Gå til innhold

Er Norge et fritt land?


Anbefalte innlegg

Slik er det ikke i Norge og derfor vil jeg gjerne reise til India eller flytte til India. Og jeg hadde jobba mye for å ha en slik kveld som disse gamle Sadhuene... Eneste som ødelegger er han homo'n i rosa skjorte... æsj

 

http://www.youtube.com/watch?v=9pqiCEtqRbU

 

Du sier at du alltid gjør noe og jobber hardt. Jeg er nysgjerrig på hva denne jobbingen går ut på.

Det er frekt å spørre bare fordi du er nysgjerrig. Jobben min er fortsatt ikke relevant i dette.. Endret av Hexafix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er frekt å spørre bare fordi du er nysgjerrig. Jobben min er fortsatt ikke relevant i dette..

Du skrev jo innledningsvis at du er en nav'er..

 

Jeg har brutt denne barrikaden og det er derfor jeg er en vellykka "outsider". Eller arbeidernes utrykk på slike som meg; "nav'ere"..

Lenke til kommentar

Du skrev jo innledningsvis at du er en nav'er..

 

Er det bare fordi du mener at jeg er en naver du spør om hva jeg jobber med? Da kunne du ha fortalt om det med en gang.

 

Jeg er noe av det samma som det folk ser på som en "nav'er" fordi jeg er en slags "outsider" men det betyr ikke at jeg går på NAV eller jobber for NAV.

 

Du er vel edru nok til å forstå det nå?

Lenke til kommentar

Er det bare fordi du mener at jeg er en naver du spør om hva jeg jobber med? Da kunne du ha fortalt om det med en gang.

 

Jeg er noe av det samma som det folk ser på som en "nav'er" fordi jeg er en slags "outsider" men det betyr ikke at jeg går på NAV eller jobber for NAV.

 

Du er vel edru nok til å forstå det nå?

Jeg spurte ingenting. Jeg siterte deg og det du skrev innledningsvis.

Når du selv sier at du er det arbeiderklassen kaller en nav'er så ligge vell spørsmålet i om du vet hva en nav'er er når du allikevel påstår i ettertid at du jobber.

 

En nav'er er en person som går på nav uten å ha noen spesiell grunn til dette. Gjerne en person som bare ønsker å ha et friår eller lignende. Om du ikke er det så trenger du heller ikke å kalle deg selv en nav'er.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Jeg spurte ingenting. Jeg siterte deg og det du skrev innledningsvis.

Når du selv sier at du er det arbeiderklassen kaller en nav'er så ligge vell spørsmålet i om du vet hva en nav'er er når du allikevel påstår i ettertid at du jobber.

 

En nav'er er en person som går på nav uten å ha noen spesiell grunn til dette. Gjerne en person som bare ønsker å ha et friår eller lignende. Om du ikke er det så trenger du heller ikke å kalle deg selv en nav'er.

Noen av mine påstander er av prinsippielle grunner for at nysgjerrige folk og ville dyr ikke skal kunne identifisere meg.

 

Du har spurt om det 2-3 ganger... Det blir ikke relevant uansett hvor mye du graver.

 

Det du driver med skaper ikke mer frihet for å si det slik og jeg får dårlig samvittighet av å ignorere folk som spørr om noe men dette spørsmålet har ingenting med tema i tråden å gjøre.

 

Så du får ikke penger av NAV, men lever på inntekter fra jobben din?

Hvorfor spør du om det?

 

Så lenge det ikke er relevant i tråden såfår du ikke noe svar av meg.

Lenke til kommentar

Det var du som trakk arbeidet ditt og NAV inn i tråden. Det er høyst relevant for å forstå hvordan du opplever frihet og mangelen på den. Du har ingenting å tape på svare på spørsmålene. Foreløpig antar jeg at du ikke har noen jobb og lever på utbetalinger fra NAV.

Ok... er det virkelig så vanskelig å sette seg inn i hverdagen til en som går på NAV? Alle som går på NAV sitter hjemme. Venter på penger fra NAV etter å sendt meldekort. Møter opp av og til og jeg tror ikke at det veldig mange NAV'ere her inne på forumet..

