Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Kona utro!


Anbefalte innlegg

Jau. Tenk på barnet! Det stakkars uskyldige barnet. H*n kan ingenting for at mor valgte å oppføre seg så råttent. Hvis det lar seg løse så bør man jo for barnets skyld opprettholde ekteskapet.

 

Jeg minnes et ektepar i nabolaget, foreldre av noen venner da jeg var barn. De skilte seg på dagen da yngstemann ble 18. De hadde blitt enige om å avvikle forholdet etter at "jobben var gjort". Jeg syns det er voksent og ansvarlig faktisk. Det er å sette barna først. Dog med det premisset at hjemmet er et fint sted å være selvsagt. Om det er giftig stemning er det jo bedre å kutte ut, med tanke på barnet.

Endret av Arcturus2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste nettopp denne tråden nå, og må si noe om TS kommer til å lese det eller ei.

 

For meg ville det vært et gigantisk GAP mellom "vanlig" one-night-stand-spontan-utroskap, og det som skjedde her.

TS er "heldig" og fersker henne før hun får fullført utroskapen i fylla på lørdagen - så går hun jaggu bevisst og fullfører utroskapen dagen derpå, med TS' tillatelse og tillit?! Nei vettu hva. Hadde hun gått på en smell på lørdagen kunne jeg forsøkt å forstå TS ønske om å tilgi henne.

Men når det skjer på den måten det skjedde her, da hadde det vært 110% krok på døra og gått inn for full foreldrerett.

Det tillitsbruddet som beskrives her er noe HELT annet enn "vanlig" engangs-utroskap. Jommen sa jeg smør.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvis jeg var i denne situasjon da ville denne "Geir" karen fått smake en jern stang...

 

Geir-karen har ikke akkurat voldtatt henne. Den utro kona oppsøkte Geir dagen etter fylla for å prøvekjøre mannen. "Heldigvis" for TS var ikke Geir-karen så fantastisk at kona ønsket å kjøre Geir igjen. "Uheldigvis" for kona gikk det plutselig opp for henne at mange ser på det som utroskap å prøvekjøre andre menn når man er i et forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jau. Tenk på barnet! Det stakkars uskyldige barnet. H*n kan ingenting for at mor valgte å oppføre seg så råttent. Hvis det lar seg løse så bør man jo for barnets skyld opprettholde ekteskapet.

 

Jeg minnes et ektepar i nabolaget, foreldre av noen venner da jeg var barn. De skilte seg på dagen da yngstemann ble 18. De hadde blitt enige om å avvikle forholdet etter at "jobben var gjort". Jeg syns det er voksent og ansvarlig faktisk. Det er å sette barna først. Dog med det premisset at hjemmet er et fint sted å være selvsagt. Om det er giftig stemning er det jo bedre å kutte ut, med tanke på barnet.

Om det det er rett å være sammen bare for barnet skyld er det delte meninger om.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Flytt-ut-for-barnas-skyld-6353563.html

 

Enkelte barn som har vokst opp i et slikt hjem har hatt dårlig samvittighet overfor foreldre når de senere i livet får vite at foreldrene tvang seg til å bo sammen bare pga. barna.

 

Jeg har selv opplevd det som trådstarter har opplevd, bare på en litt mer brutal måte. De første dagene ville jeg også redde forholdet. Men etter som dagene gikk og jeg fikk tenkt meg grundig om fant jeg ut at det var ikke noen god løsning, verken for meg eller barna så vi gikk fra hverandre, noe jeg ikke angrer på i dag :)

Lenke til kommentar

For litt under en ukes tid siden var kona mi utro med en annen mann. Etter en del (mye!) prating frem og tilbake, har vi kommet frem til at det er en del underliggende problemer som kan ha skyld i dette, derfor er jeg villig til å prøve å legge dette bak meg, ihvertfall til vi har fått tatt tak i hennes problemer og fått henne på rett kurs psykologisk.

Problemet mitt nå er rett og slett å få sove! De første nettene var det null problem grunnet utmattelse etter lange samtaler og masse følelser, men i kveld klarer jeg ikke å slutte å se dem for meg! Dum som jeg var spurte jeg etter detaljer, som nå jager meg.

Jeg vet ærlig talt ikke helt hvorfor jeg skriver dette, på denne siden. Har et lite håp om at noen som har opplevd utroskap kanskje leser det og kan komme med tips eller erfaringer.

Vi har vært sammen i snart syv år, hvorav gift de siste to. Vi er ikke gamle, hun er 22, jeg 25. Vi har en liten datter på to og et halvt. Det er én av grunnene til at jeg vil tilgi henne og komme oss videre. En annen grunn er at jeg elsker henne fortsatt like høyt! Et lite éngangssidesprang kan ikke endre det!

