Gå til innhold

Kommentar: ? Nå har nedturen begynt for Apple


Anbefalte innlegg

Syntes det er litt snodig hvordan folk mener at Apple nå raser helt sammen, akkurat som de går raka veien mot konkurs. Det er vell slettes ikke tilfellet, og Apple før iPhone hadde helt klart sin plass i markedet, sitt bruksområde og sine kunder som de levde godt av.

Det er helt riktig og derfor kaller jeg det en justering :) Apple vil fortsette å ha suksess fremover.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vel sikkert endel å gjøre med at det har vært holdningen til mange at det er forventet og vil fortsette at apple har så høye markedsandeler innen feks mobil. Når det er samlet store forventninger blir også negative nyheter tolket sterkere.

AtW

Hvor er disse mange som har vist denne holdningen? De som kritiserer Apple fra A til Å?

iPhone selger faktisk fortsatt meget bra og salget har vel i grunn bare økt hvert år.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke det er/var pga iOS veksten er/var der. Jeg tror det er for at produktene deres er fine og (var) trendsettende. Ola og Kari tror jeg ikke nesten vet hvilket OS (hva er det for noe?) de har på tlf. Det eneste relatert til OS er at 'det bare virket', men det løpet er over. Andre er kommet dit også nå. Nå er OSet bare begrensende (men det driter også Kari og Ola for det meste i tror jeg, men flere og flere vil ha muligheter (widgets osv) kan det virke som utifra de med iPhone jeg har snakket med i alle fall)

Med ios mener jeg jo ipod og iphone. Det er jo riemlig klart at det er dette som har gjort at Apple har opplevd så stor suksess. Mac produksjonen deres har hele tiden stått litt i skyggen og det var først etter at ipod/iphone ble utbredt at de fikk en liten boost. Husk at Mac har vært hovedgeskjeften til Apple gjennom svært mange år, uten å oppnå suksessen som ipod/iphone fikk.
Lenke til kommentar

Integrasjonen mellom iOS og OSX vil dog bli et nøkkelområde fremover. De har såvidt begynt på det men har langt igjen å gå og WP8/Win8+RT ser ut til å ha en flying start på enkelte momenter der selv om de har langt igjen å gå på mobil/nettbrett siden ennå naturlig nok. Googles satsning på ChromeOS aner man ikke hva skjedde med.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvor er disse mange som har vist denne holdningen? De som kritiserer Apple fra A til Å?

iPhone selger faktisk fortsatt meget bra og salget har vel i grunn bare økt hvert år.

 

Ganske mange har vel vist holdningen at Apple kommer til å fortsette å være aktøren med suverent høyest markedsandel innen mobil, men det har jo tradisjonelt ikke vært de som kritiserer apple som i størst grad har hatt disse meningene nei.

 

AtW

Lenke til kommentar

ATW:

Jeg fremviser ikke holdninger og forventninger ved å referere til at salget på iPhone har hatt en jevn stigning frem til nå. Jeg forventer at Apple vil få økt konkuranse ettersom de andre leverandørene nå tar etter Apples økosystem.

 

Nei, alle har jo ikke hatt disse holdningene, men det har jo ikke vært en spesielt uvanlig hodlning, når det er stor optimisme rundt noe, så vil jo også negative nyheter slå hardere inn.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvem disse negative nyhetene slår hardere inn for, for meg virker det som Apple motstandere forsøker å slå dette hardere i bordet mens vi andre er tildels upåvirket av det og ser svingningene som naturlig. Et godt eksempel på gruppen du henviser til er muligens ArticOC sine innlegg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skadefryd er noe som alltid har forundret meg i noe grad, selv om jeg liker Apples produkter koser jeg meg ikke når Samsungs aksjeverdi synker. Men jeg bryr meg ærlig talt ikke om Apples aksjeverdi synker da det ikke anngår meg personlig samt at det er forvente ift. den naturlige markedsutviklingen. I tillegg vil Apple finne nye veier, som de alltid gjør, når konkurentene begynner å puste dem i nakken i de ferdig opptråkkede skisporene.

 

How Successful Companies Sustain Innovation

http://www.fastcompa...tain-innovation

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skadefryd er noe som alltid har forundret meg i noe grad, selv om jeg liker Apples produkter koser jeg meg ikke når Samsungs aksjeverdi synker. Men jeg bryr meg ærlig talt ikke om Apples aksjeverdi synker heller da det ikke anngår meg personlig samt det er forvente ift. den naturlige markedsutviklingen. I tillegg vil Apple finne nye veier, som de alltid gjør, når konkurentene begynner å puste dem i nakken i de ferdig opptråkkede skisporene.

 

How Successful Companies Sustain Innovation

http://www.fastcompa...tain-innovation

 

Apples suksess affiserer i høyeste grad meg, da de som andre påvirker en bransje jeg er forbruker i.

 

AtW

Lenke til kommentar

Apples suksess affiserer i høyeste grad meg, da de som andre påvirker en bransje jeg er forbruker i.

 

AtW

Apples eller Samsungs suksess påvirker ikke meg som privat forbruker eller bransjen jeg arbeider for i nevneverdig grad eller på noen som helst måte jeg ville sett som et problem. I mine øyne er det plass til flere plattformer og løsninger da jeg aldri har sett på valgmuligheter som noe negativt. Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skadefryd er noe som alltid har forundret meg i noe grad, selv om jeg liker Apples produkter koser jeg meg ikke når Samsungs aksjeverdi synker. Men jeg bryr meg ærlig talt ikke om Apples aksjeverdi synker da det ikke anngår meg personlig samt at det er forvente ift. den naturlige markedsutviklingen. I tillegg vil Apple finne nye veier, som de alltid gjør, når konkurentene begynner å puste dem i nakken i de ferdig opptråkkede skisporene.

Du er nok inne på noe av kjernen der ja. Som det blir sagt: forbrukerne driter i hvor mye Apple er verdt. Det de forventer er utvikling og videreføring. Når dette mangler så synker naturlig nok også verdien.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...