Gå til innhold

Win8 - noe av den verste driten som er laget noensinne?


Anbefalte innlegg

Jeg installerte Win8 i går i god tro, siden jeg har hørt mye bra om det og fant det rimelig billig. Og de førse timene med det var faktisk ikke så verst. Men så... jeg aner ikke hva som er skjedd, men jeg kan bare håpe Chrome fungerer lenge nok til at jeg klarer å poste dette. Hvem vet? Det jeg vet er at før jeg installerte Win8 hadde jeg en helt grei PC med Win7, og jeg var fornøyd. Jeg burde absolutt ha holdt meg til den. Ting fungerte helt fint der. Enkelte små fillefeil var det jo fra tid til annen, men aldri noe seriøst. Win8, derimot...

 

Jeg satt og hørte på Spotify på Win8, da alt plutselig stoppet. Siden har det ikke fungert en eneste gang. Det vil si jeg klarte på mirakuløst vis å starte selve programmet og kom meg halvveis gjennom en sang på fire minutter da sangen stoppet helt plutselig, og jeg har siden ikke klart å starte Spotify igjen noensinne. Jeg testet App Store i går, men i dag nekter den å starte. Internett? Jeg bruker Chrome uten noen som helst tillegg, og det er helt tilfeldig hvilke sider den klarer å starte opp. Å holde de oppe er en annen sak. Den eneste grunnen til hvorfor jeg fortsetter med Chrome i stedet for å bruke IE10 er fordi IE10 knapt klarer å starte en eneste side i det hele tatt. Og hva med noe så enkelt som å logge på Win8? Det burde da være greit nok? Glem det. Først skrev jeg passordet og logget på uten problem. Ti minutter senere logget jeg av, skrev passordet hele fem ganger på rad og fikk beskjed om at det var feil passord hver eneste gang. Deretter slo jeg av PCen, slo den på, skrev passordet en gang og kom rett inn. Dritt-OS.

 

Å se film er bortkastet tid å prøve. Spill? De funker hvis Win8 er i humør til det. Jeg får ikke engang lagt alle spillene på Metro-skjermen av en eller annen grunn. To, tre spill eksisterer rett og slett ikke, ifølge Metro. Og det til tross for at jeg kan gå til det vanlige skrivebordet og starte de der uten noe som helst problem.

 

Nei, gi megh eller en systemgjennoppretting som gir meg tilbake Win7, så skal jeg feire. Dette var triste saker, Microsoft. Jeg trodde Win98, WinME og Vista var de tre verste Windows-versjonene så langt, men nå har dere overgått dere selv. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg installerte Win8 i går i god tro, siden jeg har hørt mye bra om det og fant det rimelig billig. Og de førse timene med det var faktisk ikke så verst. Men så... jeg aner ikke hva som er skjedd, men jeg kan bare håpe Chrome fungerer lenge nok til at jeg klarer å poste dette. Hvem vet? Det jeg vet er at før jeg installerte Win8 hadde jeg en helt grei PC med Win7, og jeg var fornøyd. Jeg burde absolutt ha holdt meg til den. Ting fungerte helt fint der. Enkelte små fillefeil var det jo fra tid til annen, men aldri noe seriøst. Win8, derimot...

 

Jeg satt og hørte på Spotify på Win8, da alt plutselig stoppet. Siden har det ikke fungert en eneste gang. Det vil si jeg klarte på mirakuløst vis å starte selve programmet og kom meg halvveis gjennom en sang på fire minutter da sangen stoppet helt plutselig, og jeg har siden ikke klart å starte Spotify igjen noensinne. Jeg testet App Store i går, men i dag nekter den å starte. Internett? Jeg bruker Chrome uten noen som helst tillegg, og det er helt tilfeldig hvilke sider den klarer å starte opp. Å holde de oppe er en annen sak. Den eneste grunnen til hvorfor jeg fortsetter med Chrome i stedet for å bruke IE10 er fordi IE10 knapt klarer å starte en eneste side i det hele tatt. Og hva med noe så enkelt som å logge på Win8? Det burde da være greit nok? Glem det. Først skrev jeg passordet og logget på uten problem. Ti minutter senere logget jeg av, skrev passordet hele fem ganger på rad og fikk beskjed om at det var feil passord hver eneste gang. Deretter slo jeg av PCen, slo den på, skrev passordet en gang og kom rett inn. Dritt-OS.

