Gå til innhold

[Løst] D-Link DIR-655 sender meg til innstillingssidene


Anbefalte innlegg

Hei. For en god stund siden fikk vi Altibox installert i huset og fikk satt et vegguttak for nettet et annet sted. På dette uttaket stilte vi opp en D-Link DIR-655. Den har funket greit så lenge jeg kan huske, men i dag tidlig sa det stopp. Hver gang jeg prøver å komme meg på nettet, sender den meg bare hit. Det funker helt greit å plugge en LAN-kabel rett i veggen, men så straks jeg prøver å gå gjennom ruteren går alt skeis, både trådløst og ved kabel.

 

Har prøvd å resette to ganger, kjørt setup på kryss og tvers, men problemet vedvarer.

 

Har satt ruteren som access point, men sliter forøvrig med andre ting...

Endret av Fredrik1ST
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering:

Jeg er enda mer forvirret enn før. Plugget LAN-kabelen fra veggen rett i port 1 på ruteren (PC koblet til port 2). Etter fem minutter virket plutselig nettet igjen, men nå kommer jeg ikke inn på ruteren. Tok en titt på ipconfig, og der hadde jeg nå samme IP-adresse som når jeg var koblet rett i veggen. Hva er det egentlig som foregår her?

Endret av Fredrik1ST
Lenke til kommentar

Hoppsann, jeg fant feilen! IP-ene kolliderte med hverandre... (Men takk for svar likevel!)

Har også klart å sette ruteren i bridge mode, da hjemmesentralen tilsynelatende ikke hadde den funksjonen.

 

Bare ett spørsmål: jeg har nå satt opp statisk IP-adresse og port-forwarda UDP og TCP på en torrentklient (Tixati), likevel klarer jeg ikke å få kontakt med noen peers (dermed klarer jeg ikke å seede). Noen tanker om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...