Gå til innhold

Playstation 3-brukere digger Netflix


Anbefalte innlegg

Bruker selv Unblock-us og Netflix.

 

Har da amerikansk Netflix på WDTV Live i stua, på min iPad og PS3 i hjemmekinoen. Rett ved siden av PS3 står Xbox med norsk Netflix (slik at jeg kan velge). Kona bruker den norske på sin iPad, siden hun foretrekker norsk tekst.

 

Funker fjell!

Endret av unik42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vi bare hatt det amerikanske utvalget på PS3 så.

 

gå til www.unblock-us.com og registrer deg, koster mellom 24 og 30 kroner i mnd, alt etter dollarkursen. Da har du det amerikanske, franske, canadiske og en til som jeg ikke husker. Det som og kan være lønnsomt, som jeg har gjort fra dag en, er at du avslutter din betaling til Norske NetFlix, legger inn den amerikanske DNS på din PC, går på NetFlix, (da er du på den amerikanske), da får du NetFlix til 35-40 kroner i mnd i stedet for 79,-

 

-Soap-

Lenke til kommentar

Ganske ironisk da så mange PS3 eiere i alle år har liksom ment at streaming er for dårlig og bluray er det eneste som duger.Men dette gjelder vel bare for Norge, i USA/verdensbasis så er nok netflix størst på 360. Særlig med tanke på at 360 ligger 15 millioner enheter foran PS3 i USA hvor netflix er mye større enn i europa.

 

Hvor mange av de har gullmedlemskap på Xbox Live? ;)

Lenke til kommentar

Nice try? Har jo nesten ikke hørt annet om hvor dårlig streaming er kontra bluray fra ps3 eiere i omtrent 5 år nå.

 

Husker da 360 fikk filmleie her i Norge, for mange år siden, da var det liksom ikke måte på hvor dårlig HD streamingen var der i forhold til bluray ifølge ps3 eiere.

 

Forresten, har PS3 i det hele tatt fått filmleie i Norge enda, altså med de aller nyeste filmene? Sist jeg prøvde en PS3 så hadde de ikke.

Jeg har ikke lest så mye om at folk mener at bluray er "det eneste", men personlig har jeg opplevd dårlig streamingtjenester fra flere tilbydere og på flere plattformer.

 

Jeg har prøvd streaming fra PC, fra tuneren,m.m. Veldig mye innhold sendes bare med 2 kanaler og lav kvalitet. Men netflix har god kvalitet på streamingen sin, samt du får surround. Det kan ikke på nær måle seg med bluray, så jeg vil fremdeles bruke blurayspilleren til titler som "fortjener" kvalitet.

 

Av samme årsak, har jeg aldri lastet ned de beste filmene (pga jeg ville se de i høyest mulig kvalitet).

Jeg er for streaming, høykvalitetsstreaming. Men det er ikke mulig per dags dato å streame samme kvalitet som bluray.. Det ville krevd maskinvare, nettverk og lagringsplass som bare det :p

 

Dvs. i teorien er det mulig, men ikke på en økonomisk gunstig måte.

Når alle har fiber og lagring er enda bedre, så kanskje vi er der.. (samt bedre maskinvare i smarttver, konsoller og mobile enheter). 4k streaming er jo testet ut, men det er jo relativt small scale og med mye komprimering.

 

Jeg er glad i netflix altså, ikke misforstå meg, men netflix kan ikke måle seg med en ekte blurayplate med full kvalitet. Du mister lydspor, du mister kvaliteten. Men for tv-serier er det genialt, samt for filmer som ikke er "film of the year".

 

Jeg håper HBONordic lanserer produktet de har briefet med og at det er så bra som de sier, men jeg har mine tvil... Jeg er for å betale for streamingtjenester som er VELDIG bra.. Da skal jeg aldri mer laste ned noen serier eller filmer. (så fremt biblioteket, tjenesten, tilgjengeliggheten, bredden og applikasjonene er bra)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...