Gå til innhold

Slik blir Ubuntu-mobilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981734

«Låseskjermen» ser veldig interessant ut! Men, jeg trodde litt av poenget med en låseskjerm var å forhindre at noe blir gjort på telefonen mens den f.eks. ligger i lomma?

Jeg håper at BlackBerry 10, Windows Phone 8 og Jolla Sailfish eller Ubuntu OS tar over Apple på SmartPhone markedet
Jeg håper de du nevner får stor nok markedsandel til å overleve (personlig er jeg veldig nysgjerrig på Windows Phone 8), men jeg har ingen ønsker om at Android skal forsvinne. Jeg forstår ikke hatet mot iOS og Apple enkelte viser i hver eneste tråd, selv tråder som i utgangspunktet ikke har noe med dette å gjøre.

 

Sammenlign Apple iPhone 5 16 GB sin(e) spesifikasjoner og pris med Padfone 2 64 GB, Nexus 4 16 GB, Samsung Galaxy S3 16 GB eller Sony XPERIA V 8 GB for så å sammenligne salget. At folk kan være dumme nok til å gå for en iPhone, det er det jeg er lei av. Det finnes mange dårlige telefoner men iPhone er den eneste med veldig høyt salg til tross for den vanvittige prisen.

Lenke til kommentar

Jeg håper at BlackBerry 10, Windows Phone 8 og Jolla Sailfish eller Ubuntu OS tar over Apple på SmartPhone markedet

 

 

Vi trenger minst 3 valgmuligheter, og Android, WP, IOS er i så tilfelle gode valg da de byr på 3 forskjellige modeller. Android er vill-vest, iOS er styrt av ett selskap, og WP er en mellomting.

Lenke til kommentar
Sammenlign Apple iPhone 5 16 GB sin(e) spesifikasjoner og pris med Padfone 2 64 GB, Nexus 4 16 GB, Samsung Galaxy S3 16 GB eller Sony XPERIA V 8 GB for så å sammenligne salget. At folk kan være dumme nok til å gå for en iPhone, det er det jeg er lei av. Det finnes mange dårlige telefoner men iPhone er den eneste med veldig høyt salg til tross for den vanvittige prisen.

 

Hvorfor er du LEI av at andre folk kjøper en telefon DE mener er bra for deres bruk??

Su kan sammenligne spesifikasjoner til du blir blå, men det viser seg nå gang på gang at iphone er uansett en svært bra telefon med unik brukeropplevelse, det viser også alle tester, sist nå fra samme nettfora som du selv nå sitter og kommenterer på.

 

Hadde det forøvrig vært en dårlig telefon hadde den heller ikke hatt så høye salgstall som den har, ingenting som er dårlig kan leve så lenge og så bra på dagens marked..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
Sammenlign Apple iPhone 5 16 GB sin(e) spesifikasjoner og pris med Padfone 2 64 GB, Nexus 4 16 GB, Samsung Galaxy S3 16 GB eller Sony XPERIA V 8 GB for så å sammenligne salget. At folk kan være dumme nok til å gå for en iPhone, det er det jeg er lei av. Det finnes mange dårlige telefoner men iPhone er den eneste med veldig høyt salg til tross for den vanvittige prisen.
Hvorfor er du LEI av at andre folk kjøper en telefon DE mener er bra for deres bruk??Su kan sammenligne spesifikasjoner til du blir blå, men det viser seg nå gang på gang at iphone er uansett en svært bra telefon med unik brukeropplevelse, det viser også alle tester, sist nå fra samme nettfora som du selv nå sitter og kommenterer på.Hadde det forøvrig vært en dårlig telefon hadde den heller ikke hatt så høye salgstall som den har, ingenting som er dårlig kan leve så lenge og så bra på dagens marked..

 

En iPhone gir ikke noe extra, men man betaler extremt mye extra for en. Android er like lett å bruke som iOS, du får i tilegg mye mer. Windows Phone 8 er også et fantastisk alternativ til iOS om du ikke bruker så mye Apper. Så greit, kjøp iPhone men det kan hende at du betaler dobbelt så mye for den som du gjør for en telefon som gir deg så mye mer, det er derfor det er meningsløst å gjøre det.