Jeg vet egentlig ikke hva det er jeg spør etter. Kanskje bare noen å skrive med, dele følelser med eller rett og slett bare lufte hjertet. Uansett er alle tilbakemeldinger hjertelig velkommen!

 

Hilsen

en noget fortvilet ektemann og far

 

1. Skilmisse

 

2. Få full foreldrerett for din datter

 

3. Skaff ny kjæreste/kone

 

4. Er hun utro betyr det at hun ikke lenger er interessert i deg. Hun blir bare hos deg på grunn av datteren. Når din datter vokser opp kommer hun garantert til å være utro mot deg igjen. Skilmisse nå. Så slipper du dette tullet senere i livet.

 

5. Psykolog er ikke den rette veien å gå. Din kone vet hva hun driver med og hva hun begir seg ut på. Hun er tydeligvis drittlei av å leve sammen med deg. Dere har vært sammen i 7 år, men nå er din kone lei av deg. Hun er ikke lenger interessert i deg. Derfor er hun utro. Å være utro er hennes måte å si at hun er drittlei ektemannen.

 

6. Du elsker henne, men hun elsker ikke deg.

 

7. Ser at tråden er løst. Yeah yeah I know.

 

8. Følg mitt råd. Skilmisse nå så ditt barn slipper psykologiske problemer i framtiden. Om din kone er utro når barnet er 13-16 år i tenåringstiden. Kan barnet ditt få store psykologiske problemer. I verste fall dropper barnet ut av skolen på grunn foreldrenes skilmisse eller utroskap. Skilmisse nå for å forebygge problemer i framtiden for ditt barn.

Endret av Anvilycus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@anvil: hvorfor skulle noen gidde å følge de ræva råda dine. Fordi du er en person med superkrefter som vet hva fremmede mennesker tenker? Og du bruker dine kraftige egenskaper til å gi råd over nettforum?

 

Du vet ingenting om situasjonen. Ser ikke ut som du vet noe om barneoppdragelse heller. Og det at noen er utro gjør ikke et menneske upassende som foreldre, så hvorfor skulle han fått enerett for barnet. Akkurat som at det er bra for barnet.

 

Innlegget ditt lyser av hevn og negativitet.

 

Endret av Resonate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@anvil: hvorfor skulle noen gidde å følge de ræva råda dine. Fordi du er en person med superkrefter som vet hva fremmede mennesker tenker? Og du bruker dine kraftige egenskaper til å gi råd over nettforum?

 

Du vet ingenting om situasjonen. Ser ikke ut som du vet noe om barneoppdragelse heller. Og det at noen er utro gjør ikke et menneske upassende som foreldre, så hvorfor skulle han fått enerett for barnet. Akkurat som at det er bra for barnet.

 

Innlegget ditt lyser av hevn og negativitet.

Kunne ikke sagt det bedre selv!

Lenke til kommentar

@anvil: hvorfor skulle noen gidde å følge de ræva råda dine. Fordi du er en person med superkrefter som vet hva fremmede mennesker tenker? Og du bruker dine kraftige egenskaper til å gi råd over nettforum?

 

Du vet ingenting om situasjonen. Ser ikke ut som du vet noe om barneoppdragelse heller. Og det at noen er utro gjør ikke et menneske upassende som foreldre, så hvorfor skulle han fått enerett for barnet. Akkurat som at det er bra for barnet.

 

Innlegget ditt lyser av hevn og negativitet.

 

For det første er jeg ikke ute etter hevn. For det andre tenker jeg på hva som er best for barnet. Jeg anbefaler alle å lese denne boken. Det er en veldig spennende og informativt bok. Inneholder også gode råd for foreldre som er utro. Vil trådstarteren ikke ta imot råd fra meg kan han ta imot råd fra fagpersonell i boken.

 

http://www.amazon.co...0&linkCode=as2

 

Om kone eller ektemann er utro i barnets tenåringstid. Kan det skape mer problemer. Så det mest fornuftige er skilmisse for å unngå mer problemer i framtiden for barnet. Denne konen har lagt et løfte under bryllupet. Hun skal elske mannen og aldri være utro. Hun har brutt løftet. Når løftet er brutt er det også større sjanse for at hun er utro igjen i framtiden også.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Samma hva som står i den boka. Du vet fortsatt ingenting om situasjonen. Å være utro er en handling, det trenger ikke nødvendigvis å definere en person. Du vet ingenting om hva hun tenker, du vet ikke om dama er lei av mannen sin. Du vet ingenting. TS prøver å ta rasjonelle valg for å fremme sin egen livssituasjon. Han har et mye bedre grunnlag for å ta en slik avgjørelse. Om han elsker dama si, om han vil prøve å jobbe gjennom detta, så burde han prøve. Jeg personlig kunne kanskje fått store tillitsproblemer, og da er det en grunn til å gjøre det slutt, fordi da er ikke det forholdet bra for min livssituasjon. Det å gjøre det slutt BARE fordi hun er utro, for å straffe eller ta hevn, er ikke et rasjonelt og godt valg.

