Gå til innhold

Rapport fra innsiden: Altibox


Anbefalte innlegg

Har hatt Altibox 25/25 i 3 år nå, men gikk nylig over til Telenor ADSL 16/1 og det er en HELT annen verden, MYE mer stabilt!

 

Så sorry Altibox, -you`re out!

 

Hehe, 99% er nok dessverre brukerfeil. Så antar i dette tilfelle det er akkurat det. Du sitter der vell med en hastighetstest også kjører du denne over trådløs med masse forstyrrelser og kanskje milevis unna trådløssenderen, eller kanskje den må gjennom betong. Am I wrong? Sitter her med 60/60 Fra Altibox, kommer aldri i mitt liv til ha noe annet. Blir som å gå tilbake til 56k modem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Altibox er en helt suveren tjeneste, spesielt med tanke på hvilken produkter kundene får for pengene sine. Synes at det er tåpelig av deg, mrdalesen at DU skal dømme denne tjenesten fordi at du har hatt dårlig erfaring med tjenestene. Hva med de som faktisk er fornøyde med disse produktene.Forresten, vis du tror du har veldig godt peilig på produktene ifra Altibox. Hvorfor ikke søke jobb? Tror ikke du helt er klar over hvilken informasjon og hva dem egentlig gjør for kundene sine dem som faktisk sitter og tar telefonen hos Altibox. Er ikke ''bare'' og ta en telefon

 

du er ute å gynger litt ja. går ut i fra at du snakker om trådløse signaler.

 

når du setter den i bridge mode så har det ingenting med trådløse nettet i hjemmesentralen å gjøre. det du gjør er å si at den ikke skal få den globale ip adressen direkte på hjemmesentralen men på din nye router.

 

så når du kobler opp dinn nye router til hjemmesentralen skal du altså bruke den til alle kablete enheter pluss at du setter opp ett eget Wireless på den nye routeren. hjemmesentralen fungerer da egentlig bare som ett modem uten router.

 

edit: var ment for han som klaget på signalet...

Endret av dagtveit
Lenke til kommentar

Hatt de godt over et år her og ikke hatt noen problemer med det, bruker min egen ruter... bare satte ruteren min som "DMZ-maskina" eller hva det nå heter i Altibox-ruteren så all trafikk blir forwardet til den. Veldig stabilt, veldig høy fart, alt tipp topp.

 

problemet med det er at da bruker man fortsatt routeren i hjemmesentralen i tilegg til din egen router. og noen av hjemmesentralene bukker under med masse torrents og gir ikke maks linjehastighet. men gjør det dersom du bruker bridge mode

 

Jeg betaler med STOR glede hver eneste krone i måneden til Altibox, takket være dem sitter jo nå på en fiberlinje med 60/60 med stor mulighet til oppgradering, hadde jeg ikke hatt dem kunne jeg max fått 2/2 fra noe annet drittselskap.

 

Eneste latterlige jeg har opplevd var at modemet de ga ut kun tålte opptill 50 Mbit, rimelig teit. Men ellers har jeg aldri opplevd noe tull.

det er ikke modemet som kun tåler 50mbit det er routeren. skaff egen router å sett modemet til bridge mode. hadde akkurat det samme. er modemet ditt ganste flat å hvit med en buet svart lysparti ish..
Lenke til kommentar

problemet med det er at da bruker man fortsatt routeren i hjemmesentralen i tilegg til din egen router. og noen av hjemmesentralene bukker under med masse torrents og gir ikke maks linjehastighet. men gjør det dersom du bruker bridge mode

 

det er ikke modemet som kun tåler 50mbit det er routeren. skaff egen router å sett modemet til bridge mode. hadde akkurat det samme. er modemet ditt ganste flat å hvit med en buet svart lysparti ish..

 

Altså boksen dems, om det er modemet eller routeren spiller ingen rolle, klarer ikke å levere mer enn 50mbit ut med kabel eller trådløs. Jeg har for lengst skaffet en router som fikser dette problemet. Skal man ha de beste hastighetene må man vel det uannsett.

 

Men alikevell er det litt latterlig at et fiberselskap ikke deler ut modem/routere som ikke tåler hastigheten på deres egne abb..

Lenke til kommentar

Altså boksen dems, om det er modemet eller routeren spiller ingen rolle, klarer ikke å levere mer enn 50mbit ut med kabel eller trådløs. Jeg har for lengst skaffet en router som fikser dette problemet. Skal man ha de beste hastighetene må man vel det uannsett.

 

Men alikevell er det litt latterlig at et fiberselskap ikke deler ut modem/routere som ikke tåler hastigheten på deres egne abb..

 

forsåvet sant nok men jeg driter litt i det for de leverer helt råe linjer uansett. ingen kommer i nærheten. jeg får lett full hastighet uansett. tror de som ikke få full hastighet bruker merkelige kilder.

Lenke til kommentar

Har 60/60 fra altiboks og måler 63/87 på tptest.se og speedtest.net med kablet nett. Har hatt det noen år nå og har nesten ikke hatt nedetid. Hjemmesentralen kjører jeg i bridged og har 2 egne trådløse routere i hver ende av huset. Måler trådløs hastighet til 42/45 på nettbrett og mobil, så jeg er storfornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...