Gå til innhold

Bygge pc [Hjelp med oppsett]


Anbefalte innlegg

Hahaha hvis du har pengene ville jeg helt klart gått for to av det jeg har:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757654

 

Men da er du ogå nødt til å gjøre noe med monitor for å game på. Ingen vits med 60hz over hdmi til tv'en. Da bør du enten gå for en 120Hz som f.eks XL2420T som jeg kjøpte. Da kommer du virkelig til å elske den nye pc'en din og faktisk få utnyttet kraften fra crossfire'n.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir nok oppgraderings prosjekt, inntil jeg finner ut hva skjermen min støtter, eller får jobbet inn en ny og bedre skjerm.

 

Da er det vel bare og bestille for meg :p

 

Siste spørsmålene, om jeg instalerer flere disker/vifter/skjermkort, vil PSUen fortsatt funke?

 

Og, skal jeg satse på win8?

 

Noen som samtidig kan slenge inn anbefaling på billig men bra tastatur?

Endret av Sjofelgut
Lenke til kommentar

Det med å slutte med DX oppdateringer til Win7 tror jeg bare er bullshit. Kommer ikke til å skje på laaaang tid da majoriteten av alle gamere ikke gidder å oppgradere foreløpig til Win8 pga. mange spill som ikke er veldig kompatible (enda).

 

Men hadde jeg skulle kjøpt os så nå og prisen ikke var noe forskjellig ville jeg nok gått for Win8. Bare kjipt å måtte kjøpe nytt os til alle de andre enhetene i huset som f.eks htpc osv for å få til enkel og bra hjemmedeling.

Lenke til kommentar

Er enig med "Matta1985". Du burde oppgradere til i7 prosessor dersom du ønsker best mulig ytelse spesielt for videoredigering. Har vært borti dette selv, så vet hva som kreves. Hvis du ønsker å presse prisen så mye som mulig, kan du vente med ekstra RAM til senere hvor du f.eks. opparbeider deg litt ekstra kroner for å finansiere dette.(Er jo uansett ikke spesielt dyrt disse dager). Heftig kjøling til prosessoren er ikke nødvendig dersom du ikke ønsker å overklokke med det første, jeg ville heller ha ventet med dette til senere, siden du uansett vil få med vifte til CPUen med selve CPUen.

 

Bygget nettopp min første PC selv, så vet hva du tenker. Personlig gjorde jeg masse research før jeg faktisk satte sammen komponentene. Anbefaler deg å se i hovedkortmanualen én gang for mye enn for lite.(Fokusér på hva som står der :p) Dessuten er youtube eller google et flott sted for å finne informasjon før du faktisk gjør noe som helst. Mens du venter på at pakken skal ankomme, sett deg grundig inn i hvordan ting settes sammen og hva som er den riktige måten. Dette er ikke vanskelig, du må kun ha tålmodighet og selvbeherskelse.

 

Selv trodde jeg at jeg hadde ødelagt prosessoren fordi jeg så en youtube film der fyren sa det ikke skulle komme "knakende" lyd av CPUen når han plasserte den. Men det gikk fint, og var en helt vanlig sak. Aldri få panikk. Jeg fikk panikk selv. Trodde PCen var ødelagt, men da jeg trykket på startknappen fungerte alt som det skulle.

 

Jeg valgte å bruke Antistatic Armchain 6 feet under byggeprosessen, jeg aner selvfølgelig ikke om dette var nødvendig eller ikke. Det er mulig å bruke kabinettet, ved at du ofte berører metallet for å "grounde" deg selv, slik at du ikke overfører statisk elektrisitet til komponentene du berører. Men jeg valgte å ikke ta den sjansen ved å kjøpe dette armbåndet, det kan sikkert noen andre komme med argumenter for.

 

Ønsker deg lykke til med bygging, det er ikke vanskelig så lenge du ikke stresser med dette! Anbefaler deg å sjekke Komplett, MPX.no (som er eid av komplett, men noen produkter er billigere) og sist men ikke minst dustinhome.no som jeg kjøpte mesteparten av produktene min fra.

Lenke til kommentar

Du velger selv om du ønsker å betale litt ekstra for strømforsyning. Du kan tenke på det som investering, du vil ha større muligheter for andre produkter i senere tid. Men dette vet jeg ikke noe om ettersom jeg ikke er en av utviklerne av produktene som vil komme i kommende årene(med tanke på strømbruk av disse produktene), og dette er noe du bestemmer selv. Valgte Corsair TX750 W selv, men den var på tilbud på den tiden. SSD anbefaler jeg på det sterkeste som Hayabuuza. Hvis du ikke har prøvd det før, sørg for all del at dette blir en del av den nye PCen, selv om det koster ekstra. Garanterer at dette vil komme i smak i oppstarten av operativsystemet.

Lenke til kommentar

Har veldig lyst til og heller kjøpe dette kabinettet; http://www.dustinhome.no/product/5010617102/cm-fulltower-storm-trooper-xl-atx

 

 

Det ser veldig bra ut, og er litt større. Er ikke sikker på om det er bedre, men gud så heftig det er.

 

Noe jeg burde vite om, for og imot før jeg eventuelt bestiller det?

 

Kommer mest sannsynelig ikke til og skifte kabinett før jeg flytter ut, som er en god stund til, og vil ha noe med muligheter til det som måtte trenges, og skal se veldig veldig bra ut.

 

Ja, jeg er litt "snobbete(?)", men kabinettet ser veldig bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...