Endret av Resonate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samma hva som står i den boka. Du vet fortsatt ingenting om situasjonen. Å være utro er en handling, det trenger ikke nødvendigvis å definere en person. Du vet ingenting om hva hun tenker, du vet ikke om dama er lei av mannen sin. Du vet ingenting. TS prøver å ta rasjonelle valg for å fremme sin egen livssituasjon. Han har et mye bedre grunnlag for å ta en slik avgjørelse. Om han elsker dama si, om han vil prøve å jobbe gjennom detta, så burde han prøve. Jeg personlig kunne kanskje fått store tillitsproblemer, og da er det en grunn til å gjøre det slutt, fordi da er ikke det forholdet bra for min livssituasjon. Det å gjøre det slutt BARE fordi hun er utro, for å straffe eller ta hevn, er ikke et rasjonelt og godt valg.

 

Jeg snakker ikke om hevn! Han burde gjør det slutt for sikre barnets framtid. Så barnet ikke får problemer videre.

Lenke til kommentar

Om du tenker at det er for barnet sitt beste tar du feil. Enkelt og greit.

 

Først og fremst, om han noen gang vil gjøre det slutt burde han gjøre det, uavhengig om det er et barn inne i bilde eller ikke.

 

Du obsesser veldig om tenårene. Hvorfor tror du den perioden er viktigst? Er lite barn opplever også viktige identitetskriser. Det har også et mye større behov for trygghet enn en tenåring. Det å få enerett til barnet er IKKE en god løsning ut i fra den info han har skrevet her, og alle domstoler og fagpersoner er enige.

Lenke til kommentar

 

 

For det første er jeg ikke ute etter hevn. For det andre tenker jeg på hva som er best for barnet. Jeg anbefaler alle å lese denne boken. Det er en veldig spennende og informativt bok. Inneholder også gode råd for foreldre som er utro. Vil trådstarteren ikke ta imot råd fra meg kan han ta imot råd fra fagpersonell i boken.

 

http://www.amazon.co...0&linkCode=as2

 

Om kone eller ektemann er utro i barnets tenåringstid. Kan det skape mer problemer. Så det mest fornuftige er skilmisse for å unngå mer problemer i framtiden for barnet. Denne konen har lagt et løfte under bryllupet. Hun skal elske mannen og aldri være utro. Hun har brutt løftet. Når løftet er brutt er det også større sjanse for at hun er utro igjen i framtiden også.

Denne boken du linker til handler tydeligvis om gjentatt utrohet i familien. Dette er da visseligen ikke tilfelle her! Dette er en situasjon der min kone var utro, ja, men det var et éngangstilfelle og det ER faktisk underliggende problemer til det. Problemer som vi nå har tatt første steg for å få fram i lyset, for å få bearbeide og forhåpentligvis ordne opp i. Nei, jeg mener ikke utroskap kan tilgis, men det kan jobbes gjennom, og etterhvert glemmes. Det at hun har gjort én gang betyr IKKE at hun garantert blir å gjøre det igjen! Sjansen er der ja, og det er noe jeg kanskje etterhvert ikke kan leve med, men det er noe jeg ikke har funnet ut av enda.

Du skriver: "Skilsmisse nå så ditt barn unngår psykologiske problemer i framtiden". Hvis skilsmisse blir utfallet VIL barnet få noen psykologiske problemer i framtiden uansett NÅR skilsmissen finner sted! Der er det UENDELIG mye bedre om jeg og min kone kommer gjennom problemene og finner tilbake til hverandre. Et barn har det uten tvil best med sin egne foreldre (når de selv har det bra!)!

Lenke til kommentar

Hatten av for deg...

...som tør å satse slik du gjør, nærmest på en altoppofrende og selvutslettende måte. Det er helt åpenbart at du har en annen helhet for øyet enn deg selv. Jeg vil ønske deg lykke til.

Hvis det er mulig, kan du vende tilbake til forumet på denne tiden neste år å fortelle hvordan det går?

Uansett hva som skjer, vil det være til læring for meg og flere andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...