Gå til innhold

Håndball-EM for kvinner i Serbia. 4-16 desember 2012


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gutta har i mange år konstant rakket ned på kvinnenes prestasjoner fordi kvinnehåndball ikke er en verdenidrett. Jentene var før i går regjerende vinnere i absolutt alt, håndballgutta må overprestere for å komme seg til et mesterskap.

 

Dessuten, å si at nivået er lavt fordi et lite land vinner er direkte tåpelig. Med den logikken så er nivået på europerisk fotball latterlig lavt fordi Monaco kom til CL-finale for noen år siden og Danmark vant EM. Sverige er et lite land i europeisk målestokk, men gjør det likevel ganske bra i fotballsammenheng. Dersom nivået hadde vært lavt så kunne Eritrea startet et lag i år og vunnet neste VM.

 

Og herrehåndball har ikke akkurat 4 milliarder aktive utøvere heller.

Lenke til kommentar

Håndballjentene er verdens beste kvinnelandslag, herrelandslaget er rævva.

 

Herrelandslaget er da bedre. Ok, makes sense... :hmm:

 

EDIT: Og ja, jeg vet det er forskjell på ferdigheter mellom kvinner og menn. Det er ikke poenget mitt. Mulig det var hans poeng, men jeg syns sånn blir bare idioti sålenge de ikke har resultatet å vise til.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Bryr meg heller ikke om herrehåndball, men ser jo selvfølgelig de internasjonale mesterskapene. Kvinnehåndball derimot ser jeg på når jeg kan, både Postenligaen og andre turneringer. Forskjellen i popularitet mellom jentene og gutta har nok litt med prestasjonene å gjøre (jentene ser vi i flerforldige kamper hver jul, herrene ser du i 2 kvalikkamper og det er det), men karisma spiller nok inn. De eneste gangene herrelandslaget har vært i media de siste årene er når de blir slått ut av mesterskap og når de klager.

 

Håndballjentene er blant våre mest elskede idrettsstjerner, mens gutta har like mye karisma som en sekk gjødsel.

 

PS: Et kjapt søk på Google gir denne fordelingen:

- Håndballjentene: 1.030.000 treff

- Håndballgutta: 150.000 treff.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Gutta har i mange år konstant rakket ned på kvinnenes prestasjoner fordi kvinnehåndball ikke er en verdenidrett. Jentene var før i går regjerende vinnere i absolutt alt, håndballgutta må overprestere for å komme seg til et mesterskap.

 

Dessuten, å si at nivået er lavt fordi et lite land vinner er direkte tåpelig. Med den logikken så er nivået på europerisk fotball latterlig lavt fordi Monaco kom til CL-finale for noen år siden og Danmark vant EM. Sverige er et lite land i europeisk målestokk, men gjør det likevel ganske bra i fotballsammenheng. Dersom nivået hadde vært lavt så kunne Eritrea startet et lag i år og vunnet neste VM.

 

Og herrehåndball har ikke akkurat 4 milliarder aktive utøvere heller.

 

Sliter litt med å ta et slikt innlegg seriøst. Hele poenget var det at kvinnehåndball er en ufattelig liten sport hvor det ikke satses noe særlig i andre land enn Norge og et par land til. Derav, bare 65 som satser aktivt i Montenegro. At du kan trekke paraleller til Monaco (som på den tiden var et ledende lag i Frankrike) - og jeg tør ikke si noe bastant om dette da jeg ikke aner hvilke spillere de hadde på den tiden, men jeg vedder en god slump på at det ikke var mange lokale spillere som var født i Monaco som var på laget som vant CL. Ero, sammenligningen er på trynet.

 

Samme forsåvidt med Danmark. Joda, det er mindre satsende i Danmark enn f.eks England, Tyskland m.m pga folketall - men det er da vitterlig en "nasjonalsport".

 

Igjen, om du ikke fikk med poenget: Nivået i kvinnehåndball er labert kontra herrehåndball. Så enkelt er det. Og det er det noen av mennene har påpekt.

 

Håndballjentene er verdens beste kvinnelandslag, herrelandslaget er rævva.

 

Herrelandslaget er da bedre. Ok, makes sense... :hmm:

 

EDIT: Og ja, jeg vet det er forskjell på ferdigheter mellom kvinner og menn. Det er ikke poenget mitt. Mulig det var hans poeng, men jeg syns sånn blir bare idioti sålenge de ikke har resultatet å vise til.

 

Og med den "logikken" så var kvinnelandslaget i fotball overlegne herrelandslaget i 2000 fordi de var best på kvinnesiden? What.

 

Herrelandslaget er bedre om du tenker ren kvalitet. Herrelandslaget er dårligere når man sammenligner de mot andre herrelandslag. Nivået på herresiden er større generelt og konkurransen er hardere på herresiden. Case closed. Move on ..

Lenke til kommentar

Håndballjentene gjer sikkert så godt dei kan. Menn vil alltid vere betre enn kvinner i idrett. Eg har endå til gode å sjå eksempel på det motsette.

 

Dårlege kampar har dei, som alle andre, men det blir for dumt å syte på Twitter om at nivået er lågt. Det er ein "nisjeidrett" for damer. Nivået er ikkje høgare enn det rekrutteringa tillet det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...