Gå til innhold

Kommentar: Størst er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja såklart, de betaler nok for produktplassering. Snakker ikke om annonser i VG liksom, jeg snakker ekte markedsføring.

 

Det at iphone er synonymt med "smartphone" når det gjelder reklame og for den gemene hop er jo et resultat av nydelig PR-arbeid fra Apple, ikke en refleksjon av hvor awesome mobilen er på funksjonalitet.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

PL: nei men han som kom på sisteplass i skiskytinga i OL hadde sikkert trent "litt" han og.

Men reaultatet er heeelt annerledes.

 

Samsung har gjort en god jobb med å skille seg ut though. De er myyyye mer gjenkjennelige med galaxymobilene enn feks zte, htc, osv.

 

Men iphone har mye lengre fartstid og "iphone" vs "galaxy s3" er ikke,en konkurranse engang.

Det er som å sammenligne Michael Jackson med gavrilo princip.

Lenke til kommentar

Utviklere tjener mer per app? Du mener at de må gi vekk appene sine fordi de ikke klarer å konkurere med en platfor som ikke har noen begrensinger for piratinnhold? (kilde)

Det er morsomt med kilder og hva man kan bevise med dem, f.eks hvilken plattform som har mest piratkopiering ;-)

 

For the record, our piracy rate is about 12% on Android and about 15% on iOS. When Wind-up Knight for iOS was a paid app, the piracy rate was more like 80%

Lenke til kommentar

Utviklere selger og tjener penger på begge plattformer, tradisjonelt mer på IOS, lite tyder på at det ikke er ett forsprang som stadig vil minke.

 

AtW

Analytics firm App Annie has recently published a fun little infographic called Game of Phones which pits the Android app ecosystem against Apple's. One of the key findings was that the App Store leads with a revenue share of 71% (compared to 29% for Android) even though total downloads through Google Play accounts for 35% of the total, versus 28% for iOS. Their data also shows that both platforms have grown in revenue generation at the same rate - 14% so far this year. That means that Apple will likely be keeping its sizeable lead in profits for awhile still.

 

http://www.imore.com/ios-app-store-generates-double-google-plays-revenue-app-downloads

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Analytics firm App Annie has recently published a fun little infographic called Game of Phones which pits the Android app ecosystem against Apple's. One of the key findings was that the App Store leads with a revenue share of 71% (compared to 29% for Android) even though total downloads through Google Play accounts for 35% of the total, versus 28% for iOS. Their data also shows that both platforms have grown in revenue generation at the same rate - 14% so far this year. That means that Apple will likely be keeping its sizeable lead in profits for awhile still.

 

http://www.imore.com...e-app-downloads

 

Samme firmas tall viser at android vokser vesentlig raskere enn ios mot slutten av perioden.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ikke en refleksjon av hvor awesome mobilen er på funksjonalitet.

Jeg tror du tar (delvis) feil... Apple har fått et voldsomt moment fordi de har levert knallgode produkter i en årrekke, og dette er etter min mening grunnen til at de er der de er i dag. At iPod, iPhone og iPad selger så inn i hellvette godt har lite med reklame å gjøre, og heller med at det er gjennomtenkte og gode produkter som folk vil ha.

Lenke til kommentar

Tja, enn så lenge kanskje? http://www.digi.no/9...t-i-google-play

Dette er nok et direkte resultat av de grepene google gjorde i starten av 2012 for å komme på høyde med iOS. De lanserte blandt annet veldig klare design guidelines om hvordan en bra app skal se ut, de jobber aktivt med UI og "patterns" mot utviklerne, og har faktisk et designverktøy som overgår apple til de grader. (her har jeg førstehåndserfaring)

Gogole gjør veldig mye bra på utviklersiden for tiden, det er det ingen tvil om.

 

Der er veldig lett å lage en app i android, for de fleste byggesteinene er klare, og man må bare sette sammen "pakken". Dette mangler i iOS, der man i mye større grad trenger en designer på teamet for å få ting bra.

 

Så, google kommer til å bli større fremover, bare synd at man må slite med all dritten til Samsung og HTC om man vil ha en brukbar speccet telefon. (forsåvidt så eksisterer ikke det, da de ikke har noe som kan matche ytelsen til iPhone 5 uten å ha en latterlig stor skjerm)

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Tja, jeg tror det er flyten av navnet fra fordums tid og publisiteten de har kjøpt seg via produktplassering.

 

Ikke for det, iphone4s og 5 er sikkert knall telefoner. Men tror ikke de står på egne ben.

 

Hadde noen sluppet en iphone5 som en "ZTE Blade X10" og iOS ikke var allerede der det er i dag, ville den nok ikke vært samme reviews eller salg.

 

Så jeg tror nok de flyter veldig på fordums storhet og merkenavn.