 

Å se film er bortkastet tid å prøve. Spill? De funker hvis Win8 er i humør til det. Jeg får ikke engang lagt alle spillene på Metro-skjermen av en eller annen grunn. To, tre spill eksisterer rett og slett ikke, ifølge Metro. Og det til tross for at jeg kan gå til det vanlige skrivebordet og starte de der uten noe som helst problem.

 

Nei, gi megh eller en systemgjennoppretting som gir meg tilbake Win7, så skal jeg feire. Dette var triste saker, Microsoft. Jeg trodde Win98, WinME og Vista var de tre verste Windows-versjonene så langt, men nå har dere overgått dere selv. :(

Annenhver er dritt, annenhver er bra. Slik har det alltid vært med windows. Det er noen grunner til at jeg hopet over w8. Håper den neste igjen blir bra i hvertfall.
Lenke til kommentar

Dette var nå veldig rart må jeg si, har kjørt Windows 8 på Pc'n siden det ble lansert og jeg har bare hatt et problem så langt, men det tror jeg ikke skyldes Windows 8.

 

Har prøvd og gjort alt det du nevner over uten noen problem, alt fungerer som det skal her. Det er mulig denne feilen skyldes lumsk og rariteter som fulgte med etter Windows 7... Hvordan installerte du Windows 8? Clean install eller overførte du alle innstillingene og filene fra Windows 7 installasjonen?

 

Hvis alt går rett vest kan du jo prøve en fresh clean-install med registry "hacken" som står beskrevet øverst her hvis den trengs.

 

Er enig i at Windows versjoner er litt rare.

Her har det også variert kraftig: Windows 95 var ustabilt og buggy, Windows 98 fungerte ypperlig. WIndows ME var dårlig, Windows Xp var bra, Vista cårlig laget, W7 meget bra, W8 bedre, W9 ???.

Lenke til kommentar

Har kjørt windows 8 siden BETA og aldri har et OS vært så stabilt som det Windows 8 er. spiller allt av spill som gikk i windows 7, streamer film og musikk fra server på samme måte som windows 7. Alt på samme måte som windows 7 - bortsett fra START knappen da, som er en vanesak.

Så jeg tror nok det her er en konfig feil av deg og ikke et generellt windows problem.

 

Snabelen

Endret av Snabel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg installerte Win8 ved å gå til nettsiden til Microsoft, valgte å oppgradere og fulgte det som sto på skjermen. Alt installerte helt fint, trodde jeg. Problemet er at Win8 fungerte akkurat lenge nok til at jeg begytne å like det, før det klikket i vinkel og nekter å gjøre noe som helst. Selv det å klikke på en link her i forumet trengte Win8 tre forsøk på å få til, og det sier jo sitt...

 

Edit: Hvordan kan det være en konfig-feil av meg når det ikke er noe som helst som fungerer lengre?

 

Edit 2: Har et adapter jeg er avhengig av for å få trådløst nett her til iPad, 3DS, mobil osv, men det funker ikke i det hele tatt i Win8. Satte det til kompabilitetsmodus for WinXP, men det fungerte heller ikke. Satte det til Win7, og nå starter det i det minste. Men koble til noe som helst? Ikke faen.

 

Edit 3: Er det ikke mulig å slå av Metro-skjermen? Uansett hva jeg starter av programmene mine må jeg først innom det vanlige skrivebordet, og jeg havner der igjen når jeg avslutter programmet. Jeg er knapt innom Metroskjermen i det hele tatt, og stygg er den også. Og hva er poenget med å la meg endre bakgrunnen på låsbildet på en stasjonær PC, men ikke på Metroskjermen? Bortsett fra de stygge bildene som følger med, så klart. Jeg får ikke engang slått av på Metroskjermen, men må innom skrivebordet først. Men uten startknappen må jeg først innom det gamle skrivebordet, så trykke Alt + F4 for å slå av faenskapen!

