Gå til innhold

Studenter laget billig-nettbrett


Anbefalte innlegg

Uenig da argumentet fulgte etter ditt sitat: "...alt som kommer fra deg [KimKarne] er negativt, og ofte ubegrunnet."

 

Han hevdet det ikke er utviklet fordi Kinesere har laget det. Derfor mot-argumentet "Hvem er det som ikke får en fabrikk i Kina til å lage produktene sine?"

Hvem sammenlikner du med nå? Større produsenter som f.eks. ASUS og Samsung? Hvis de får produsert produktene sine i Kina er det i hvert fall sine egne produkter som de har utviklet, ikke identiske produkter som hvem som helst kunne fått produsert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt man kan lese om denne saken, gir sterkt inntrykk av noen studenter som prøver å hype opp billige kinaprodukter. Det er sikkert mange som går på bløffen, for halve Norge tror på fenomener som healing, guder og ånder. Da sier det seg selv at det er minst 2 millioner mennesker, som er klar til å bli grundig tatt rektalt av lurendreiere.

 

Hele greia minner meg litt om postordrefirmaet som solgte klokke med analog og digital visning. Bare at urverket manglet...

Endret av Jan Skrotnes
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg prøvde bestillingsløpet på sidene deres i kveld, og fikk beskjeden: "Det har oppstått en feil med PAYPAL innbetaling. Den rettes omgående."

 

Lurer på om de har gjort den samme erfaringen som andre Paypal-brukere gjør - at det er vrient å få ut penger fra en ny Paypal-konto som plutselig får en viss aktivitet. Men det morsomme er at man ikke fikk alternative betalingsmetoder, som f eks kredittkortbetaling. Bare en oppfordring om å sende bestilling til en epost-adresse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Sikkert fordi man kan kreve tilbake penger fra paypal hvis man ikke får varen, bestiller man via faktura så kan dem bare ta penga dine og stikke av

Med paypal har man mer sikkerhet

Faktura betaler man jo etter å ha mottatt varen, men det er mere sikkert å bruke paypal...

Lenke til kommentar

Ja, de har importert noen generic android tableter. Ikke designet og utviklet selv...Sammenlign bildene på disse to linkene, så ser at man hvor landet ligger:http://www.taiwanlcd.com/manufacturer/android-tablet-pc/3g-tablet-pc/3g-tablet-pc-mid-7010chttp://tpad.no/produkter.php?produkt_id=5203

 

De ble nok ganske busted nå ja. Om ikke annet, så har de ihvertfall brukt bildene til det andre nettstedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man skal være ganske blåst hvis man kjøper Tromsø Pad til 1500kr når man får Nexus 7 til samme pris :p Skjønner ikke hvordan de tror at de har en sjanse i nettbrettmarkedet. Er det virkelig nok personer med absolutt null peiling som blir lurt til å betale for dette til at de kan gå med overskudd?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ser er interressant teori lansert i tråden over, som går ut på at Tromsø Pad'en faktisk er et fantasiprodukt og at den i virkeligheten ikke eksisterer.

 

Det er faktisk mange gode og sakelig argumenter som tilsier at dette faktisk også kan være den riktige teorien.

 

Ett er i alle fall sikkert og det er at dersom man hadde utviklet T-Paden selv da ville det nødvendigvis eksistere en ganske stor mengde teknisk dokumentasjon, og selvfølgelig også bilder og annet informasjons og dokumentasjonsmateriale fra utviklingsprosessen.

 

Det ville da være meget enkelt å legge fram "smakebiter" av dette materialet i denne diskusjonstråden og andre steder på Internett, der man virkelig kunne briljere med teknisk kunnskap og knowhow. Man ville ganske lett kunne framstå med en teknisk fagkunnskap som tilsier at "joda disse gutte kunne godt ha utviklet en T-Pad".

 

Det som har blitt lagt fram til nå sannsynliggjør vel heller det motsatte, at man eventuelt har bestilt noen Kina nettbrett, som man håper å få solgt noen av før Jul, og så er det resterende "reklame".

 

Når man ser på hvilken omtale prosjektet har fått, så ser man at denne ideen faktisk kunne ha vært ganske god for de studentene eller den virksomheten som virkelig har den kompetanse og den knowhow som behøves for å utvikle slike produkter. Det hadde nok sannsynligvis også vært mulig å få en dialig med en kinesisk produsent der man virkelig og reelt var med på denne utviklingsprossen.

 

Da ligger det også i sakens natur at det ikke ville være særlig vanskelig, verken å beskrive eller dokumentere hvordan dette skjedde.