 

Jeg kan tenke meg at folk som går på NAV syns at Norge kan virke kommunistisk og NAV ordningen ER kommunistisk fordi det er "like mye til alle". Brukere i NAV systemet deles opp og hver av disse behandles likt. Jeg vet ikke hvorfor det er slik men kommunisme er ikke frihet men det er et forsøk på å gi alle like mye frihet og lik rettferdighet.

 

Arbeiderpartiet oser kommunisme lange veier og hvor i helvete ER SKATTEPENGENE??

 

I NORGE SÅ BETALER VI 37 % SKATT FOR FAEN OG DET ER FORDI MAN SKAL FÅ VELFERD OG TRYGGHET TILBAKE UANSETT....

 

Men slik er det ikke. Hører stadig vekk om noe som forfaller i Norge. Jeg syns at alt er mye bedre når jeg åker till sverige.. Alt er finere og større i Sverige. Og når jeg kommer tilbake til Norge så syns jeg at alt er tregt, råttent, møkkete, stygge folk, kortvokste folk... Til og med folka i Sverige ser mye bedre ut og de er mye mer tydelige og mer stereotypiske.

 

Demokrati er frihet men jeg får sjeldent brukt min stemmerett til å stemme på noe som jeg er i mot... Jeg vet ikke en gang hvordan jeg skal få gjøre det utenom de standard folkevalgene... Det syns ikke jeg er frihet nei..

 

Jeg er forbanna på den norske staten

Lenke til kommentar

Arbeiderpartiet oser kommunisme lange veier og hvor i helvete ER SKATTEPENGENE??

 

I NORGE SÅ BETALER VI 37 % SKATT FOR FAEN OG DET ER FORDI MAN SKAL FÅ VELFERD OG TRYGGHET TILBAKE UANSETT....

En liten posjon av skattepengene går blandt annet til deg og en del andre på forumet som ikke jobber.

For ikke glemme alle andre i norge som ikke jobber.

Har lest at 1/3 av statsbudsjettet går til nav, det er MYE penger ut.

 

Ja, du har sagt en hel del ganger at du ikke jobber, nytter ikke plutselig påstå at du jobber.

 

Du kan stort sett gjøre akkurat hva du vil, innenfor regelverket. Du kan fylle hverdagen din med akkurat det du har råd til, du har selv sagt flere ganger at du i perioder er frivillig uteligger, noe NAV så klart gir deg penger til å kunne gjøre.

Du har massevis av frihet.

At staten forbyr en hel del rusmidler som kan påvirke en del personer negativt er natturlig så lenge staten også tar regninga for disse effektene.

 

Men, du vil kanskje røyke hasjen din lovlig, så jeg kan skjønne at du klager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den vanlige borger i Norge betaler ikke 37% skatt. Hvis man tjener opp mot 450K (grensa for toppskatt?) så betaler man 28% av inntekten i skatt, sånn ca.

 

Hvis du syns alt er bedre i Sverige, hvorfor flytter du ikke dit?

ok. Men de som tjener mindre enn 450K er de som betaler 37% skatt... hvorfor i helvete er det slik?

 

Klar over hvor provoserende det er hvis det du sier om 28% skatt er sant.

 

Det har noe med at jeg vil alltid være mer pengesterk i sverige så lenge jeg er norsk statsborger og har norsk inntekt av norske kroner og da vil jeg heller gjøre noe for å forandre på Norge i stedet for å flytte til Sverige men alt i Sverige er mye større og bedre. Det virker som at svenske myndigheter er flinke til å gi befolkningen det som er mest nødvendig slik at alle har det de trenger til hverdagen. Slik er det ikke i store deler av Norge.

 

Merker jo forskjell med en gang man kommer over grensa til Sverige.

 

Og hvor er det slik at svenskene er mer stereotypiske og generelt større i vekst enn nordmenn?

 

Både svensker og dansker er mer skikkelig enn den jevne nordmann.

 

Jeg ser det jo til og med i svenske aviser at de er bedre til å formulere setninger og det er bedre oversikt på alle måter.

 

Ingen grunn til at Norge henger så langt etter.

