Lilac1 Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 (endret) Samsung'en ble slått av MacBook'en på de fleste testene, men likevel ble den kåret til "best i test" fordi Hardware SYNES at "det ikke var en praktisk forskjell". I så tilfelle er det jo interessant å lese testen på cnet der man i følge viss tester finner stor praktisk forskjell: http://www.cnet.com/...74674-2.htmlHva er vitsen med å kjøre benktester når dere likevel skal overstyre testens klare tall med synsing? Samme tendens hos deres søstermagasiner; iPhone 5 banker Galaxy S3 på samtlige felter, kamera, benktester, ytelse og holdbarhet, men likevel får Galaxy S3 bedre karakter uten noen god begrunnelse. Her lukter det Apple-allergi og fanbois på lang vei. Feil, det lukter annonsekroner fra samsung lang vei, dette gjelder ikke kun overfor appleprodukter. Bla litt i arkivene etter samsungtester, du vil ikke tro hvor utrolig fantastisk glimrende disse produktene deres var, selv da de kjørte software som i beste fall kan sies å være på alfastadiet. Skjønt kudos for "Samsung yter dårligere, men det gjør ikke så mye, derfor er den best i test". Tek.no graver integritetsgrøfta litt dypere for hver "test" samsung bidrar i. Endret 15. november 2012 av Lilac1 2
Dummst Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 Det kalles en test, ikke et rituale hvor 13 teknologer setter seg i fraktalformede formasjoner og maner fram den ultimate udiskutable sannhet. Velkommen til verden etter at Apple-keiseren ble funnet naken
del_diablo Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 En annen spurte om AMD; men nå er det slik at Ultrabook er et påfunn av Intel, det har ikke bare med tykkelse og vekt å gjøre, men også at den skal ha siste generasjon INTEL prosessor. But.... but... muh Ultrathin trademark!
Saftis Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 Litt kjedelig og utdatert test, selv om jeg er enig i at de "vanlige laptopene med touchskjerm" ikke har noe fornuftig bruksområde, og at bruksområde for et 13" hybrid med "tabletmodus" heller ikke er så stort.
Newton Skrevet 16. november 2012 Skrevet 16. november 2012 (endret) Etter å ha lest igjennom en test der Samsungs maskin utmerker seg kun gjennom ikke å utmerke seg positivt seg på noe annet enn skjermens lysstyrke, må jeg si at kåringen av testvinner forundrer meg litt. Tydeligvis smart trekk av Samsung å fokusere på middelmådighet, f.eks gjennom å putte inn en svak prosessor, en USB 2.0 port (hvorfor ikke USB 3.0 på begge?) og et svakt 39Wh batteri. Det spinkle batteriet sparer riktignok en del vekt og volum og gjør den til testens tynneste og nest letteste maskin, men gir maskinen vesentlig dårligere batteritid enn f.eks MacBook Air med 50Wh. Har dessuten fiklet litt med Samsung 9-serie i ulike størrelser og synes det var påfallende hvor mye lettere det var å bøye/flekse ytterskallet, sammenlignet side om side med Unibody-konstruksjonen til MacBook Air. Apples maskiner virker ut fra dette mer solide, og har et mer funksjonelt og gjennomført design. Endret 16. november 2012 av Newton
RadonReady Skrevet 16. november 2012 Skrevet 16. november 2012 Samsung'en ble slått av MacBook'en på de fleste testene, men likevel ble den kåret til "best i test" fordi Hardware SYNES at "det ikke var en praktisk forskjell". I så tilfelle er det jo interessant å lese testen på cnet der man i følge viss tester finner stor praktisk forskjell: http://www.cnet.com/...74674-2.htmlHva er vitsen med å kjøre benktester når dere likevel skal overstyre testens klare tall med synsing? Samme tendens hos deres søstermagasiner; iPhone 5 banker Galaxy S3 på samtlige felter, kamera, benktester, ytelse og holdbarhet, men likevel får Galaxy S3 bedre karakter uten noen god begrunnelse. Her lukter det Apple-allergi og fanbois på lang vei.Feil, det lukter annonsekroner fra samsung lang vei, dette gjelder ikke kun overfor appleprodukter. Bla litt i arkivene etter samsungtester, du vil ikke tro hvor utrolig fantastisk glimrende disse produktene deres var, selv da de kjørte software som i beste fall kan sies å være på alfastadiet.Skjønt kudos for "Samsung yter dårligere, men det gjør ikke så mye, derfor er den best i test". Tek.no graver integritetsgrøfta litt dypere for hver "test" samsung bidrar i. Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg. Om grunnene er annonsekroner eller fanboisme til at tek.no kårer middelmådige produkter til "best i test" i sine komparative tester, så er nå uansett konklusjonen at testene åpenbart er preget av sterkt bias. Det skjer litt for ofte at nett-avisene i tek.no avviker fra det som er konsensus blant dusinvis av tester i resten av verden på samme produktet til at dette kan være tilfeldigheter. Fanboi er fanboi, uansett om grunnen til fanboismen er ønsketekning og egne fantasier basert på en misforstått og overdrevet merkelojalitet, eller om grunnene er økonomisk begunstigelse.