Lenke til kommentar

iOS er MYE mer smooth enn android, og kan kjøres på dårligere hardware. Ellers er det vel en kjennsgjerning at iPhone 5 har en av de beste GPUene på markedet akkurat nå. Selv bruker jeg android 2.2.

 

Når det gjelder Ubuntu OS, så liker jeg tanken på at den kjører rett på hardwaren.

Endret av Jassogitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

iOS er MYE mer smooth enn android, og kan kjøres på dårligere hardware. Ellers er det vel en kjennsgjerning at iPhone 5 har en av de beste GPUene på markedet akkurat nå. Selv bruker jeg android 2.2.

 

Når det gjelder Ubuntu OS, så liker jeg tanken på at den kjører rett på hardwaren.

 

Test f.eks nye Nexus 4, og du skal se at Android og er smooth :) Android 2.2 begynner å dra på årene og kan ikke være med i sammenligningen i dag.

 

Synes dette er tøft gjort av Ubuntu, og gleder meg til å teste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

iOS er MYE mer smooth enn android, og kan kjøres på dårligere hardware. Ellers er det vel en kjennsgjerning at iPhone 5 har en av de beste GPUene på markedet akkurat nå. Selv bruker jeg android 2.2.Når det gjelder Ubuntu OS, så liker jeg tanken på at den kjører rett på hardwaren.

 

Android 2.2 er så å si utdatert, så ikke klag på at det ikke er "smooth" på din telefon i vertfall. Sant at iPhone 5 kjører på en dårligere CPU en de beste Android telefonene, sannheten derimot er at de to "extra" prosessorkjernene i Galaxy S3 eller Padfone 2 faktisk ikke brukes til en hver tid. Du kan kalle dem for en "potensiel" kraftkilde. Egentlig så kan man også si at når Apple designer både prosessor og programvare selv (gjelder ikke GPU) så kan de lage dem som to puslespillbiter der iPhone vet at det programmet trenger så mye kraft og det programmet trenger mer. Slik får du en optimal brukeropplevelse. Problemet er at iPhone 5 funker bra nå, men i 2013 eller 2014 når det kommer ting som trenger mer kraft, ja da har ikke iPhone noen potensiell kraftkilde å hente fra. Grafikkortet i iPhone 5 er som du sier et av de beste på markedet nå, men det er fordi at det har mange funksjoner som ikke brukes helt enda i mobilspill, ellers er den trygt sammenlignbar med Adreno 320 eller Mali-T604. På den tiden vi får mobilspill som er laget på den måten som iPhone 5 sin GPU er laget for, vell da er prosessoren dens forlengst utdatert.

Lenke til kommentar
iOS er MYE mer smooth enn android, og kan kjøres på dårligere hardware. Ellers er det vel en kjennsgjerning at iPhone 5 har en av de beste GPUene på markedet akkurat nå. Selv bruker jeg android 2.2.Når det gjelder Ubuntu OS, så liker jeg tanken på at den kjører rett på hardwaren.
Android 2.2 er så å si utdatert, så ikke klag på at det ikke er "smooth" på din telefon i vertfall. Sant at iPhone 5 kjører på en dårligere CPU en de beste Android telefonene, sannheten derimot er at de to "extra" prosessorkjernene i Galaxy S3 eller Padfone 2 faktisk ikke brukes til en hver tid. Du kan kalle dem for en "potensiel" kraftkilde. Egentlig så kan man også si at når Apple designer både prosessor og programvare selv (gjelder ikke GPU) så kan de lage dem som to puslespillbiter der iPhone vet at det programmet trenger så mye kraft og det programmet trenger mer. Slik får du en optimal brukeropplevelse. Problemet er at iPhone 5 funker bra nå, men i 2013 eller 2014 når det kommer ting som trenger mer kraft, ja da har ikke iPhone noen potensiell kraftkilde å hente fra. Grafikkortet i iPhone 5 er som du sier et av de beste på markedet nå, men det er fordi at det har mange funksjoner som ikke brukes helt enda i mobilspill, ellers er den trygt sammenlignbar med Adreno 320 eller Mali-T604. På den tiden vi får mobilspill som er laget på den måten som iPhone 5 sin GPU er laget for, vell da er prosessoren dens forlengst utdatert.

