Gå til innhold

Er Norge et fritt land?


Anbefalte innlegg

Uansett sitter jeg her uten å ha blitt kastet i fengsel ennå. Jeg er ikke redd for å bli dømt for noe jeg har sagt på diskusjon.no.

 

Ingen fortjener å bli mobbet.Og ingen skal få true andre uten konsekvenser.Derfor vil regjeringen at hatefulle ytringer på nettet skal straffes.Til våren vil vi fremme et lovforslag om dette til Stortinget.Men husk - vi har alle et ansvar for å ta et oppgjør med mobbing.
Jens Stoltenberg nyttårstale 2013. http://www.regjering....html?id=710868

 

Hensikten er å muliggjøre straffeforfølgning av ytringer i det offentlige rom som etter sitt innhold er straffbare, uavhengig av hvilket medium som er brukt til å spre ytringen.
http://www.regjering...3000DDDPDFS.pdf

 

rofl2.gif

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fortsatt ikke redd for å straffes. Hvis jeg forstår sitatet ditt rett, skal ulovlige ytringer, som for eksempel trusler, straffes på lik linje enten de er ytret på nettet eller andre steder.

 

Hvis jeg ikke forstår sitatet rett, og Stoltenberg vil forfølge alle som sier noe han misliker, så mener jeg at det er galt. Det er ikke en akseptabel begrensning på ytringsfriheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jens Stoltenberg sa bla i sin tale at "Alle må yte etter evne, og alle skal få etter behov" men disse ordene beskriver det norske totalitære systemet veldig godt. For om man leser litt mellom linjene her og legger til litt egen tankevirksomhet, så finner man fort ut at det er noen ord her som mangler og som han bevisst holder igjen.

 

Hvis vi utvider dette litt til å inkludere også de ordene han ikke sier, så blir det noe slikt som dette:

Alle må yte etter evne,unntatt vi politikere. For vi skal avgjøre hva de andre må yte.

Og alle skal få etter behov, unntatt oss politikere, for vi skal avgjøre hva folket har behov for.

 

Og når det gjelder skattesnyteri så kan jeg nevne at både jeg og Jens Stoltenberg arvet i fjor, Jeg tjener ca 240 tusen i året og han tjener 1,5 millioner.

Jeg måtte betale full arveavgift og full formueskatt, mens Jens Stoltenberg lurer seg unna begge deler.

Lenke til kommentar

Da mener du selvfølgelig at han også burde betale, ikke at du skal slippe på lik måte som han. Btw... glad jeg ikke har jobben hans.

 

Når han sier at alle må betale, så burde han selvsagt også betale selv.

 

Men når det er sagt så er min mening den at ingen burde betale arveavgift og formueskatt, for dette er penger som det allerede er betalt skatt av opptil flere ganger før.

 

Så i realiteten så betaler vanlige folk flere hundre prosent skatt på formue i Norge, og det samme gjelder arveavgift som også er en skatt som betales av de samme pengene som allerede er betalt skatt av i mange år allerede.

For mitt vedkommende så går mye av arven bort i skatt, mest til å begynnne med i form av arveavgift, men formueskatten gjør at mye av arven spises opp av skatt, fordi jeg har så lav inntekt at jeg ikke klarer å spare tilstrkkelig for å vedlikeholde formuen, og pga økt skatt så klarer jeg heller ikke å leve av inntekten men må ta av formuen for å klare månedlige utgifter.

Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt ikke redd for å straffes. Hvis jeg forstår sitatet ditt rett, skal ulovlige ytringer, som for eksempel trusler, straffes på lik linje enten de er ytret på nettet eller andre steder.

 

Hvis jeg ikke forstår sitatet rett, og Stoltenberg vil forfølge alle som sier noe han misliker, så mener jeg at det er galt. Det er ikke en akseptabel begrensning på ytringsfriheten.

 

Vel, om man tar med i betrakting at ordene kommer fra en politiker er det vel tilnærmet umulig å si noe om hva vedkommende mener med sine uttalelser, men om det tilfeldigvis stemmer overens med hans intensjoner så sier han faktisk at han ønsker å gjøre alle uttalelser som han anser som "hatefulle" straffbare. Trolig vil ikke det medføre at ALLE uttalelser som Jens misliker vil bli ulovlige.

 

Trolig vil uttalelser som :"Jens fortjener å dø" anses som hatefulle

 

mens uttalelser som:"Jens er en inkompetent idiot"ikke anses som hatefulle

 

Mao det er trolig avgjørende hvor forhatt Jens føler seg når han leser kommentarene.

 

Dog kan det vel merkes at begge uttalelsene allerede ER forbudt

http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Trolig vil ikke det medføre at ALLE uttalelser som Jens misliker vil bli ulovlige.

 

Det er nok ganske sikkert dette som kommer til å skje. For det som skjer i USA på dette området vil også bli kopiert av Jens Stoltenberg og hans lakeier, og gjort gjeldende i Norge.

 

Det er allerede forbudt å kritisere Obama og den amerikanske regjeringen, og de som gjør det risikerer å bli drept. Mange er også allerede drept av myndighetene i USA fordi de kritiserte Obama eller regjeringen.

 

http://www.canadafreepress.com/index.php/article/52951

Lenke til kommentar

 

Dog kan det vel merkes at begge uttalelsene allerede ER forbudt

http://www.lovdata.n...22-010-017.html

 

Alle disse lovendringene er kamuflert som en del av grunnloven, men de er alle ulovlige i følge den samme grunnloven.