Olavxxx Skrevet 16. november 2012 Skrevet 16. november 2012 Jeg synes faktisk Samsung 9 serien fortjener terningkast 6. Selv kjøpte jeg en UX32VD og oppgraderte den med SSD og X64 W8. Hvorfor kjøpte jeg ikke samsungen? Jo, det var på grunn av: * UX32VD har dedikert grafikk * UX32VD har høyere oppløsning på skjermen * UX32VD har I7! Men for en som ikke trenger dedikert grafikk og ikke trenger fullhd skjerm, ville jeg personlig gått for Samsung sin 900 serie. Maskinen har god byggkvalitet og den er annerledes enn alt annet på markedet. Dette er for meg også en positiv ting, jeg må også si at jeg litke tastaturet og skjermen er svært god på 900X3 modellen. X4 har også grei skjerm, men X3 kjører PLS skjermen fra Samsung (samme teknologi de nå bruker i Nexus 10 nettbrettet). Men finner aldri en perfekt PC, en perfekt mobil eller et perfekt nettbrett. Jeg kan være enig i at mange av Appleprodukter har god byggkvalitet, men heller ei Apple er perfekt. For meg er det begrensninger som ofte gjør at jeg ikke vil kjøpe de, årsak nr. 2 er pris. Nå har jo prisnivået endret seg etter ultrabooks og smartmobilmarkedet har modnet seg, så differansen er ikke lengre så stor. Men samtidig får du fremdeles _mer for pengene_ om du kjøper annet enn MAC. Nå er det slik at med Samsung 900 serien, betaler du "macpris" for en pc. Men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting, så fremt du klarer deg med det du får. Bruker du samme pengene på en gamingbærbar, vil du få bedre ytelse, høyere oppløsning. Men da drar du rundt på 3-4kg monster og strømforsyningen er på størrelse med en murstein. Så, ja.. Om du liker MAC, kjøp MAC. LIker du PC og skal ha en ultrabook, så bør du se på behov for skjerm, grafikk, vekt, m.m. Om man samtidig har økonoiske rammer, kan det godt tenkes at mange faller ned på de billigere ultrabookene. Noen vil nok være bedre tjent med å ikke kjøpe ultrabook, men mange kjøper ikke etter fornuft, men etter følelser.
dredg Skrevet 16. november 2012 Skrevet 16. november 2012 Jeg har nylig tatt valget mellom Samsung 9 serien, Macbook Air og en Zenbook Prime. Jeg falt endelig ned på Samsungen grunnet design og den fantastiske PLS skjermen. Kan ikke si jeg har funnet noe å utsette på denne maskinen så langt, og det tror jeg aldri har skjedd med noen laptop jeg har kjøpt tidligere. Det eneste må bli den stive prisen og at man da får bare 4gb RAm. Jeg måtte betalte 12k for Win 8 versjonen med 256GB SSD.
