personlig synes jeg skjermen er helt knall, jeg har sammenlignet den med HTC Desire HD og Galaxy S3.

 

Greit att folk har problemer, men det er også de som ikke har det og som er fornøyd, inkl meg selv.

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var min returnert iallefall, venter nå på en Note 2 istede.

 

Uvisst hva som gjør at telefonen blir så varm. Jeg fikk den til å bli utrolig varm ved å gå inn på www.vg.no og så bare scrolle opp og ned.

Problemet er at det må en del batteribruk til for å generere så mye varme. På eksemplaret jeg hadde så ble den så varm på begge sider at den ble ubehagelig å ha inntil øret.

 

Merk at telefonen ble varm uten av jeg hadde installert noen programmer selv, så var noe som fulgte med telefonen som gjør dette. Skjermen virket sylskarp og ganske så bra utifra det lille jeg så av den.

Mulig ting kan løses med en software update fra Sony, men så lenge har ikke jeg tid til å vente.

 

En annen ting jeg ikke fatter er hvorfor de kaller modellen "black", den er mørke blå og ikke sort. Dark blue hadde vært mer korrekt.

Fant heller ingen måte å aktivere 13.1mp modus på kameraet, 12mp var max.

Ville anbefalt alle som vurderer denne og se på den i en butikk først.

 

Sikkert en super telefon etter noen software oppdateringer.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Hm,ok, men telefonen stod jo til auto mode, tror ikke engang jeg prøvde HDR(mulig dette var på by default da).

Var iallefall satt til 9mp default ut av esken.

 

En annen ting jeg stusset over var vibrasjon funksjonen i telefonen. I samtlige andre telfoner jeg har hatt så bare vibrerer det, på XZ så høres det ut som en liten motor som drar i gang. Veldig merkelig.

 

La også merke til at man får forstyrrelser i skjerm bildet nederst til venstre på skjermen om man holder den med høyre hånden. Typisk der hvor ring fingren havner. Så likt ut som når man dytter på en vanlig LCD skjerm til pc'en, så tyder på at plasten flexer litt her.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Det er når man har Auto+-modusen på det blir 12 MP. Setter man den på normal så blir det 13.1 MP.

 

Ellers er jeg ikke spesielt imponert av kameraet. Min gamle Galaxy Nexus hadde et mye bedre kamera med sine 5 MP.

 

Og Sony kan virkelig kameraer, jeg er knallfornøyd med mitt Sony NEX-6, så det ligger ikke der.

Lenke til kommentar

Ellers er jeg ikke spesielt imponert av kameraet. Min gamle Galaxy Nexus hadde et mye bedre kamera med sine 5 MP.

 

Da kan jeg fortelle deg her og nå uten en skygge av en tvil at om SGN hadde bedre kamera så er det noe galt med din XZ! Jeg kom fra Nexusen selv og dette kamera tar mye bedre bilder!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...