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Å oppgradere er aldri en lur ide. Alltid gjør en clean install. Ved å direkte oppgradere fra Windows 7 drar du med deg alt av programmer, innstillinger og drivere som kanskje ikke fungerer 100% med Windows 8.

Derfor oppstår trolig problemene dine. Du innser vel at Microsoft ikke lager et OS som ikke fungerer som de så legger ut til salgs? Windows 8 er vel et av de mest uttestete operativsystemene noensinne.

 

Jeg har brukt Windows 8 RTM (butikk versjonen) siden 16.august da den ble lansert på Technet/MSDN på mine to bærbare jeg bruker hver eneste dag.

Bruker Firefox som primærnettleser, og Chrome som sekundær. Har steam installert på den ene med en rekke spill.

 

Etter at Win8 ble lansert i oktober fikk jeg endelig driver til skjermkortet mitt, og alle spill fungerer nå perfekt.

Opplever heller ingen av problemene du nevner.

 

Fjerne Metro få tilbake startknapp/skrivebord løses lett med Start8 eller Classic Shell.

Endret av myhken
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde store problemer med å installere win 8, siden jeg ikke sjekket Acer sin nettside og oppgraderte drivere før jeg installerte. Installerte win7 på nytt, oppgraderte drivere til nettverkskort og hovedkort, og installerte win8 igjen. Alt har fungert perfekt etter det.

 

Har ingen problemer med å bruke win8. Winknapp og Q åpner startmenyen, går raskere enn tidligere. Winknappen bytter mellom skrivebord og metro. Er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg skal gjøre en clean install av Win 8 på en iMac-partisjon så snart jeg får tilgang til det på MSDN. (Litt surr der, prøver å få MS til å forstå at jeg vil ha oppgraderingen nå, og ikke om to måneder når mitt gamle MSDN-abb går ut.)

 

Jeg burde kanskje bli bekymret når jeg leser førsteposten, men noe sier meg at det ikke kan være så ille. Nå har jeg selvsagt den fordelen at jeg bruker OSX til det daglige, og ikke har noen gamle applikasjoner jeg er nødt til å ha med meg over fra Windows 7 til 8.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja er jo egentlig ingen virkelig god grunn å gå bort fra Windows 7 som fungerer utmerket. Utenom Metro merker jeg jo virkelig ikke store forskjellen i Windows 8.

Jeg bruker ikke apper på pcene da, bruker jo stort sett "normale" programmer. Og bruker Start8 for startknapp og skrivebord.

 

Men er jo virkelig ikke noe hastverk å oppgradere alt av pcer...

Lenke til kommentar

Jeg ser flere av dere ikke har hatt noen særlig problemer med Win8, og jeg er glad på deres vegne. Det endrer dog ikke at det ikke funker i det hele tatt på PCen min. Clean install er best, så klart, men hva gjør man når det ikke er en mulighet? Og selvsagt hadde jeg tenkt å vente, men tilbudet varer bare i to måneder til. Det var ren flaks at jeg oppdaget det i første omgang, så jeg hadde fint lite valg, men måtte slå til der og da. Det var en stor tabbe, men hadde jeg ikke gjort det hadde jeg vært nødt til å betale blodpris for det senere. En god del fungerer faktisk også, men det er også veldig mye som enten ikke fungerer i det hele tatt, eller slutter å fungere helt uten grunn på tilfeldig sted. Det blir bedre etterhvert, men hva hjelper det meg nå? Det hjelper heller ikke at dere roser det opp i skyene og skryter av at dere aldri har hatt noe feil. Sånt er bare irriterende i lengden. Hva med å komme med noe konstruktivt i stedet som faktisk kan hjelpe meg å få en bedre opplevelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...