 

Dette med høye avgifter er også noe som skaper mindre frihet til å velge. Og da er de som har minst inntekt i Norge som taper mest på skatten. Også skal man betale skatt når man handler slik at det er minst 25% skatt av det igjen og da betaler jeg skatt 2 ganger for å bruke pengene.. I realiteten så kan vi like gjerne si at skattenivået er på 37% tvangs-skatt til velferd som ingen får + 25% i moms.. Jeg betaler ca 20% moms i gjennomsnitt.

 

Jeg blir bare provosert og jeg finner meg ikke i et slikt system. 37% er en stor del av kaka og det er ikke mer enn 13% prosentpoeng opp til 50% så det er ikke langt unna 50% skatt... fy faen ass... Det er helt absurd men folk tenker ikke på dette... Folk bare sitter der å nikker, godtar og syns det er greit.

 

Det er ingen frihet men tvang å betale skatt. Jeg bruker velferds-stystemet så jeg vil gjerne ha et valg der og jeg vil at skattenivået skal være mest mulig individuelt tilpasset. Men det er vel for vanskelig å få til noe nytt i dette fordømte makkverk landet Nyrge..

Lenke til kommentar

En liten posjon av skattepengene går blandt annet til deg og en del andre på forumet som ikke jobber.

For ikke glemme alle andre i norge som ikke jobber.

Har lest at 1/3 av statsbudsjettet går til nav, det er MYE penger ut.

 

Ja, du har sagt en hel del ganger at du ikke jobber, nytter ikke plutselig påstå at du jobber.

 

Du kan stort sett gjøre akkurat hva du vil, innenfor regelverket. Du kan fylle hverdagen din med akkurat det du har råd til, du har selv sagt flere ganger at du i perioder er frivillig uteligger, noe NAV så klart gir deg penger til å kunne gjøre.

Du har massevis av frihet.

At staten forbyr en hel del rusmidler som kan påvirke en del personer negativt er natturlig så lenge staten også tar regninga for disse effektene.

 

Men, du vil kanskje røyke hasjen din lovlig, så jeg kan skjønne at du klager.

Det meste av min frihet til å gjøre noe som helst i Norge stopper der pengene tar slutt.

 

Jeg har tid men det er ikke frihet når jeg ikke kan bruke tida til annet enn å løse problemer som kunne være unødvendige.

 

Jeg har vel sagt at jeg ikke jobber men tidene forandrer seg og jeg ser på meg selv som hardtarbeidende uten ordinært arbeid.. Jeg får ikke gitt noe til samfunnet og alle som ikke gjør det blir sett på som arbeidsledige.

 

Det er noen perioder som jeg ikke hadde jobb og det er fordi jeg var utbrent. Jeg klarte ikke å jobbe fordi jeg hadde et tungt samlivsbrudd, bekymringer, ansvarsfølelse, savn osv... men alle tror at det er på grunn av hasjen selvfølgelig. Provoserende men jeg skal ikke nekte folk å tro på ting. Det å tro henger aldri på greip.

 

Før du er mer spydig så er det greit at du veit om bakgrunnen min og hvorfor jeg ikke kan være hjemme noen ganger og det er fordi det er en uholdbar situasjon i hjemmet mitt. Det er ikke på grunn av hasjen... Folk har større problemer med at jeg drikker brus og hva slags klær jeg går med enn at jeg røyker hasj fordi det plager dem ikke. Det er andre ting som plager dem mer og det er jeg glad for hvis ikke så hadde jeg måtte ha brukt opp hele energien på idioter som du...

 

Du trenger ikke å snakke nedlatende om hasjen.. Det er den norske kulturen og de norske holdningerne som du kan kritisere.. Jeg gjør faktisk alt jeg kan for å skape gode holdninger og god kultur i Norge men det er vanskelig når det er flere idioter som ødelegger mer.

 

Du skal være forsiktig med å si så mye når du vet så lite konkret om meg. Det er også slik at jeg ønsker å være åpen men jeg vil ikke bli identifisert av noen slik at jeg trikser litt om min bakgrunn men det er ting som ikke er relevant i saken og jeg syns det er greit så lenge jeg bruker det samme prinsippet for det er jo det som er grunnleggende.

