Gå til innhold

Bygge pc [Hjelp med oppsett]


Anbefalte innlegg

På det hovedkortet har du mulighet for å adde 2 skjermkort og lydkort men da blir det trangt om plassen. Det gjør det på så å si alle hovedkort på LGA1155 sokkelen.

 

Jeg ville gått for den listen jeg laget til deg sjofelgut, men endre prosessoren til en i5-3570k og heller oppgradert skjermkortet til et HD7970. Jeg har selv Sapphire Radeon HD7970 Ghz Edition 3GB (Vapor-X kjøler), og er desidert det beste skjermkortet jeg noen gang har hatt :)

 

Fikk også med Far Cry 3, Hitman Absolution, Sleeping Dogs og 20% avslag ved kjøpe av MOH Warfighter. Det er jo i teorien spill for over kr 1500, og spill som jeg faktisk er interessert i å spille i stedet for sånne halv gamle tittler som ikke blir spilt.

 

PSU'en jeg la til er nok til å kjøre crossfire på HD7970. Det er et nokså ukjent merke (Silver Power), men har hørt at det er Seasonic som lager de og det er kvalitet.

 

Lykke til med kjøpet også er det bare å rope ut om det er noe mer du skulle lure på!

 

Hvilket skjermkort kom de spillene med?

 

Har pr dags dato dette kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på om jeg skal bygge selv, med tanke på at alle delene ikke vil komme frem på en god stund, sjekket med posten. Og så er jeg litt usikker på om det faktisk vil gå bra, med tanke på alle ledninger osv.

 

Og fordi jeg er lat, lurer jeg på om noen kan konfugere en av komplett sine "Gaming Dataer", alá denne; http://www.komplett....gSystemId=10731 til noe kraftig, helst under 10.000 med mus, tastatur, skjerm og vannkjøling.

 

Skal ligne litt på den jeg egentlig skulle ha, og kabinettet skal være CM Storm Trooper.

 

Prøvde meg litt rundt, og har dette oppsettet, men det sprengte budsjettet litt;

 

CM Storm Trooper Gaming Big Tower
Corsair CX 500W PSU
Intel® Core i7-3770K
Corsair H60 Hydro
ASUS P8Z77-V PRO
Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB
XFX Radeon HD 7950 3GB
Crucial m4 SSD 2.5" 128GB SATA
Seagate Barracuda® 2TB
Samsung DVD Writer
Logitech OEM Opt
Microsoft OEM Wired Desktop // Så ikke veldig bra ut
BenQ 21,5" LED GL2250 1920x1080,
ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E Adapte
Battlefield 3 Premium Edition PC

 

Eneste jeg er litt usikker på er skjermkortet og PSUen.

 

EDIT: Ser nå at det er best og bygge.

Endret av Sjofelgut
Lenke til kommentar

Varenr.:766590

AMD's Far Cry 3 (Voucher)

PC-box large

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

CM Storm Trooper Gaming Big Tower

XFX ProSeries Core Edition 650W PSU

Intel® Core i5-3570K Processor

Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler

MSI Z77A-GD55, Socket-1155

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

PowerColor Radeon HD 7970 3GB GDDR5

Samsung SSD 840 Series 250GB 2.5" OEM

Samsung DVD Writer, SH-224BB

MS ROYALTY Win 8 PRO Nordic

MS COA Win Pro 8 32-bit/x64 Nordic

Garanti 3 år - Sende inn

Pris: 12301.56

Edit: Ja, det er billigere å bygge selv... ;)

Hvis du skal kjøpe den skjermen jeg linket til til den prisen må du kjøpe i dag!

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Stusset litt på skjermkortet, er det veldig bra, eller kan jeg skifte det ut med et annet?

 

F.eks det her; http://www.dustinhome.no/product/5010659920/sapphire-radeon-hd7870-ghz-edition-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp-far-cry-3/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

 

 

Med tanke på at jeg sparer 1.000 kr på det, så er det selvfølgelig noe ytelses forskjell, hva er det?

 

Jeg trenger ikke super bra kort, men jeg skal kunne dra BF3. ( Lul, Bf3 er liksom "den store skjermkort testen" :p )

 

Far cry kommer også med, så jeg slipper og kjøpe det senere.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål før Juleaften.

 

Kommer det med nettverkskort/adapter( Mulighet for og komme seg på nett uten Ethern etter at den er satt sammen) ?

 

 

Eller, må det kjøpes med?

 

Ser at det er et eller annet som kommer med hovedkortet, men følger den hvite lenka som er med på bildet av hovedkortet med? Og om den gjør, skal den plasseres inni kabinettet, eller utenpå?

Lenke til kommentar

Jeg fikk med Far Cry 3, Hitman Absolution, Sleeping Dogs og 20% ved kjøp av Medal Of Honor Warfighter.

 

http://sites.amd.com/us/promo/graphics/Pages/never-settle-offer-terms-and-conditions.aspx

 

Viser til hvor lenge tilbudet på de forskjellige spillene varer. Ved kjøp av HD78XX/79XX serien så varierer det hvor mange spill du får med gratis. Hvis du googler litt etter never settle dealen til AMD så finner du alt du trenger å vite.

Lenke til kommentar

http://gyazo.com/bc1...6f6bc7d23c22d00

 

Er dette oppsettet jeg har, med litt mindre SSD ( 120 GB ), og mus , tastatur osv.

 

Men, er det noe jeg kunne kuttet? Ble litt mye, så er egentlig keen på og kutte en tusen lapp eller to.

 

Kansje skjermkortet, eller RAMen? Tenkte også på HDD, ta en som er på 500 Gb istede, men det er jo nesten ikke prisforskjell.

 

Denne pcen blir på en måte et langvarig prosjekt, som jeg kommer til og oppgradere så fort jeg har muligheten, så jeg trenger ikke den ekstreme ytelsen i starten.

 

Men, den skal hvertfall takle Borderlands 2, Black ops 2 og andre spill i samme sjanger.

Endret av Sjofelgut
Lenke til kommentar

Du kan jo ta en titt på Komplett.no sine demovarer :)

 

Ingen vits å kutte ned på harddisken, 500GB/1TB/2TB er nesten samme i pris.

Kanskje du vil se på et annet skjermkort, HD7950/GTX660Ti, eller eventuelt få tak i brukt/demovare.

 

16GB RAM er også en del over gjennomsnitt, kanskje du vil velge 8GB som er rimeligere og du kan spare 300,- bare på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...