Gå til innhold

Rapport fra innsiden: Altibox


Anbefalte innlegg

ja, vi bruker hjemmesentalen i bridgemode, slik at vi kunne bruke routeren for å få bedre signal og det hjekper ikke. Så da må det vel være signalene fra hjemmesentralen som er dårlige.

 

Hei mrdalesen, hvis du leser vilkårene, så står det at Altibox garanterer tjenste frem til hjemmesentralen, og at de IKKE garanterer for wifi, da dette er en tilleggstjeneste. Ja, de har innebygget wifi i hjemmesentralene, men når det er sagt, så betyr det ikke at du kan forvente at de kan garantere 60/60 Mbit/s over wifi.

 

Det er ALTFOR mye som forstyrrer et signal. Tenk på all støy som oppstår i et tettbygget nabolag hvor alle har Altibox?

 

Jeg har i alle fall aldri hatt problemer med Altibox :)

Endret av Tiugama Kaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg betaler med STOR glede hver eneste krone i måneden til Altibox, takket være dem sitter jo nå på en fiberlinje med 60/60 med stor mulighet til oppgradering, hadde jeg ikke hatt dem kunne jeg max fått 2/2 fra noe annet drittselskap.

 

Eneste latterlige jeg har opplevd var at modemet de ga ut kun tålte opptill 50 Mbit, rimelig teit. Men ellers har jeg aldri opplevd noe tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

synd at alt ang. altibox suger, iallefall ifølge min erfaring. Elendig nett, dekoderen streiker ofte som har ført til at den har blitt byttet ut 3 ganger her i huset. Ringte til kundeservice for hjelp og det viste seg at jeg hadde mer peiling enn dem -_- med andre ord: IKKE GÅ FOR ALTIBOX

 

Tror jeg har hatt altibox i 6 år nå og kjenner meg ikke igjen overhode, men noen er dessverre uheldig :/

angående ruter, hvorfor bruker du en god ny ruter som brige om den er bedre en hjemmesentralen, bare skru av trådløst på den?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt altibox siden juni 2007, strålende fornøyd. Har faktisk ikke opplevd nedetid før for et par uker siden da hele greie var nede i en halv dag eller noe. Symetriske internettlinjer er veldig praktisk i dagens "upload" samfunn. Og enda mer praktisk hvis man bruker BitTorrent teknologi.

 

Strålende fornøyd. Eneste er at man kan med fordel prøve å få tak i den nyeste dekoderen til en hver tid, da disse blir bedre og bedre. Da lønner det seg å leie i stede for og eie.

Endret av Ballestikk
Lenke til kommentar

Har vært bruker av altibox siden 2002/01? Var noen av de første dem gravde inn til og vi har opplevd serdeles lite nedtid.

Litt småproblemer kan man jo forvente på hjemmenett dette er jo dog ikke enterprice datsenter tilkobling heller.

Litt routingproblmer til utenlanske servere i det siste.

Eller så er jeg meget fornøyd.

Kan nevne at den gamle cpl3? boksen er overhode ikke tilregnet for høye hastigheter eller mange tilkoblinger.

Endret av wtf1337
Lenke til kommentar

jeg har nå routeren: Jensen scandinavia Air:Link 1000G, nedlastiningshastighet:

415Kb/s som er mye dårligere enn vanlig, opplastning: 15 mbit/s, dette er både med trådløs og kabel

Eg har Prøve ein del Jensen rutere og har erfarings messing oppleved at dei funger dårligere enn Asus, D-link og linksys.

 

Kva PC har du?

har du prøved uten ruteren, direkte i Hjemmesentralen?

Kva andre PCer har du prøved?

Endret av Eide'n
Lenke til kommentar
jeg har nå routeren: Jensen scandinavia Air:Link 1000G, nedlastiningshastighet:415Kb/s som er mye dårligere enn vanlig, opplastning: 15 mbit/s, dette er både med trådløs og kabel
Kva PC har du? har du prøved uten ruteren, direkte i Hjemmesentralen?

