Gå til innhold

Kraftig mobil på 4"


heikis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4" var størrelsen for et par år tilbake. Nå som mobilene har blitt slankere og mindre ramme rundt skjermen så kan man øke størrelsen uten at det blir noe større problem rent bruksmessig.

 

Det er ikke mange årene siden 3,8 " var stooooort, og var visstnok alt for stort. Men man ble raskt vant til det. Men noe større var jo helt absurd. Og så kom 4", som igjen var alt for stort. Det viste seg derimot at det ikke medførte noen problemer eller var for stort i det hele tatt. 4,3" kom, og samme regla der.

4,7" og samme ramaskrik igjen.

 

Lever i den tro at alle og enhver burde klare å venne seg til noe større telefon ganske så raskt. I hvert fall om man er såpass kravstor til mobilen at kun det raskeste og mest avanserte er godt nok. Nå sies det ikke så mye om ditt bruksmønster eller hva du skal bruke den til, men mer kraft brukes for å drive flere piksler, flere ikoner og visning av mer høyoppløste bilder, samt flere funksjoner og vise mer av nettsider.

 

Samsung galaxy S2'en min er mer enn rask nok med mindre du har brukt den i 2 år, og fylt den til randen av drit. Kan fortsatt skjønne hvorfor man vil ha en raskere telefon som f.eks Galaxy S3, med dobbelt så mange piksler og dermed og større krav til maskinvaren.

 

Uansett, Hvis 4" er maks størrelse så er Samsung-GT i8530 noe av det raskeste du får. (Dual Core 1,2 GHz)

Går du opp til 4,3" så har du HTC 8x, men bruker Windows OS, og ikke android. Er dog 1 GB RAM og 1,5 Ghz Dual-Core (ikke samme som Samsung GT, men mener den er raskere).

Elelrs har du jo traveren Smasung Galaxy SII som også som sagt kan sparke litt fra seg, men er jo også over 4".

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar, Andrull!

 

Jeg var litt korttenkt da jeg solgte min SII til fordel for en SIII. Jeg trodde også jeg skulle bli vant til den 4,8 tommer store skjermen, men det ble jeg ikke. Når man har iPad i tillegg, trenger ikke telefonen å være størst mulig. Jeg lander nok på 4,3" etter som det er flere valgmuligheter i den størrelsen.

 

Ser du nevner HTC 8X. Jeg har sett litt på den på nettet. Den virker veldig kul, men hvis man ser på proposjonene så er den vel ikke veldig mye mindre enn en Galaxy SIII..? Virker som det er større sort ramme på 8x'en(skjermen fyller ikke hele telefonen)

 

Det ser ut som 8X har et godt grep da. Det syns jeg er viktig.

Endret av heikis
Lenke til kommentar

Jeg ser også etter en android telefon med 4 tommer skjerm. Ønsker telefon med god byggekvalitet, batteri, helst NFC, Android 4.1(eller bekreftet oppdatering).

 

Står foreløpig mellom en Samsung galaxy s3 mini eller Sony Xperia P.

 

Har sett på endel 4,3 telefoner da som Huawei ascend p1, Sony xperia Acro S, Samsung galaxy s II.... Noen som har erfaring og evt hvilke anbefaler dere?

Lenke til kommentar

Jeg ser også etter en android telefon med 4 tommer skjerm. Ønsker telefon med god byggekvalitet, batteri, helst NFC, Android 4.1(eller bekreftet oppdatering).

 

Står foreløpig mellom en Samsung galaxy s3 mini eller Sony Xperia P.

