Gå til innhold

Ballmer hamret løs på konkurrentene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange som hisser seg opp her. Ikke at man skal bekjempe en gal med nok en gal, men er det noen som har "trashet" andre OS/HW så er det vell Steve Jobs.

 

På ett av eventene han trashet androide nettbrett kom han også med følgende uttalelse.

 

"It's meaningless [to go to seven inches] unless your tablet also includes sandpaper, so that the user can sand down their fingers to around one quarter of their present size."

 

Sist jeg sjekket selger denne størrelsen meget godt. Så ja, selv legendariske Jobs tok feil rett som det var. Det er liksom det som skjer når noe nytt og uventet dukket opp, det var mange som ikke ventet det skulle skje.

 

Balmer mener jeg får for mye pepper for sine uttalelser i forhold til andre. Han er kanskje litt vell bastant, men det er ikke enestående for ham. Tror det er like mye utseende, utstråling og stemmen samt at han ikke leder et firma som per definisjon er inovativt og enestående som får ham til å høres ut som en galning der Jobs ville blitt erklært et geni.

 

Men en ting er sikkert, han er ikke leder for et firma som MS fordi han er en idiot, om vi liker ham eller ikke.

 

Jeg ser ikke noe i denne artikelen om han har sakt noe direkte feil heller.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobs pratet piss i det tilfellet, jeg skjønner ikke engang hvorfor folk orker å forsvare denne bastante påstanden hans, det er åpenbart feilaktig.

 

AtW

 

Javel, kom med din dyptgående innsikt.

Godt mulig om man hadde kunnet spurt Jobs om dette, at han hadde sagt at han tok feil, at han trudde 10" var minimum må en tablet, men siden vi ikke har den muliheten så er det vanskelig å være sikker. Samtidig viste jo noen dokumenter i samsungvsApple patensaken at Steve var på gli angående en mindre ipad, så det er ikke slik at Jobs var så skråsikker på dette at han ikke kunne snu. I en dokumenter jeg så angående Jobs så forklarte ett par ansatte at Jobs ofte var slik at han stod på sitt om ikke en ansatt maktet å overbevise han. Da kunne han kjapt omfavne ideen.

Det Ballmer demonstrerer i den videoen fra 2007 er arroganse og uvitenhet. Og igjen i det intervjuet artikkelen viser til. Det Jobs blir sitert på er en overbevisning angående produkt design, noe som har lite med konkurrentene å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hør på påstanden da, det er meningsløst med en 7-tommer fordi man må file ned fingrende til kvarte størrelsen? Det er helt åpenbart pisspreik, at Jobs antakelig visste det var pisspreik gjør det ikke til mindre pisspreik, om jobs snakket om 16:9 er det like fullt pisspreik. Det er bare å se på antallet sjutommer, og antallet brukere som må ha fingre av kvart størrelse.

 

AtW

Lenke til kommentar

Han mente vel aldri at de ikke kunne lages, bare at de ikke ville være gode produkter. Og utenom google nexus 7 så hadde han rett. Brukerne har ikke akkurat flokket seg rundt tidligere 7" nettbrett, og grunnen til nexus 7 sine greie salgstall er prisen.

Jeg forholder meg til det han sa, som helt åpenbart er pisspreik. Selvfølgelig klarer man fint å lage UI-elementer som passer fint til fingrene på en 7-tommer, det er ikke ett meningsløst produkt, selv om det er mere nisjepreget enn en 10-tommer. Hva er vitsen med å late som uttalelsen hans var mer moderat enn den var?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg forholder meg til det han sa, som helt åpenbart er pisspreik. Selvfølgelig klarer man fint å lage UI-elementer som passer fint til fingrene på en 7-tommer, det er ikke ett meningsløst produkt, selv om det er mere nisjepreget enn en 10-tommer. Hva er vitsen med å late som uttalelsen hans var mer moderat enn den var?

 

AtW

Joda, men ikke uten å skape en masse ekstra arbeid der utviklere må lage spesielle apps for mini. Det problemet løste de greit med å ikke gjøre skjermen for liten, og samtidig beholde 4:3 og oppløsning.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...