Lenke til kommentar

Hvordan skal du kunne få mer penger fra NAV, men samtidig skal folk betale mindre penger inn til bla. NAV?

Det skal jeg fortelle.. Jeg har sagt at de som ønsker å betale mindre skatt er også de som ikke skal få rett på ytelser og det bør være mulig så lenge vedkommende ser at fremtiden er sikker. Man skal betale noe i skatt i tilfelle man blir syk men det er det eneste som det skulle vært tvang på av skatt. JEg syns ikke skattenivået bør være høyere enn 10-15% for de som tjener minst og de som kommer under 37%... Det er et monstertall...

 

Det er heller ikke min skyld at folk klarer å jukse seg til trygd men det er jo disse som ødelegger for oss..

 

Og hva med alle de fordømte asylsøkerne som skal ha i bøtter og spann? Og tenk hvor mye skade de gjør i både mot folk og materiell i Norge?

 

Jeg blir så jævlig provosert.

 

Jeg er fullt innstillt på at jeg skal betale skatt igjen og jeg vil ha det klart at jeg betaler ikke 37% skatt så lenge jeg må jobbe hardt for en liten inntekt igjen.

 

Kanskje jeg også blir frista til å få meg uføretrygd? Hadde tjent mer på det enn å kødde med NAV og drittjobber resten av livet.

 

NEI... MAN HAR IKKE MYE FRIHET I NORGE... IKKE SÅ MYE SOM FOLK TROR.

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar

Det meste av min frihet til å gjøre noe som helst i Norge stopper der pengene tar slutt.

 

Jeg har tid men det er ikke frihet når jeg ikke kan bruke tida til annet enn å løse problemer som kunne være unødvendige.

 

Jeg har vel sagt at jeg ikke jobber men tidene forandrer seg og jeg ser på meg selv som hardtarbeidende uten ordinært arbeid.. Jeg får ikke gitt noe til samfunnet og alle som ikke gjør det blir sett på som arbeidsledige.

 

Det er noen perioder som jeg ikke hadde jobb og det er fordi jeg var utbrent. Jeg klarte ikke å jobbe fordi jeg hadde et tungt samlivsbrudd, bekymringer, ansvarsfølelse, savn osv... men alle tror at det er på grunn av hasjen selvfølgelig. Provoserende men jeg skal ikke nekte folk å tro på ting. Det å tro henger aldri på greip.

Du har da friheten til å ikke løse de problemene du mener må løses.

At du velger å løse de problemene du måtte ønske er ikke pga. mangel på frihet, det er pga at du har frihet.

Du har også friheten til å jobbe ræva av deg med hva nå enn du måtte ønske, men også til å sitte å stirre på veggen.

Hva hindrer deg i å ikke jobbe og ikke gjøre ting du mener er nødvendig å gjøre?

At du selv legger egne begrensinger på din frihet er noe du gjør frivillig.

Kan forresten ikke si jeg har skrevet noe verken negativt eller positivt om hasj,

 

Det skal jeg fortelle.. Jeg har sagt at de som ønsker å betale mindre skatt er også de som ikke skal få rett på ytelser og det bør være mulig så lenge vedkommende ser at fremtiden er sikker. Man skal betale noe i skatt i tilfelle man blir syk men det er det eneste som det skulle vært tvang på av skatt. JEg syns ikke skattenivået bør være høyere enn 10-15% for de som tjener minst og de som kommer under 37%... Det er et monstertall...

 

Det er heller ikke min skyld at folk klarer å jukse seg til trygd men det er jo disse som ødelegger for oss..

 

Og hva med alle de fordømte asylsøkerne som skal ha i bøtter og spann? Og tenk hvor mye skade de gjør i både mot folk og materiell i Norge?

 

Jeg blir så jævlig provosert.

 

Jeg er fullt innstillt på at jeg skal betale skatt igjen og jeg vil ha det klart at jeg betaler ikke 37% skatt så lenge jeg må jobbe hardt for en liten inntekt igjen.

 

Kanskje jeg også blir frista til å få meg uføretrygd? Hadde tjent mer på det enn å kødde med NAV og drittjobber resten av livet.

