Gå til innhold

Kommentar: ? Nå har nedturen begynt for Apple


Anbefalte innlegg

Du er nok inne på noe av kjernen der ja. Som det blir sagt: forbrukerne driter i hvor mye Apple er verdt. Det de forventer er utvikling og videreføring. Når dette mangler så synker naturlig nok også verdien.

 

Både utvikling og videreføring er tilstede i dagens Apple, men ikke i den hastigheten enkelte forlanger/forventer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både utvikling og videreføring er tilstede i dagens Apple, men ikke i den hastigheten enkelte forlanger/forventer.

Hastigheten setter jo konkurrentene. Hadde Apple vært eneste selskap kunne de jo hvilt på laurbærene sine i det uendelige. Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hastigheten setter jo konkurrentene.

 

Hvis Apple henger etter, hvordan forklares da et rekordresultat samt tall som viser at både AT&T og Verizon, to store amerikanske operatører, i forrige kvartal solgte og aktiverte langt flere iPhoner (henholdsvis 84 % og 63,2 % av totale aktiveringer) enn andre telefoner?

Lenke til kommentar

Hvis Apple henger etter, hvordan forklares da et rekordresultat samt tall som viser at både AT&T og Verizon, to store amerikanske operatører, i forrige kvartal solgte og aktiverte langt flere iPhoner (henholdsvis 84 % og 63,2 % av totale aktiveringer) enn andre telefoner?

Nå er det jo forskjell på de forskjellige markedene. I USA har de naturlig nok alltid stått sterkt. (Både i markedet og i rettsalen..) Ellers er det jo bare å ta en titt på de seneste produktene som kun har vært "technology catchups" for å henge tritt med konkurrentene. Heldigvis ser det ut til at kundene etterhvert har fått opp øynene for hva som faktisk finnes der ute slik at Apple ikke lenger kan lansere ting som MMS som en revolusjon lengre. Og dette begynner å vises i aksjekursen.
Lenke til kommentar

Nå er det jo forskjell på de forskjellige markedene. I USA har de naturlig nok alltid stått sterkt. (Både i markedet og i rettsalen..) Ellers er det jo bare å ta en titt på de seneste produktene som kun har vært "technology catchups" for å henge tritt med konkurrentene. Heldigvis ser det ut til at kundene etterhvert har fått opp øynene for hva som faktisk finnes der ute slik at Apple ikke lenger kan lansere ting som MMS som en revolusjon lengre. Og dette begynner å vises i aksjekursen.

Et interessant faktum, som ser ut til å ha gått mange hus forbi, er jo at Apple vokser sterkest i Kina. Ellers er det bare å se på utviklingen for iPhone for å skjønne at veksten på ingen måte har stoppet opp:

http://www.statista.com/statistics/12743/worldwide-apple-iphone-sales-since-3rd-quarter-2007/

 

Apple holder definitivt tritt med konkurrentene, både teknologisk og på andre måter, det er det ingen tvil om. Apples egenutviklede A6 SoC er i alle fall ingen sinke, og her er det konkurrentene som driver "catch up": http://www.glbenchmark.com/benchmarks.jsp

 

Heldigvis er det ikke mange som biter på idiotiske løgner som at Apple skal ha "lansert ting MMS som en revolusjon", noe de selvsagt aldri har gjort, og jeg tror heller ikke at aksjespekulanter er så kørka.

Lenke til kommentar

 

Heldigvis er det ikke mange som biter på idiotiske løgner som at Apple skal ha "lansert ting MMS som en revolusjon", noe de selvsagt aldri har gjort, og jeg tror heller ikke at aksjespekulanter er så kørka.

 

Men du tror tydeligvis at de er kørka nok til å ikke forstå at Apples resultatet sånn i virkeligheten er helt fantastisk dette kvartalet :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Apples eller Samsungs suksess påvirker ikke meg som privat forbruker eller bransjen jeg arbeider for i nevneverdig grad eller på noen som helst måte jeg ville sett som et problem. I mine øyne er det plass til flere plattformer og løsninger da jeg aldri har sett på valgmuligheter som noe negativt.

