Gå til innhold

Drikke til fest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foretrekker selv Midori (grønn, genialitet fra Japan) og Vodka + Sprite. Bedre kjent som Crocodile, genial drink som ser stilig ut. Er litt dyr, men en blander ut med sprite etter lommeboken, og blandingsforholdet er like mye vodka som Midori.

 

Står litt diverse her

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1476933

 

Kommer ann på om du vil drikke deg helt møkings, eller bare ha en hyggelig kveld.

Midori er sistnevnte og vodka/60% + appelsinjuice (screwdrivers) er førstnevnte.

Lenke til kommentar

Det vil nok variere omtrent like mye som antallet du spør. Øl smaker forj*vlig (hvem synes at en blanding av piss og jern smaker godt?), så personlig kjører jeg utelukkende tyrker. Utrolig deilig å slippe å helle i seg mer enn en halvliter i løpet av en hel kveld.

 

Er så enkelt og 3 poser i ei flaske, swhoop i vaskemaskin / varmt vann og ferdig. Pleier å variere med ulike typer drops, bare for å se hva som er godt. Ekstra sterk Fishermans Friends er en klassiker.

Eneste er jo som du sier en må drikke med måte. 40% Tyrker eller 40% fisherstorm slår som ei slegge.

Lenke til kommentar

Billigste er Kalinka og smaker greit når den blandes ut, er den jeg pleier å bruke. Styr unna Dvorak og Kirow, ellers funker alt annet og. Poenget er at Vodkaen skal ligge der og gi dybde og prosent til drinken, ikke nødvendigvis smak. Derimot om en drikker Vodka bar (altså ren) eller er ein feinschmecker (Les: Fag) bør du opp i pris for å få kvalitet. Dvorak og Kirow har jeg erfaring med smaker som spyleveske, og kan gi avsmak på det en lager.

Lenke til kommentar

Kalinka'en er på 37.5 % om hukommelsen min står meg bi.

Skal du ha lavere prosent må du over på Tik-Tak eller annet skvip.

 

Absolutt Vodka er det mange som klager på, den smaker ikke direkte godt

men er langt bedre enn både Dvorak og Kirow. Passer utmerket til blandevann

men bør nok ikke drikkes bar. Absolut peach er meget god til geleshots, eller med tropisk nektar.

Da får du faktisk noe som smaker godt (selv om jeg foretrekker midori over Screwdrivers)

Lenke til kommentar

Egentlig så sjå litt på kva dei andre festdeltakerane skal drikke. Å sitte med øl medan dei andre shotter sprit (eller omvendt) ender berre med at enkelte er på top den første timen medan andre er på topp seinare når spritdrikkerane har fått nok.

 

 

 

I tillegg er det greit å sjå på kva som er praktisk å ta med. Ofte kan det være greit å berre trenge å konsentrere seg om ei eller to flasker. Dersom du skal blande avanserte drinker med knust is, hakka urter og oppdelt frukt så bør du kun gjere dette heime hos folk der du er godt kjent på kjøkkenet. Ikkje start med å grise ut kjøkkenet til vennen av ein venn eller liknande.

 

 

Kva liker du å drikke forresten?

Lenke til kommentar

Øl er ikke ille så lenge det drikkes kaldt, men øl som har ligget i en bærepose inne halve kvelden smaker sjelden godt. Siden jeg er fra bygda er ikke polsprit min sterkeste side :laugh:, men captain morgan + cola er jo alltid en vinner, Jack Daniels er hellt ikke galt om det ligger i et glass med isbiter.

 

 

For en stund tilbake testa jeg også hvilken energidrikk som var best å blande med sprit, og da synes jeg monster var best på både smak og å gjemme spritsmaken.

Lenke til kommentar

Gjorde et lite eksperiment i forrige uke. Frost, som er en kreklingsprit du finner på polet, smaker utrolig godt sammen med Solo Sitron (roughly 1:2, evt 1:1 pluss vann / sprite / brus med lite smak) og isbiter. Dette blir altså en sur, rosa drink, som sikkert ikke tar skade av en limebåt. Hadde jeg hatt knust is for hånden ville jeg prøvd det også, men det var ikke nødvendig.

 

Den smaker utrolig godt. Her er det ikke snakk om å "gjemme spritsmaken", men å kose seg med å drikke noe godt :)

Lenke til kommentar

Vel, når trådstarter spør om "ølposen eller noe sterkere?", så svarer jeg med alkohol, da jeg ikke driver med sterkere saker enn det :p

 

Fra spøk til revolver dog, så ja, såklart går det an å ha mye moro uten alkohol óg. Mye av de samme drinkene kan lages med at man bytter ut de alkoholholdige varene med noe med lignende smak / farge. Da har man også ofte muligheten til å gjøre ting litt mer forseggjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...