 

Såvidt jeg vet er det ikke noe iphone5 gjør bedre enn andre OS/toppmobiler på markedet? Eller tar jeg himla feil nå? Har aldri brukt iphone over lang tid, så jeg vet virkelig ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
(forsåvidt så eksisterer ikke det, da de ikke har noe som kan matche ytelsen til iPhone 5 uten å ha en latterlig stor skjerm)

 

Tja, iPhone kommer etter sakte men sikkert på skjerm de også.

Ytelsesmessig merker man ikke noe fra de ulike toppmodellene som en vanlig bruker - man kan endog gå ned en god del på modellvalg uten at ola og kari merker det.

Hele poenget er om man vil betale blodpris for noe fra 2007 med ny HW, der man ikke har lov til noe, eller kan velge selv størrelse på skjerm f.eks (ja, med flere modeller er dette mulig - brukeren får eksakt hva denne vil ha - ikke selvpåført hjernevask med at iPhone størrelse etc er 100% riktig uansett (de bommer fra 4s til 5 da uansett)

Lenke til kommentar

Tja, iPhone kommer etter sakte men sikkert på skjerm de også.

Ytelsesmessig merker man ikke noe fra de ulike toppmodellene som en vanlig bruker - man kan endog gå ned en god del på modellvalg uten at ola og kari merker det.

Hele poenget er om man vil betale blodpris for noe fra 2007 med ny HW, der man ikke har lov til noe, eller kan velge selv størrelse på skjerm f.eks (ja, med flere modeller er dette mulig - brukeren får eksakt hva denne vil ha - ikke selvpåført hjernevask med at iPhone størrelse etc er 100% riktig uansett (de bommer fra 4s til 5 da uansett)

Jeg har prøvd S3 og den er _alt_ for stor. iP4 og iP5 er midt i blinken. Fisk frem et alternativ, samme ytelse som iP5, og samme størrelse, bare Android, så skal jeg gladelig spise ordene mine.

 

Men hvor er alternativene? Når Samsung prøvde å lage en Iphone killer med 4" skjerm så måtte de ned på S2 ytelse for å få plass på 4 tommer...

 

Har sykler blitt større de siste 20 årene kansje? Har ski blitt lengere? Hvorfor skal da en telefon bli større? Hånden vår er den samme som i 2005. En 4" skjerm er i øvre del av det som er ergonomisk i bruk for en hånd, dersom man skal få den til å passe med ergonomitabellene for europa. HUsker den tiden da Nokia 8210 var tingen i bingen fordi den var kickass, og liten!

Endret av Zepticon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd S3 og den er _alt_ for stor.

Det syns jeg også, men ser andre har 0 problem med størrelsen - man er forskjellig. Her henger ikke jeg og du med tror jeg. Trenden er større er bedre

Nå er ikke du ola og kari, men en techfreak. Dama mi har en HTC (husker ikke modell) som er av samme størrelse som iPhone 4s og hun er superfornøyd og merker 0 til noe ytelse utfordringer - der har du kari/ola.

 

Edit: forøvrig driter jeg personlig i om jeg må bruke en eller 2 hender på tlf, da jeg foretrekker en viss størrelse å se på. Men har S2 selv og har 0 problem med å bruke den med en hånd - ser jenter/damer med små hender som også bruker den med 1 hånd, så dette blir å lage en utfordring/problem som ikke er eksisterende for andre en iFanboys. Over S3 størrelse, så kan jeg være enig ... da begynner det å bli vanskeligere

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At trenden er "større er bedre" er utelukende hos android. Sammenlign iP5 med tilsvarende speccet droide og du ser at det ikke er noen størrelses trend andre plasser enn hos android.

 

Forde de ikke klarer/gidder å lage en telefon som er liten og kraftig.

 

Problemet der er at designerne ikke er sjefer, men det er de hos apple... Om Ive sier "jeg vil ha" så får han det. Om en samsung designer sier "jeg vil ha" så får han sparken. De får en bøtte med hyllekomponenter og beskjed om å lage telefon...

 

Men ja, mannen i gata gir beng i papir specs...

Endret av Zepticon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
At trenden er "større er bedre" er utelukende hos android. Sammenlign iP5 med tilsvarende speccet droide og du ser at det ikke er noen størrelses trend andre plasser enn hos android.

hmmm - mulig jeg er blind, men syns tydelig windows os telefoner også kommer med litt størrelse? (samt mindre også - likt Android - opp til brukeren selv å velge hva man liker - kun iOS som skal bestemme hva som er ideell størrelse for brukeren)

 

Forde de ikke klarer/gidder å lage en telefon som er liten og kraftig.

Ja, la oss da si det - mannen i gata gir jo uansett beng i det, så da er det argumentet med 0 verdi.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...