RadonReady Skrevet 16. november 2012 Skrevet 16. november 2012 (endret) Jeg synes faktisk Samsung 9 serien fortjener terningkast 6. Fordi? Folk er ikke interessert i hva du synes. Folk er interessert i HVORFOR du synes det. Synsing er det nok av og er egentlig dritt kjedelig å lese. Nå har jo prisnivået endret seg etter ultrabooks og smartmobilmarkedet har modnet seg, så differansen er ikke lengre så stor. Prisdifferansen i favør av produkter av hvilket merke? Men samtidig får du fremdeles _mer for pengene_ om du kjøper annet enn MAC. Nå viste jo denne testen, og mange andre artikler man finner på nettet, at det var nettopp det du IKKE fikk. Og slik har det vært lenge: http://technologizer...-and-for-all/3/ http://www.macobserv...Than_PC_Laptops http://www.computerw..._it_all_add_up_ http://www.itpro.co....han-windows-pcs Mac'en i HardWare sin test ovenfor var dyrest og scoret i snitt best. Du får nøyaktig det du betaler for, og ikke noe mer. Jeg har pr dags dato ikke sett et eneste bevis eller noen slags dokumentasjon lagt frem i noe innlegg her inne for at du får mer for pengene hvis du kjøper noe annet enn Mac, men synse-påstander om det er slik skorter det ikke på. Forresten; MAC = Media Access Control Mac = datamaskin fra Apple. Prøv idet minste å stave riktig det du skal preike om, så virker du mer troverdig. Nå er det slik at med Samsung 900 serien, betaler du "macpris" for en pc Så du måtte betale like mye for PC'en som det du betaler for en Mac for å få (nesten) tilsvarende ytelse og specs på PC'en? Takk for at bekrefter poenget mitt og samtidig motbeviser deg sjøl. mange kjøper ikke etter fornuft, men etter følelser. Og enda flere både synser og trekker konklusjoner etter følelser, på tross av at harde fakta og tallenes klare tale sier noe helt annet. Endret 16. november 2012 av RadonReady 2
Saftis Skrevet 17. november 2012 Skrevet 17. november 2012 Herregud, gi rom for noen andre sine meninger og vurderinger da... det du personlig synes er viktig og som taler for MBA er kanskje ikke like viktig i alle andres øyne. F.eks. er NP900X3C lettere og tynnere enn MBA 13", samt har bedre oppløsning. Egenskaper som kan være ganske viktige for en ultrabook.
RadonReady Skrevet 18. november 2012 Skrevet 18. november 2012 (endret) Herregud, gi rom for noen andre sine meninger og vurderinger da... det du personlig synes er viktig og som taler for MBA er kanskje ikke like viktig i alle andres øyne. Hvis du mener at jeg et sted i denne debatten har skrevet hva jeg personlig synes er viktige egenskaper ved en datamaskin, så må du gjerne sitere meg. Hvis ikke kan du like godt kutte ut stråmannsargumentasjonen din med en gang. Og joda, jeg gir masse rom for andres vurderinger og meninger. Det eneste jeg ber om er at de forklarer HVORFOR de vurderer det slik, eller HVORFOR de mener det de mener. Men du synes åpenbart at det var å forlange for mye? F.eks. er NP900X3C lettere og tynnere enn MBA 13", samt har bedre oppløsning. Egenskaper som kan være ganske viktige for en ultrabook. Øøøøh...du vet vel at " det du personlig synes er viktig og som taler for NP900X3C er kanskje ikke like viktig i alle andres øyne."? Endret 18. november 2012 av RadonReady
ATWindsor Skrevet 18. november 2012 Skrevet 18. november 2012 Hvis du mener at jeg et sted i denne debatten har skrevet hva jeg personlig synes er viktige egenskaper ved en datamaskin, så må du gjerne sitere meg. Hvis ikke kan du like godt kutte ut stråmannsargumentasjonen din med en gang. Og joda, jeg gir masse rom for andres vurderinger og meninger. Det eneste jeg ber om er at de forklarer HVORFOR de vurderer det slik, eller HVORFOR de mener det de mener. Men du synes åpenbart at det var å forlange for mye? Øøøøh...du vet vel at " det du personlig synes er viktig og som taler for NP900X3C er kanskje ikke like viktig i alle andres øyne."? Kom igjen, du maser om bias, og at folk synser, "til tross for at harde fakta sier noe annet", dette er er ganske mye mer enn å be folk underbygge valgene sine mer. Det er du som turer fram og later som det finnes en fasit her, når saftis kommer og påpeker det, og kommer med eksempler på hva som kan være bedre med samsungs maskin, så later du som han ikke forstår det er ting som er like viktig for alle? Snakk om skivebom. Du bommer så mye på skiva at du driver vådeskudd. AtW 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå