Gå til innhold

Uæææh, "endetiden" er her!


Anbefalte innlegg

:D

 

Har ikke du sett Jesu Kristi inntog i Jerusalem som Israels konge, palmesøndag ?

Ikke særlig nøyaktig er jeg redd.

 

Hos profetimester Matteus kommer jesusen ridende inn på TO esler samstundes, fordi Matteus har misforstått Sakarias 9:9 totalt.

 

Matt 21:7 êgagon tên onon kai ton pôlon kai epethêkan ep’ autôn ta imatia, kai epekathisen epanô autôn.

autôn = dem.

Han satte seg på dem.

 

Sååå mye for at skriftene er innblæst av gud. Og dette er bare én av tusen ting som viser hva man kan legge av verdi i bibelsk ufeilbarlighet, og det er langt mindre enn 30 sølvpenger - ja, den (ufeilbarligheten) er faktisk ikke verdt én eneste shekel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var vel det du mente?

Også du skjønner at Kirken aldrig har hevdet at bibelen er uten feil. Da Kirken satte sammen den første bibelen på 300 tallet, var den fullstendig klar over at de forskjellige forfatterne (fks. de fire evangeslistene) hadde forskjellige beskrivelser om akkurat de samme begivenhetene i Jesu Kristi liv.

 

VG, Dagbladet, Dagsavisen og Aftenposten skriver aldrig nøyaktig det samme om en eller annnen begivenhet, heller ikke forskjellige historikere skriver nøyaktig det samme om forskjellige historiske begivenheter.

 

Så dette ufeilbarlighet snakket, er bare ukristent sekte prat.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Og dette vet du med sikkerhet? Hvis Bibelen da har feil, hvordan skiller man klinten fra hveten? Og hvordan vet du at den tolkningen du lener deg til er den "riktige"?

tolkningen ? riktig ? Hva snakker du om ? Forfatterne (fks. de fire evangeslistene) har skrevet forskjellig, en har vært mindre eller mer nøyektig en den andre, det er ikke noe å tolke det. Det er helt uvesentlig for helhets bildet, begivenhetene fant sted, det er det som er poenget, ikke hvordan forfatter A i forhold til forfatter B og C gjengav begivenhetene.

Lenke til kommentar

Ok, kanskje det er mer en metadiskusjon. For meg blir det rart å se religiøse si at de og de ikke er "ekte" kristne, ene og alene fordi de har et annet syn på eksempelvis skrifter.

ene og alene ?

 

Slike sekter som snakker om ufeilbarlige bibler osv. snakker gjerne også om verdens ende og en rekke annet tull som ikke har noe med kristendom å gjøre.

 

Kristendom handler om å bli et godt menneske som Jesus Kristus, gjennom og ved hjelp av Jesus Kristus.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Interessant. Ja, Bibelen er åpenbart ikke ufeilbarlig. Om jeg husker riktig, er du "ung Jord kreasjonist". Vi trenger ikke ta hele den debatten her, for det har vel gjort før i flere andre tråder, men jeg synes det er et meget interessant standpunkt å ta i lys av at du mener Bibelen ikke er ufeilbarlig, og at all etterrettelig vitenskap tilsier en Jord som er mye eldre enn det Bibelen antyder, om man går virkelig bokstavelig til verks.

 

Du får bære over med meg om jeg tar feil om deg, men det var det jeg erindret.

Lenke til kommentar

Det som er helt klart er at planeten har en svært usikker fremtid i møte selv om det er lite som tyder på det.

 

Det har alltid skjedd ting opp gjennom tidene som ingen trodde var mulig.

 

I følge NASA så er det en asteroide som skal passere mellom månen og jorda i 2017

 

Personlig så har jeg mer enn nok tegn på at ozonlaget er i ferd med å svekkes og hva tenker folk om hva som kommer til å skje når det forsvinner?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser at det er enkelte som fortsatt klamrer seg til fantasien. I 2000 år har kristne trodd at akkurat NÅ I MIN LEVETID er endetiden her.