 

Har sett på endel 4,3 telefoner da som Huawei ascend p1, Sony xperia Acro S, Samsung galaxy s II.... Noen som har erfaring og evt hvilke anbefaler dere?

min 4.3 favoritt er htc one s. den raskeste 2-kjernes telefonen på markedet (slår tegra 3 på noen punkter som er en 4-kjerner), drit rå skjerm som er fullt lesbar i direkte sollys, pent design osv. også har du en egen tråd til den her http://www.diskusjon...owtopic=1430766 Endret av 1BlueAnd1White
Lenke til kommentar

Sliter med å finne det samme da jeg ønsker å bytte ut min HTC Desire S. Hadde i utgangspunktet følgende krav:

- Android 4.0 eller bedre

- HSPA+ (For å kunne brukes på T-Mobile sitt HSPA+-nettverk i USA)

- 3,7"

 

Innså forøvrig at en slik telefon var vanskelig å finne. Heller foreløpig mot Samsung Galaxy S3 mini, men ender da opp med en telefon med 4" og kun HSPA.

 

Måtte tidligere bytte inn en Samsung Galaxy S2 da jeg følte den ble for stor.

Lenke til kommentar

min 4.3 favoritt er htc one s. den raskeste 2-kjernes telefonen på markedet (slår tegra 3 på noen punkter som er en 4-kjerner), drit rå skjerm som er fullt lesbar i direkte sollys, pent design osv. også har du en egen tråd til den her http://www.diskusjon...owtopic=1430766

Har hatt HTC One S en god stund og har ikke blitt vant til størrelsen, foretrekker størrelsen til f.eks. Defy+. Har også tittet etter en 4 tommer og har foreløpig Xperia P (dårlig batteri, ikke utbyttbart batteri, tar ikke minnekort), Galaxy S3 mini (overpriset) samt Samsung I9070 Galaxy S Advance på min vurderingsliste. Endret av mandela
Lenke til kommentar

min 4.3 favoritt er htc one s. den raskeste 2-kjernes telefonen på markedet (slår tegra 3 på noen punkter som er en 4-kjerner), drit rå skjerm som er fullt lesbar i direkte sollys, pent design osv. også har du en egen tråd til den her http://www.diskusjon...owtopic=1430766

 

En venn av meg har denne. Det blir nok denne jeg går for. Stilren telefon.

 

Selve dimensjonene på one s er mindre enn dimensjonene på htc 8x. Det er bra, fordi det er jo dimensjonene på telefonen som betyr noe for meg. En 4,3" med liten "ramme" rundt skal gå fint.

Lenke til kommentar

Har selv en Meizu MX 4-core som banker det som er av 4"-telefoner på markedet her i Norge/Europa. Ytelse på linje med Galaxy S III, One X osv.

 

http://www.gsmarena.com/meizu_mx_4_core-4697.php

 

Ulempen med denne er selvfølgelig at den ikke selges i Norge og er relativt dyr å importere, men når det er sagt er jeg utrolig fornøyd med min. Topp komponenter, i hovedsak fra Samsung og Sharp. Kameraet er fra Sony og kan måles opp mot det bedre på markedet.

Lenke til kommentar

Har selv en Meizu MX 4-core som banker det som er av 4"-telefoner på markedet her i Norge/Europa. Ytelse på linje med Galaxy S III, One X osv.

 

http://www.gsmarena.com/meizu_mx_4_core-4697.php

 

Ulempen med denne er selvfølgelig at den ikke selges i Norge og er relativt dyr å importere, men når det er sagt er jeg utrolig fornøyd med min. Topp komponenter, i hovedsak fra Samsung og Sharp. Kameraet er fra Sony og kan måles opp mot det bedre på markedet.

 

Ingen ting å si på spesifikasjonene på denne!

 

Ikke rart den ikke selges i Europa og Usa når den er såpass lik iPhone 3. Vil nok få problemer med å få lov til å selge den her :))

Lenke til kommentar

Har selv en Meizu MX 4-core som banker det som er av 4"-telefoner på markedet her i Norge/Europa. Ytelse på linje med Galaxy S III, One X osv.

 

http://www.gsmarena....4_core-4697.php

 

Ulempen med denne er selvfølgelig at den ikke selges i Norge og er relativt dyr å importere, men når det er sagt er jeg utrolig fornøyd med min. Topp komponenter, i hovedsak fra Samsung og Sharp. Kameraet er fra Sony og kan måles opp mot det bedre på markedet.

kunne du lastet ned quadrant og sjekke hvor mange poeng den får? den telefonen så jo bra ut :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...