Gå til innhold

Bygge pc [Hjelp med oppsett]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, har nå et greit oppsett.

 

Men, jeg har et siste spørsmål.

 

Jeg tok 2 60 Gb ssd disker, og skal sette dem i Raid 0(?) (( Havledataen skrives til hver disk, aka dobbelt så raskt )).

 

Men, fungerer windows lisensen min bare 1 gang?

 

 

Og, dette blir kansje litt avansert, men;

 

 

Finnes det en Raid, som lar deg sette f.eks 2 ssd disker i raid 0 ( Halva dataen skrives til diskene, dobbelt så raskt ) og deretter er det en ekstra disk som backuper de 2 diskene, f.eks den på 2 TB.

 

Sånn at hvis 1 av ssdene failer, så bygger den 3 disken opp den som failet, og hvis den som lagrer alt ( 2 tb disken ) failer, bygger ssdene opp den igjen?

Lenke til kommentar

Ok, har nå et greit oppsett.

 

Men, jeg har et siste spørsmål.

 

Jeg tok 2 60 Gb ssd disker, og skal sette dem i Raid 0(?) (( Havledataen skrives til hver disk, aka dobbelt så raskt )).

 

Men, fungerer windows lisensen min bare 1 gang?

 

 

Og, dette blir kansje litt avansert, men;

 

 

Finnes det en Raid, som lar deg sette f.eks 2 ssd disker i raid 0 ( Halva dataen skrives til diskene, dobbelt så raskt ) og deretter er det en ekstra disk som backuper de 2 diskene, f.eks den på 2 TB.

 

Sånn at hvis 1 av ssdene failer, så bygger den 3 disken opp den som failet, og hvis den som lagrer alt ( 2 tb disken ) failer, bygger ssdene opp den igjen?

Hvis du kjøper 4 stk. kan du kjøre RAID 10 (1+0)
Lenke til kommentar

Hei Hei!

Etter en sommer med hard jobbing, har jeg tjent opp en slant, og ønsker derfor og bytte ut min lille mac med en skikkelig pc.

Dette er oppsettet jeg har nå; her

 

Noen enkle spørsmål, vil oppsettet fungere med tanke på strøm osv?

Så på promoteringsvideon til kabinettet, og de sa noe om disker ( her , 3:07 ).

Setter jeg bare inn disken i dekslet, og monterer den opp, kobler den til noen ledninger og litt sim sala bim, så funker det?

Jeg har også tenkt litt på RAMen, skal i hovedsak bruke den som gaming pc, men jeg redigerer en del i AAF, og C4D, med heftig 3d rendering. Trenger jeg 16 GB med ram, og burde jeg oppgradere til i7?

Har også tenkt litt på og putte inn 2 skjermkort, får jeg plass til det i kabinettet?

 

Dette blir også første gang jeg bygger, kan dere anbefale noen guider til stakkars meg? For og si det sånn, fucker jeg opp noe, eller bygger feil, dør jeg inni meg.

Og, nevnte jeg at jeg helst ikke vil overstige 13.000 ?

 

-sjofel

 

 

Ja, jeg ville oppgradert til i7. Kjøp et kraftig skjermkort som f.eks

AMD Radeon HD 7970 eller Nvidia GTX 680.

 

Jeg har en guide fra neweggTV som er veldig bra. Disse hjelper deg med alt du trenger. Den er på engelsk så håper det går greit. Hadde mye nytte av disse når jeg bygde min PC :)

 

1. Velge komponenter: http://www.youtube.com/watch?v=lPIXAtNGGCw

 

2. Å bygge http://www.youtube.com/watch?v=d_56kyib-Ls

 

3. Installere Windows osv. http://www.youtube.com/watch?v=RxaVBsXEiok

Endret av Norsken
Lenke til kommentar

Da var alt klart, holdt meg til Storm Stryker.

 

 

Men, et siste spørsmål.

 

Jeg bestilte med meg denne , sånn i tilfelle jeg blir en hardcore overcloaker.

 

Men, ser det bare er med 1 utvendig 5.25" utvidelsespor på kabinettet ... og der skulle jeg egentlig ha cd romet mitt.

 

 

Så, er det bare jeg som tar feil, og det er plass til 2 cd rom, eller 5.25" utvidelsesplasser, eller må jeg eventuelt montere ut cd rommet etter at jeg har instalert windows?

Endret av Sjofelgut
Lenke til kommentar

Takk, det hjalp litt på "stresset" mitt :p

 

 

Edit: Du vet det er innebygd viftekontroller på Stryker?

 

Ja, men vil ha muligheten til og styre farten på hver vifte, pluss at den jeg valgte ut skulle ha muligheten og styre farten på hver vifte, stryker har muligheten til alle samme.

 

Kjekt om jeg f.eks vil kjøle prossesoren min, men ikke diskene.

 

 

Tenker også at jeg kobler viften opp mot LED lys, inni kabinettet, så kan jeg styre lysstryken fra viftestryinga.

 

Joa, det er mulig jeg kunne klart meg med den innebygde, men,"det koster og være kar"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...