Gå til innhold

Sniktitt: Google Nexus 4


Anbefalte innlegg

Jeg har omtrent bestemt meg for å skaffe meg denne, de fleste testene er positive, selv om den har noen problemer. Med APQ8064 er dette i utgangspunktet den kraftigste elefonen som kan kjøpes for penger i dag, både på CPU og GPU siden, men ulempen er at denne brikken bruker mye strøm. Det gir svakere batterilevetid enn andre toppmodeller, og faktisk har det gått så langt at den har problemer med varmeutvikling.

 

De svake testresultatene som har kommet frem kan i all hovedsak tilskrives nettleseren(chrome) og varmeproblemene.

 

Ellers er det litt skuffende at den ikke har noe tilgjengelig batteri, ingen sd kort støtte og maks 16GB internminne, men det synes jeg man må tilgi når man ser på prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kul telefon.

 

True HD er jo et lydformat. I PC-verdenen pleier man å skille mellom HD og full HD der førstnevnte er 1366x768 mens sistnevnte er 1080x1920. Hvorvidt det er progressiv scan eller ikke har lite med panelet å gjøre.

 

Synd det med LTE ja. Kan ikke se at det er noen gode argumenter for å skifte ut S3 med det første her.

 

720p er 1280x720 (HD Ready)

1080p er 1920x1080 (Full HD)

 

Forøvrig klarte de å bli enige på TV-fronten med "HD Ready" og "Full HD". Om jeg husker riktig startet Apple showet med "Retina display", siden har resten hengt seg på med idiotiske navn på skjemene sine som Reality, Nova osv.

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

her er resultatet den åpner bare en nettside s voice kunne gjort ,men den kan ikke norsk:(

Du forsto tydeligvis ikke hvorfor jeg uthevet "ACTIONS" - det er stor forskjell på

Google voice search og Google voice actions.

 

Search har vært på plass siden august.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Har sett på S3, men nå har jo denne kommet. Ville dere valgt S3 eller Nexus 4 om dere skulle kjøpe ny mobiltelefon i dag?

 

Evt. pros/cons på begge telefonene?

 

Ville valgt Nexus 4 når som helst! Lett! Du får nyeste versjon av urørt Android mens med S3 vil du sitte med et TouchWiz-grensesnitt som gjør en god innsats i få Android 4.1 til å se ut som 2.3. Du kan riktignok legge inn custom ROM, men Nexus 4 er fortsatt raskere, og på samtlige andre områder matcher eller overgår S3. Eneste er vel hvis du er avhengig av store mengder lagringsplass, da du med N4 er begrenset til max 16GB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha tafset på en del SII og etterhvert SIII har jeg aldri vært mer glad i min egen Galaxy Nexus. Jeg hjalp svigermor med hennes SIII for kort tid siden, og har fått en viss forståelse for de som ser Android fra en annen side enn meg.

 

Ikke bare har de gjort sitt for å binde brukeren til Samsung med egne konto hos Samsung, men det følger også med en hel bunch med apps og "snarveier" til diverse greier. Omtrent som når du kjøper en pc ferdig satt opp fra butikk, full av bloatware. Når jeg skulle vise hvordan man kunne gjøre enkle redigeringer på et bilde fikk jeg beskjed om at jeg måtte laste ned egen app for det; via Samsung store etter å ha laget konto der. Geez.

 

Problemet med fragmentering på Android er ikke pga mange forskjellige enheter, men pga diverse skall i fattige forsøk i å binde kundene til seg.

Lenke til kommentar

HD Ready betyr ikke nødvendigvis 720p. Det betyr at enheten kan vise HD-materiale.

"HD Ready" er en sertifisering fra EICTA, og krever blant annet HDMI eller DVI inngang, analog komponent (YPbPr) inngang og minimum 720 horisontale linjer i widescreen 16:9-format. Så i praksis må oppløsningen på skjermen være minimum 1280x720. Har du ikke den oppløsningen er IKKE tven HD-Ready-sertifisert ihht. EICTA.

 

"HD Ready" er ikke en tulletittel som "Retina Display", men en billedstandard som krever sertifisering.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Har sett på S3, men nå har jo denne kommet. Ville dere valgt S3 eller Nexus 4 om dere skulle kjøpe ny mobiltelefon i dag? Evt. pros/cons på begge telefonene?

 

Null junkware på Nexus 4. Lanseres med nyeste versjon av Android og får oppdateringer på løpende bånd ettersom de kommer. Beste utviklermiljø for "custom ROMs" og kernels.

 

S3 ble vel lansert et halvt år etter JellyBean, men kom fortsatt med IceCream.

 

Nå har jeg "bare" Nexus S, men mtp på at jeg liker størrelsen og at den kjører JellyBean, er jeg fortsatt strålende fornøyd. Vil du unngå "kustig" behov for ny telefon når det kommer nye versjoner av Android, er du sikret mot dette ved å gå for Nexus. Aldri vært mer fornøyd. Og det er med en nå 2 år gammel telefon.

 

Edit: Jeg spiser min hatt.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar
4,7 tommer, 1280 x 720 piksler, True HD IPS Plus, Gorilla Glass 2
Alt hva man kaller disse skjermpanelene disse dager.. Siden når ble 720P kjent som "True HD"? Kunne vært greit å få på plass et skikkelig navnsystem for disse oppløsningene, eventuelt bare sagt 720P istedenfor å trumfe igjennom alle disse "sensasjon" begrepene som fort gir inntrykk av at 720P er en høyere oppløsning i enn 1080P sånn som mobilprodusentene ordlegger seg her.Nå er jo riktignok 720P på 4,7" en ganske så voksen oppløsning, men å kalle det "True HD" har jeg ikke sansen for.

 

Android: True HD IPS Plus Gorilla Glass 2

Apple: Retina

 

:D

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For alle andre som har vært helt sykelig opptatt av når denne mobilen kommer i butikkene her til lands:

 

På Elkjøp sine sider er det endelig mulighet for å bestille mobilen. Den ser ut til å være på lager hos dem den 25. november, noe som kan bety den er i din nærmeste elkjøp-butikk rundt samme tid.

 

Prisen er langt i fra så banebrytende lav som på Google sine nettsider i utlandet, foreløbig listet til ~3700kr hos elkjøp. Dette er nok grunnet LG som prøver å minske Nexus 4s inflytelse på salget av deres Optimus G, som er veldig lik Nexus 4, bare uten Nexus merket. Jeg har hørt de er ansvarlige for høye priser i andre land også. Håper dette endrer seg etter hvert som mobilen når hyllene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...