 

 

Ja det har de, for troen og håpet har alltid vært der.

Men når det gjelder endetiden og enden på denne verden, så har dette også med teknologi å gjøre. Og teknologien som trengs er til stede nå.

Det kreves også at det er mennesker med makt som er gale nok og ikke minst onde nok til å bruke den. Og det er også på plass nå.

Vi har også profetier i Bibelen som omtaler verdensomspennende opptøyer, økende kriminalitet over hele verden og et generelt moralsk forfall, også verdensomspennende.

Dette skjer også nå.

 

Vi har profetier om vulkanutbrudd, økende antall jordskjelv over hele verden og andre naturkatastrofer, om økende antall kriger sult, sykdommer osv. Dette skjer også nå.

 

Disse tingene har ikke vært på plass før, men det har vært mange lokale katastrofer som gjorde at kristne har trodd at dette var slutten på denne onde verden.

 

Men disse tingene er på plass nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har jo tidligere i tråden dokumentert at det er uvanlig lite krig og sult og lavt eller normalt nivå når det gjelder jordskjelv. Men Baltus sliter med å ta til seg informasjon.

 

Det er morsomt å se hvordan han skriver det samme som alle religiøse skrullinger har gjort opp gjennom årtusenene. er ting på plass, ligger alt til rette for endetiden... er alt så forferdelig, så nå må dommedag komme. Det har mange sagt før, og alle tok feil. De sa det da Jesus levde og samtlige generasjoner etterpå. De ble født, levde og døde uten at dommedag kom. Kanskje på tide å ta et hint?

Lenke til kommentar

Jeg har jo tidligere i tråden dokumentert at det er uvanlig lite krig og sult og lavt eller normalt nivå når det gjelder jordskjelv.

 

Det er fordi de bruker andre ord for krig,mao krig er blitt fred eller humanitære operasjoner, som vi så i Libya.

 

Offisiell media skriver heller ikke mye om de jordskjelvene og vulkanutbruddene som skjer rundt om i verden hver dag.

 

 

Så "dokumentasjon" fra offisiell statskontrollert/jødekontrollert media er ikke verdt noe som helst.

Lenke til kommentar

Vi har også profetier i Bibelen som omtaler verdensomspennende opptøyer, økende kriminalitet over hele verden og et generelt moralsk forfall, også verdensomspennende.

Dette skjer også nå.

 

Vi har profetier om vulkanutbrudd, økende antall jordskjelv over hele verden og andre naturkatastrofer, om økende antall kriger sult, sykdommer osv. Dette skjer også nå.

 

Disse tingene har ikke vært på plass før, men det har vært mange lokale katastrofer som gjorde at kristne har trodd at dette var slutten på denne onde verden.

 

Men disse tingene er på plass nå.

 

De bibelske skribenters kjennskap til verden var nok betydelig begrenset, er jeg redd. De kjente knapt til noe utenfor Gibraltar - så sååå mye for det verdensbilde de opererte med.

 

Når det gjelder profetier er det rett og slett tull du fremfører. Hverdagslige hendelser lar seg ikke profetere om, det stilles nemlig visse krav til hva man kan kalle for profeti - i logikkens navn.

 

Og hvor har du det fra at det er flere kriger, uro, vulkanutbrudd og jordskjelv nå, enn da?

 

Dette er reinspikka tøv....og når du serverer følgende er begeret fullt:

 

"Dette skjer også nå.

 

Disse tingene har ikke vært på plass før, men det har vært mange lokale katastrofer som gjorde at kristne har trodd at dette var slutten på denne onde verden.

 

Men disse tingene er på plass nå."

 

Nøyaktig hva er det som ikke har skjedd før? som også skjer nå?

Innenfor hermetegnene befinner det seg alvorlige selvmotsigende tankefeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...