 

Det er ikke noe galt med flere plattformer i utgangspuntktet, men feks på mobilfronten så tror jeg ett stort Apple gir meg færre valgmuligheter ikke flere:

 

1. Når apple var større, så gikk det utover applikasjonsutvalget i andre app-stores.

2. Folk følger lederen, jeg har lite til overs for Apples sensurpolitikk i app-store, når de er store så vil for det første innholdsaktører vegre seg for å sette seg opp mot de, og andre teknologiaktører vil i større grad gjøre det samme, da de ser apple har suksess med det. Dette er ting som påvirker meg negativt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Apple holder definitivt tritt med konkurrentene, både teknologisk og på andre måter, det er det ingen tvil om. Apples egenutviklede A6 SoC er i alle fall ingen sinke, og her er det konkurrentene som driver "catch up": http://www.glbenchma.../benchmarks.jsp

Joda, Apple har definitivt mye bra utviklet hardware, men det hjelper jo ikke noe når hoved"argumentet" til fanklubben er at "de bryr seg ikke om hardware,benchmarks, specs etc." . Eller kanskje de gjør det likevel når Apple kommer seg i tet på noe? ;)
Lenke til kommentar

http://appleinsider....o-turn-a-profit

Apple's profits for fiscal 2012 reached above $40 billion, making it the only tech company to ever reach that benchmark. In fact, it's a feat only ever matched by oil giant Exxon Mobil.

;)

 

Den naturlige forklaringen til justeringen.

He added, "Apple makes so much money that investors are leery of whether it can continue growing. In stark contrast, Amazon has made so little that, paradoxically, it continues to hold out the prospect of limitless growth."

 

Samt:

Apple to spend $10 billion on innovation, expansion in 2013

http://appleinsider....pansion-in-2013

 

And take note...

This year, Apple will spend $10 billion investing in its future. That's a huge increase over last year, and it obliterates the popular notion that the company is drifting off into a highly competitive market with no real plans forinnovating in the future.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Apple Sells Over 47 Million iPhones Amid Stock Tumbles

http://www1.maclife.com/article/news/apple_sells_over_47_million_iphones_amid_stock_tumbles

 

 

Apple's 13-week Q1 for 2013 ended on December 29, 2012. Cupertino has reported "record" revenue for the quarter at $54.5 billion; a gain of almost $8 billion year-over-year.

But perhaps more interesting, Apple managed to move 47.8 million iPhones in the quarter, in comparison to 37 million during the same period last year. Given the recent news surrounding reduced orders of iPhone parts from overseas suppliers, the record showing could help ease the minds of wary shareholders.

 

 

Lenke til kommentar

Det har jo aldri vært tvil om at Apple sin aksje har vært veldig høy og når konkurransen nå hardner til er det naturlig at man mister troen på inntekt på Apple-aksjen.

Det er i større grad pga. at de har nådd et forløpig tak i en enorm vekst uten sidestykke. Derfor er det vanskelig å tro på videre vekst. Salget bare fortsetter å vokse. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er i større grad pga. at de har nådd et forløpig tak i en enorm vekst uten sidestykke. Derfor er det vanskelig å tro på videre vekst. Salget bare fortsetter å vokse.

Men konkurransen har blitt langt hardere. Man mister selvsagt ikke troen på et selskap bare fordi det har gjort det bra og oppnådd eventyrlig vekst. Apple selger fortsatt telefoner raskt, men konkurrenten selger raskere og mere. Samsung har virkelig spurtet fra Apple når det gjelder markedandeler. Fra å ligge nærmest helt likt 19% & 18,8% i 2011 så ble det 39,6% mot 25,1% i 2012. Endret av Vice
Lenke til kommentar

En av grunnene til å ikke kjøpe iPhone eller Apple produkter er vel at det er de som har mest fortjeneste på salg så vidt jeg har forstått. F.eks iPhone er jo overpriset deluxe, og man vet de tar mye mer enn alle andre i lomma for kjøpet ditt - ganske så grådige. Samme for meg hvem det er, men dette er grunn nok til å ikke kjøpe noen iProdukter for mitt vedkommende. (men det er flere grunner enn det som får meg til å sky iProdukter)

Lenke til kommentar

Man mister selvsagt ikke troen på et selskap bare fordi det har gjort det bra og oppnådd eventyrlig vekst.

Man mister ikke troen på et selskap pga. vekst, men at man kan ha videre vekst i samme grad, les teksten en gang til.

He added, "Apple makes so much money that investors are leery of whether it can continue growing. In stark contrast, Amazon has made so little that, paradoxically, it continues to hold out the prospect of limitless growth."
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Atw:

Følg linken til artikkelen :). I følge ditt resonement er alle "påstander" her i media og fra andre hold ugyldige.

 

Jeg har fulgt lenken, det er like fullt en påstand fra en enkelt person. Jeg sier ikke påstanden er ugyldig, men du kan ikke bruke en påstand fra en enkeltperson til å bevise Vice sin påstand ikke er riktig, fordi den påstanden er ingen fasit.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...