 

For dagens utgave at T-Pad'en så er det vel enkelte ting som kan tyde på at man har blandet inn en aldri så liten prosent med fantasi inn i det eksisterende prosjektet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser er interressant teori lansert i tråden over, som går ut på at Tromsø Pad'en faktisk er et fantasiprodukt og at den i virkeligheten ikke eksisterer.Det er faktisk mange gode og sakelig argumenter som tilsier at dette faktisk også kan være den riktige teorien.Ett er i alle fall sikkert og det er at dersom man hadde utviklet T-Paden selv da ville det nødvendigvis eksistere en ganske stor mengde teknisk dokumentasjon, og selvfølgelig også bilder og annet informasjons og dokumentasjonsmateriale fra utviklingsprosessen.Det ville da være meget enkelt å legge fram "smakebiter" av dette materialet i denne diskusjonstråden og andre steder på Internett, der man virkelig kunne briljere med teknisk kunnskap og knowhow. Man ville ganske lett kunne framstå med en teknisk fagkunnskap som tilsier at "joda disse gutte kunne godt ha utviklet en T-Pad".Det som har blitt lagt fram til nå sannsynliggjør vel heller det motsatte, at man eventuelt har bestilt noen Kina nettbrett, som man håper å få solgt noen av før Jul, og så er det resterende "reklame".Når man ser på hvilken omtale prosjektet har fått, så ser man at denne ideen faktisk kunne ha vært ganske god for de studentene eller den virksomheten som virkelig har den kompetanse og den knowhow som behøves for å utvikle slike produkter. Det hadde nok sannsynligvis også vært mulig å få en dialig med en kinesisk produsent der man virkelig og reelt var med på denne utviklingsprossen.Da ligger det også i sakens natur at det ikke ville være særlig vanskelig, verken å beskrive eller dokumentere hvordan dette skjedde.For dagens utgave at T-Pad'en så er det vel enkelte ting som kan tyde på at man har blandet inn en aldri så liten prosent med fantasi inn i det eksisterende prosjektet.

 

 

Hei Arne22, vi har veldig mye og gjøre, men må svare denne e-posten veldig kort. (Mange saklige kommentarer fra din side)

 

Gjerne sjekk ut UiT sine sider angående Masterfaget i Romfysikk (Joachim Børresen begynte i 2009). Der vil dere se mange relevante fag av meget krevende teknisk art. (Blant annet konstruksjon av wifi antenner, rakettteknologi, etc). Se også fag for de to første årene ved Dataingeniørfaget ved HiO. (2004-2006). Joachim Børresen har drevet Datareparasjon Jamtvedt Børresen siden 2011, og har hatt over 140 fornøyde kunder. Jeg har spesialisert meg på oppgradering eller fysisk reparasjon av defekt maskinvare. Blant annet lodding av DC-Jack på laptops, bytte knuste skjermer på laptops/mobiler/etc.

 

Jeg kommer gjerne tilbake med mer informasjon senere når vi har tid. Beklager så mye at vi ikke har frontet våre tekniske kunnskaper, men det har vært mye å ta tak i.

 

 

Mvh Joachim Børresen, Daglig Leder i Insentivia AS

 

PS: Gjerne kom med tekniske spørsmål om våre produkter, men vi vil hva vanskeligheter med å svare for hva denne taiwanlcd produserer, da vi ikke har kjøpt produkter derfra. Bildene er identiske med våre promobilder, og vi forstår sammenlikningen. VI (Insentivia AS og fabrikk) har sammen utviklet produktet som selges under navnet Tromsø Pad.

 

PS2: Gjerne se bilder av våre produkter på facebook siden vår.

 

PS3: Vi har igjen åpnet for diskusjon på vår fb side. Vennligst send en e-post til: [email protected] for å heve sperren om noen føler den er uberettiget. Vi gir dere gjerne en ny mulighet. Men vi må nesten vite at ikke formålet KUN er for å lage "kvalm".

 

PS4: Ingen av oss er markedsføringsstudenter, og vi jobber med å få med partnere til nettopp dette. Hvis noen der ute i Tromsøområdet føler de kan hjelpe oss med markedsføring, gjerne kontakt oss.

Endret av Joachim Børresen
Lenke til kommentar

Var det meningen vi skulle bli imponerte nå?

 

Å sidestille prosessen med å utvikle og designe et nettbrett med det å bytte skjerm på en laptop eller mobiltelefon blir... bare så altfor, altfor dumt.

 

Sist svar til slike useriøse kommentarer.

 

Jeg bare lurer på hvorfor du følte behov for trekke frem at jeg også bytter laptop skjermer, men glemte helt det som stod om Master i Romfysikk? Ganske imponerende vil jeg si.

 

Men, for all del, noen ønsker bare å finne noe negativt å si, og du representerer denne folkegruppen glimrende:)

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på hvorfor du følte behov for trekke frem at jeg også bytter laptop skjermer, men glemte helt det som stod om Master i Romfysikk? Ganske imponerende vil jeg si.

 

Han ville vel ikke trekke inn noe urelevant for tråden, noe du følte du måtte gjøre og gjør igjen. Hadde det vært snakk om raketter så tror jeg både han og meg han hadde vært mer imponert.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Folk som ikke kan ta et lite bilde av et nettbrett eller en liten video av et testeksemplar, tviler jeg svært sterk på har klart å designe et nettbrett.

 

DETTE BLIR FOR DUMT.

Lenke til kommentar

Sist svar til slike useriøse kommentarer.

 

Jeg bare lurer på hvorfor du følte behov for trekke frem at jeg også bytter laptop skjermer, men glemte helt det som stod om Master i Romfysikk? Ganske imponerende vil jeg si.

 

Men, for all del, noen ønsker bare å finne noe negativt å si, og du representerer denne folkegruppen glimrende:)

 

Har ingen utpreget tendens til å finne noe negativt å si, det er bare så altfor vanskelig å finne noe positivt å si i denne saken.

 

Grunnen til at jeg kommenterte som jeg gjorde er ganske enkelt fordi verken jeg eller andre forstår hva de tingene du ramser opp har med "produktet" deres å gjøre.

 

Forresten kan jeg også konstruere Wi-Fi-antenner - ved hjelp av en blikkboks og en coax-kabel. Å konstruere en fungerende enhet denne er koblet til, derimot... :closedeyes:

Lenke til kommentar

Børresen: hvorfor vil du ikke frigjøre noe teknisk i det hele tatt bortsett fra småtterier...

Om du gjør det kan faktisk folk begynne å tro at dere har laget den, i stedet kommer du med helt andre, uvesentlige ting, som at du har en mastergrad og har byttet hardware.

 

Raskt svar til denne.

 

Jeg forstår godt hva du sikter til og vi skal etterkomme dette så fort som mulig. Vi visste dessverre ikke at det ville bli slik kritikk, og vi hadde heller ikke forberedt oss på dette. Vi har mye å lære på dette feltet. Det vi har er mye konfidensielt som vi sliter med å vite hvorvidt vi skal slippe ut. Det vil slippes mer teknisk info fortløpende, samt at vi må gjøre det litt pent. Det er dessverre mye kladd på papir, som vi tidligere på klønete vis har nevnt.

 

Vi slipper ikke ut for mye detaljer før nettbrettet er levert til det norske markedet. Dette fordi vi er bekymret for kopiering. Spesielt etter at vi ble oppmerksommme på disse linkene.

 

Det er helt opp til enhver om de ønsker å bestille nettbrett av oss. Vi kan love at vi ønsker å gjøre alle våre kunder 100% fornøyd. (La oss eventuelt vurdere å legge til en slags bytterett garanti for forbrukere om det føles tryggere) Vi ønsker ikke å være en døgnflue og satser på å gi alt for våre kunder.

 

Ang utdannelsen så tenkte jeg at det ihvertfall var mer betryggende med en fremtidig romfysiker enn en mediastudent til å lodde apparater ved service. Også fordi jeg har gjort dette ufaglært i flere år. Jeg mente ikke at jeg kan alt og ikke har noe og lære med tanke på produktdesign. Men vi er ikke redd for 5 års reklamasjon.

 

Dette også fordi det var så mange som hadde kommentert at vi var to mediastudenter, noe ingen av oss er, følte jeg det kunne være lurt å opplyse om dette.

 

Og, for de som har fulgt med på siden vår, så har vi samarbeidet med fabrikken om dette, og da vil det meste av fysisk montering gjøres av fabrikk. Likevel er det greit og ha en med teknisk innsikt i utviklingsprosessen.

 

INFO om service:

 

På verkstedet vil vi kunne utføre følgende.

 

Montere nytt batteri (lodding)

Montere ny skjerm (Lodding og kalibrering)

Bytte alle deler som mic, høyt, kamera, etc..

Bytte "hus"

Bytte hovedkort.(innenfor garantien vil kunde få nytt hovedkort, ikke reparert)

 

Reparasjon for kunder som har ødelagt noe selv kan vi tilby.

Rep av hovedkort, (brukne kontakter, etc)

*Redigert* + det som står over.

 

Håper dette var til info for noen.

 

Mvh Joachim Børresen

Endret av Joachim Børresen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Noen fremtid på nettbrettguru har du ikke, men politiker, det kan du bli. Den ene unnamanøveren etter den andre for å unngå å svare direkte på spørsmål.

 

Å lodde en DC plugg og skifte skjerm på en laptop, gjør de på vk1 i breivika.

Å ha registrert en firma på en adresse i studenthjem, er ikke det samme som å ha et verksted.

Hva annet enn at du ikke klarte å fullføre Datastudiene i 2004-6 har du drevet med?

 

Mesteparten av innleggene på facebooksiden, var seriøse. Det useriøse var at dere slettet og sperret ut brukere. Det minner om en svært arrogant holdning. Samme arrogansen kommer frem i denne tråden.

Du får iallefall god trening til politikerlivet ditt. Der de ender opp de som ingenting kan....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...