 

NEI... MAN HAR IKKE MYE FRIHET I NORGE... IKKE SÅ MYE SOM FOLK TROR.

Utgiftene forblir det samme selv man senker skatten.

Man kan jo øke skatten for de som tjener mye, men det vil gå ut over deres frihet

"Din frihet stopper der min starter" er det noe som heter, de som tjener lite skal skattes mindre(mer frihet) går det ut over de som må skattes mer(mindre frihet)

Om f.eks NAV deler ut dobbelt så mye vil det gi masse økonomisk frihet til deres klienter, men vil gå hardt ut over min økonomiske frihet.

Man har riktignok ikke friheten til å være med på spleise-laget Norge

Asylsøkere kan fint diskuteres, men syntes ikke tråden her er passende for det.

 

Du er vel forresten uføretrygdet, er du ikke...

Ihvertfall om du er ærlig, noe jeg desverre har inntrykk av at du skjeldent er.

Lenke til kommentar

Du har da friheten til å ikke løse de problemene du mener må løses.

At du velger å løse de problemene du måtte ønske er ikke pga. mangel på frihet, det er pga at du har frihet.

Du har også friheten til å jobbe ræva av deg med hva nå enn du måtte ønske, men også til å sitte å stirre på veggen.

Hva hindrer deg i å ikke jobbe og ikke gjøre ting du mener er nødvendig å gjøre?

At du selv legger egne begrensinger på din frihet er noe du gjør frivillig.

Kan forresten ikke si jeg har skrevet noe verken negativt eller positivt om hasj,

 

 

Utgiftene forblir det samme selv man senker skatten.

Man kan jo øke skatten for de som tjener mye, men det vil gå ut over deres frihet

"Din frihet stopper der min starter" er det noe som heter, de som tjener lite skal skattes mindre(mer frihet) går det ut over de som må skattes mer(mindre frihet)

Om f.eks NAV deler ut dobbelt så mye vil det gi masse økonomisk frihet til deres klienter, men vil gå hardt ut over min økonomiske frihet.

Man har riktignok ikke friheten til å være med på spleise-laget Norge

Asylsøkere kan fint diskuteres, men syntes ikke tråden her er passende for det.

 

Du er vel forresten uføretrygdet, er du ikke...

Ihvertfall om du er ærlig, noe jeg desverre har inntrykk av at du skjeldent er.

Asylsøkere stjeler vår frihet og da har det like mye å gjøre her inne som alt annet som stjeler frihet og ødelegger for folk.
Lenke til kommentar

Du har da friheten til å ikke løse de problemene du mener må løses.

At du velger å løse de problemene du måtte ønske er ikke pga. mangel på frihet, det er pga at du har frihet.

Du har også friheten til å jobbe ræva av deg med hva nå enn du måtte ønske, men også til å sitte å stirre på veggen.

Hva hindrer deg i å ikke jobbe og ikke gjøre ting du mener er nødvendig å gjøre?

At du selv legger egne begrensinger på din frihet er noe du gjør frivillig.

Kan forresten ikke si jeg har skrevet noe verken negativt eller positivt om hasj,

 

 

Utgiftene forblir det samme selv man senker skatten.

Man kan jo øke skatten for de som tjener mye, men det vil gå ut over deres frihet

"Din frihet stopper der min starter" er det noe som heter, de som tjener lite skal skattes mindre(mer frihet) går det ut over de som må skattes mer(mindre frihet)

Om f.eks NAV deler ut dobbelt så mye vil det gi masse økonomisk frihet til deres klienter, men vil gå hardt ut over min økonomiske frihet.

Man har riktignok ikke friheten til å være med på spleise-laget Norge

Asylsøkere kan fint diskuteres, men syntes ikke tråden her er passende for det.

 

Du er vel forresten uføretrygdet, er du ikke...

Ihvertfall om du er ærlig, noe jeg desverre har inntrykk av at du skjeldent er.

joda... tid er frihet men det kan også være mindre frihet.. En av de største frihetene er jo makt og det er det jeg mangler og jeg trodde at du skjønte dette.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...