For ingen lovendring må stride mot grunnlovens ånd og prinsipper, men ale endringene politikerne gjør i dag, strider mot grunnlovens ånd og prinsipper. For de lager nye lover kun med hensikt å begrense vår frihet og å bane veien for å selge mer av landet og våre ressurser til utenlandske interesser. Og alt dette er imot grunnlovens ånd og prinsipper.

 

Lover mot å kritisere regjeringen er forøvrig noe av det første som totalitære regjeringer sørger for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drept faktisk.. det hørtes ikke særlig "home of the free and land of the brave" ut. Må ha skjedd i ettermiddagsbombingen i midtøsten et sted - det er jo helt usedvanlig at usa ikke dreper en eller annen hver dag.

 

Nå bruker de droner også for å drepe egne statsborgere som regjeringen regner som "terrorister" Og det skal ikke mer til enn å bruke en mobiltelefon,kikkert eller fotoapparat på feil plass til feil tid for å bli listet som "terrorist"

De som protesterer mot noe listes også opp som "terrorister" av regjeringen. Og alle som eier våpen er også "terrorister" og også alle krigsveteraner.

Så det er ikke mange nå som ikke er "terrorister" i USA.

 

V får nok tilsvarende utvikling i Norge, noe som de lovene som ble linket til også tyder på, og som også er begynnelsen på den samme utviklingen.

Lenke til kommentar

Nå bruker de droner også for å drepe egne statsborgere som regjeringen regner som "terrorister" Og det skal ikke mer til enn å bruke en mobiltelefon,kikkert eller fotoapparat på feil plass til feil tid for å bli listet som "terrorist"

De som protesterer mot noe listes også opp som "terrorister" av regjeringen. Og alle som eier våpen er også "terrorister" og også alle krigsveteraner.

Så det er ikke mange nå som ikke er "terrorister" i USA.

 

V får nok tilsvarende utvikling i Norge, noe som de lovene som ble linket til også tyder på, og som også er begynnelsen på den samme utviklingen.

 

Du kan jo begynne med å komme med kilder til halvparten av påstandene dine. Regnes alle krigsveteraner som terrorister?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge de ikke sitter i rullestol, da er dem selvmordsbombere. Men ja, skremmende utvikling om man lar seg skremme av propaganda. USA er veldig dyktige på å lage paranoia og skremme sine egne, det gir en ekstra boost i økonomien. Utifra hva jeg kan se på TV så kjøper en prosentandel amerikanere(som tror verden skal gå under) 10x sitt eget forbruk i boksmat og overlevelses utstyr. Supermarkedene tømmes for batterier og lyspærer, hermetikk og tørrvarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge de ikke sitter i rullestol, da er dem selvmordsbombere. Men ja, skremmende utvikling om man lar seg skremme av propaganda. USA er veldig dyktige på å lage paranoia og skremme sine egne, det gir en ekstra boost i økonomien. Utifra hva jeg kan se på TV så kjøper en prosentandel amerikanere(som tror verden skal gå under) 10x sitt eget forbruk i boksmat og overlevelses utstyr. Supermarkedene tømmes for batterier og lyspærer, hermetikk og tørrvarer.

 

Dette er nok ikke bare propaganda men fakta, og det er i ferd med å skje nå.

 

Du ser tv reportasjer med forsøk på latterliggjøring av de amerikanere som prøver å forberede seg på noe som vil skje, men du ser ikke reportasjer om de konsentrasjonsleirene myndighetene har bygd over hele landet, du ser ikke reportasjer om de bunkersene og underjordiske hallene med lagre av mat og van som myndighetene har bygd for seg selv, og du ser heller ikke reportasjer om de millioner av skudd av forskjellig caliber som myndighetene har kjøpt inn til bruk mot folket, faktisk tilsammen over en milliard skudd. Mens de samtidig prøver å avvæpne folket.

 

Det er klart at de planlegger noe, og de venter at noe skal skje. Og ikke noe av dette varsler noe godt for folket.

 

Den norske regjering gjør mye av det samme, og også i Norge har regjeringen bygd underjordiske bunkerser for å forberede seg på noe som skal skje.

Men du hører eller leser ikke noe om dette heller i media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet+9871234

Trolig vil uttalelser som :"Jens fortjener å dø" anses som hatefulle

 

mens uttalelser som:"Jens er en inkompetent idiot"ikke anses som hatefulle

 

 

Personlig mener jeg begge ytringer er hatefulle og den siste ganske intetsigende uten ytterligere begrunnelse. Ikke de begrunnelsene man finner ved søket:

 

skatteflyktning stoltenberg site:diskusjon.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Hva er galt med

 

Hensikten er å muliggjøre straffeforfølgning av ytringer i det offentlige rom som etter sitt innhold er straffbare, uavhengig av hvilket medium som er brukt til å spre ytringen.

 

et parlamentarisk demokrati?

 

Det er vel ikke du som bestemmer om vi har et parlamentarisk demokrati?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

et i et parlamentarisk demokrati?

 

 

Det fins ikke noe som heter"parlamentarisk demokrati"

Parlamentarismesom vi har her i Norge er ikke noe demokrati, men diktatur.

 

Og parlamentarismen er i seg selv ulovlig og et brudd på grunnloven, og parlamentarismen ble også innført ved et politisk kupp der politikerne kuppet makten og satte grunnlovens maktfordelingsprinsipp ut av spill, de ville ha all makt selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...