 

jeg har en dell inspiron 17r special edition, og ja, signalet er er ca. det samme fra hjemmesentralen

Lenke til kommentar

Borettslaget damen bor i gikk nylig over fra Canal Digital til Altibox.

 

Med Canal Digital hadde hun en fin og stabil løsning det aldri var noe tull med. TV hennes, en Samsung D8005 hadde en CAM man kunne putte programkortet i slik at man TV fungerte som dekoder med IDTV og programoversikt. I TV var det plugget inn en USB-disk slik at TV også fungerte som en PVR og det var lett å programmere opptak takket være IDTV-funksjonen.

 

Nedturen begynte når man gikk over til Altibox. Da var det ikke lenger mulig å ha CAM og programkort i TV. Neida, her måtte man bruke gammeldagse set top bokser med til hørende fjernkontroll. Siden det ikke lenger var mulig å ha programkort i TV forsvant ogs PVR muligheten. Dersom hun ønsket å beholde PVR-funksjonalitet måtte dette gjøres via set top boksen til altibox og dette var en tilleggstjeneste som kostet en ekstra sum pr. måned.

 

Den trådløse ruteren som altibox har levert er notorisk ustabil og faller ut flere ganger daglig og gjerne lenge om gangen.

 

Så damen som hadde en moderne løsning med TV med innebygd PVR og dekoder sitter nå med en gammeldags TV-løsning og ustabilt nett. Det verste var at selgeren fra Altibox løy til ("informerte") borettslaget om at alle ville få et bedre og mer moderne TV-tilbud om man valgte å gå for Altibox istedet for Canal Digital...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altibox er en helt suveren tjeneste, spesielt med tanke på hvilken produkter kundene får for pengene sine. Synes at det er tåpelig av deg, mrdalesen at DU skal dømme denne tjenesten fordi at du har hatt dårlig erfaring med tjenestene. Hva med de som faktisk er fornøyde med disse produktene.Forresten, vis du tror du har veldig godt peilig på produktene ifra Altibox. Hvorfor ikke søke jobb? Tror ikke du helt er klar over hvilken informasjon og hva dem egentlig gjør for kundene sine dem som faktisk sitter og tar telefonen hos Altibox. Er ikke ''bare'' og ta en telefon

 

jeg gir da blanke i de som er fornøyd, jeg er misfornøyd, det er det som er problemet, og jeg kan da absolutt mene hva jeg vill om tjenesten... Jeg sier da ikke at jeg kunne gjort jobben, jeg sier bare at de jeg snakket med gav veldig mye dårlige råd og beskjeder.

Lenke til kommentar

jeg har en dell inspiron 17r special edition, og ja, signalet er er ca. det samme fra hjemmesentralen

Visst du mottar trådløs signal fra HS så står ikkje HS i bridge modus.

 

og det er hastighet som er relevant, enten bare i bits eller bytes ikkje begge deler.

 

Så du har husket å slå av det trådløs nett når du tester over kabel?

Kva tester du opp mot? eg anbefaler. nettfart.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jeg har en dell inspiron 17r special edition, og ja, signalet er er ca. det samme fra hjemmesentralen
Visst du mottar trådløs signal fra HS så står ikkje HS i bridge modus. og det er hastighet som er relevant, enten bare i bits eller bytes ikkje begge deler. Så du har husket å slå av det trådløs nett når du tester over kabel?Kva tester du opp mot? eg anbefaler. nettfart.no

 

ja jeg har slått det av, jeg bruker IT-avisen.no

Lenke til kommentar

Kan nevne at den gamle cpl3? boksen er overhode ikke tilregnet for høye hastigheter eller mange tilkoblinger.

CPL3 har ikke routerfunksjonalitet, så den funker fint med høye hastigheter. CPL5 derimot tryner på over ca. 35 mbit, men fungerer bra hvis den settes i bridge modus og man bruker egen router.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...