Så det du sier er at S3 er laget for å være "bra" i 2013 og 2014? Siden du sier st iPhone5 ikke er det liksom.. Jeg tror faktisk ingen mobiltelefonen fra hverker Apple, Samsung, HTC etc han fungert "smertefritt" og "laggfritt" på alle områder etter 1,5-2 år..

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
iOS er MYE mer smooth enn android, og kan kjøres på dårligere hardware. Ellers er det vel en kjennsgjerning at iPhone 5 har en av de beste GPUene på markedet akkurat nå. Selv bruker jeg android 2.2.Når det gjelder Ubuntu OS, så liker jeg tanken på at den kjører rett på hardwaren.
Android 2.2 er så å si utdatert, så ikke klag på at det ikke er "smooth" på din telefon i vertfall. Sant at iPhone 5 kjører på en dårligere CPU en de beste Android telefonene, sannheten derimot er at de to "extra" prosessorkjernene i Galaxy S3 eller Padfone 2 faktisk ikke brukes til en hver tid. Du kan kalle dem for en "potensiel" kraftkilde. Egentlig så kan man også si at når Apple designer både prosessor og programvare selv (gjelder ikke GPU) så kan de lage dem som to puslespillbiter der iPhone vet at det programmet trenger så mye kraft og det programmet trenger mer. Slik får du en optimal brukeropplevelse. Problemet er at iPhone 5 funker bra nå, men i 2013 eller 2014 når det kommer ting som trenger mer kraft, ja da har ikke iPhone noen potensiell kraftkilde å hente fra. Grafikkortet i iPhone 5 er som du sier et av de beste på markedet nå, men det er fordi at det har mange funksjoner som ikke brukes helt enda i mobilspill, ellers er den trygt sammenlignbar med Adreno 320 eller Mali-T604. På den tiden vi får mobilspill som er laget på den måten som iPhone 5 sin GPU er laget for, vell da er prosessoren dens forlengst utdatert.
Så det du sier er at S3 er laget for å være "bra" i 2013 og 2014? Siden du sier st iPhone5 ikke er det liksom.. Jeg tror faktisk ingen mobiltelefonen fra hverker Apple, Samsung, HTC etc han fungert "smertefritt" og "laggfritt" på alle områder etter 1,5-2 år..

 

Nei, men når det kommer til prosessorkraft så bruker ikke en S3, One X, Nexus 4 eller Padfone 2 alle de 4 kjernene hele tiden, egentlig brukes kanskje bare en om gangen til vanlig bruk. Men selv om iPhone 5 funker "smertefritt" nå så har den ikke 2,3 eller 4 ekstra kjerner å hente kraft hos om et, to eller 3 år.

Lenke til kommentar

Tankeleser! :)

 

Jeg skal definitivt oppgradere fra Bada til Android og bruke Ubuntu for Android. Nå starter bare jakten på den rette telefonen for jobben.

 

Dette virker svært fristende. Særlig biten med at man kan få det beste fra to verdener og i tillegg synkronisere det med en tredje (den skikkelige PCen) via Ubuntu One.

 

Er det Samsung Wave du sitter med? Har de laget et godt nok Android til den enda? Eller har du planer om å kjøpe en ferdig Android-telefon og så innstallere Ubuntu på den?

Endret av G
Lenke til kommentar

Noen som vet/tror at de planlegger en release så man kan bruke dette på eldre mobiler?

 

Ubuntu Mobile har relativt store krav. Krever f.eks. 1GB minne. Er ikke alle mobiler/pads som kan skilte med så mye ennå. Ellers ser dette virkelig lekkert ut, gleder meg til å teste på Asus TF700T!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...