Gå til innhold

To muligheter for å unngå lisens - Hvilken?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp bygget HTPC og tenker nå å si opp Canal Digital. I tillegg vil jeg prøve å unngå NRK Lisensen som jeg allerede betaler på.

 

Vil derfor høre litt hva dere mener en bør gjøre.

 

Etter å ha sagt opp mitt abonnement hos Canal Digital vil det jo være logisk å avslutte NRK Lisensen.

 

Metode 1:

Ringe inn og si ifra at jeg ikke lenger har tv/bruker tven?

 

Vil det bli noe mer spørsmål rundt dette? Sender de kontrollør så fort som mulig etter jeg melder avbud?

 

Metode 2:

Selge TV. Ringe og si at jeg ikke lenger har TV, kjøpe ny og registere denne på foreldre.

 

 

Er begge metodene like gode? Vil de fungere?

 

Jeg er sterkt imot denne avgiften, slik godt over halvparten av befolkningen og mener det er uhørt at man skal betale en avgift nå som det er bakkenett med egne abonnement hos andre leverandører.

 

På forhånd takk!:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selge tv? Hva er vitsen med det.

 

Det skal gå an å ringe å si at du bruker den til pc-skjem ol så slipper du lisens.

Du kan også sende den inn til plombering på service hos en butikk som selger tver.

De kan ikke si annet en OK, men de kan sende kontrollør.

Jeg har hatt det på døra en gang.

Lenke til kommentar

Jeg har slitt med lisens lenge, da jeg ikke har brukt TVen på mange måneder annet enn til PS3 og PC-skjerm. NRK hørte endelig etter og sendte meg et skjema jeg måtte fylle ut for å si opp lisensen. Har dog ikke sendt inn skjemaet ennå (sendte en mail til NRK for å høre hva som skjer når jeg flytter, og fyren som eier leiligheten vil leie ut til noen andre.) Regner ikke med at selv NRK gjør en stor sak ut av dette lengre. Men det tok sinnsvakt lang tid med mail frem og tilbake før de hørte etter, og de sendte ny regning da jeg ikke gadd betale den første. (Men har ikke betalt den heller.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er sterkt imot denne avgiften, slik godt over halvparten av befolkningen og mener det er uhørt at man skal betale en avgift nå som det er bakkenett med egne abonnement hos andre leverandører.

 

Har du vært i f.eks USA og sett på TV noen gang? Med mindre du elsker reklame så er er det helt latterlig å se på TV med tanke på hvor mye reklame som sendes. TV3 betaler man også abonnement for og alikevel er de den desiderte verstingen når det kommer til reklame her til lands. Jeg synes også det er veldig moro å få store internasjonale idrettsarrangementer (OL, verdenscup i diverse vinteridretter o.l) servert i tv-ruta. Jeg synes NRK sender uhorvelig mye dritt etter min personlige smak, men foretrekker en reklamefri kanal selv om man må betale litt for det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ALT som har muligheten for å ta imot TVsignal må det betales lisens på. Jeg har fucka mye rundt dette og eneste som er løsninga er å sette tv'n på noen andre sitt navn som har lisensen. Da må en sende inn skjema med den andre personens lisensnummer og ditt eget. Det må og forklares hvorfor en gjør dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du vært i f.eks USA og sett på TV noen gang? Med mindre du elsker reklame så er er det helt latterlig å se på TV med tanke på hvor mye reklame som sendes. TV3 betaler man også abonnement for og alikevel er de den desiderte verstingen når det kommer til reklame her til lands. Jeg synes også det er veldig moro å få store internasjonale idrettsarrangementer (OL, verdenscup i diverse vinteridretter o.l) servert i tv-ruta. Jeg synes NRK sender uhorvelig mye dritt etter min personlige smak, men foretrekker en reklamefri kanal selv om man må betale litt for det.

 

Men fotball VM/EM kunne de ikke sende?

Lenke til kommentar

Kan plombere tven hos verksted for 3000 Kr. Da slipper du lisensen

Kan plombere tven hos verksted for 3000 Kr. Da slipper du lisensen

Eller du kan si til NRK at de er velkomne hjem til deg å plombere TVen selv, på sin egen regning. Dette er ifølge deres egne forskrifter og koster ikke en krone ;)

Lenke til kommentar

Jeg har slitt med lisens lenge, da jeg ikke har brukt TVen på mange måneder annet enn til PS3 og PC-skjerm. NRK hørte endelig etter og sendte meg et skjema jeg måtte fylle ut for å si opp lisensen. Har dog ikke sendt inn skjemaet ennå (sendte en mail til NRK for å høre hva som skjer når jeg flytter, og fyren som eier leiligheten vil leie ut til noen andre.) Regner ikke med at selv NRK gjør en stor sak ut av dette lengre. Men det tok sinnsvakt lang tid med mail frem og tilbake før de hørte etter, og de sendte ny regning da jeg ikke gadd betale den første. (Men har ikke betalt den heller.)

Bare så du vet det er du fortsatt pliktig til å betale lisensen du har fått tilsendt så lenge den kom før du har sendt inn skjemaet fra NRK og fått alt godkjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...