Gå til innhold

Microsoft vil låse spillere til Windows 8


Anbefalte innlegg

Å skyte seg i foten blir først et problem om en faktisk skyter seg i begge beina. Da først begynner en å vakle...

 

Så om W8 i "Home" versjon er låst til M$ sin App. butikk for installasjon av programvare og dette nå kommer i tillegg så er vi kanskje der ?

 

Det kan vel aldri bli annerledes, et stort aksjeselskap blir aldri fornøyd, selv ikke med 100% av markedet...

 

 

Låst for å installerere? Har brukt win8 i tre uker nå, og ikke vært borti at jeg ikke har kunnet installere hva som helst av programmer...

Men det er jo i PRO, er den lås i HOME utgaven?

 

Sitter her, prøver å installere windows 8... - driver_irql_not_less_or_equal amdsbs.sys

 

sjekk denne:

http://answers.micro...78852db0?auth=1

 

kan ha noe med raid å gjøre sier de der. Men dette gjaldt for Win8 CP

 

 

Jeg skifter gjerne til Linux, men bare dersom en god del spill kommer med også, ellers er det jo ingen vits.. Men jeg nekter å gå over til W8.

 

Hvorfor det?

Endret av krist2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tragisk artikkel med skikkelig tabloidoverskrift. Trodde ikke HW.no skulle etterape iTavisen (iSektBloggen). Får det til å høre ut som det er fullstendig lockdown i Win8, mens kun en liten notis nederst sier faktisk at det ikke er tilfelle. Det eneste man mangler ved å ikke gå over til Win8 er kanskje noen få grafikkeffekter som ikke er på Win7, big deal.

Dette er helt normal business og har alltid vært slik. Verden skal jo gå fremover den også.

Lenke til kommentar

Windows fått kundeservicekurs hos Ubisoft og Activision?

Folk vil gå med på dette til et bedre alternativ dukker opp. Når det bedre alternativet dukker opp så får enten pipa en annen tone ellers mister Windows en ganske grei kundebase.

MS hadde gode grunner til å ikke bringe DX10 til Vista, noe man kan lese mer om her:

http://www.beyond3d.com/content/articles/55/

 

Kan noen med kunnskapene forklare hvorfor eller om DX11.1 hadde vært viktig for spill utviklere og Windows 7. Fra det jeg hører har det fint lite for seg for annet enn mobile embedded plattformer.

Eller er kanskje ikke dette viktig i det hele tatt? Type dont let the truth get in the way of a good bashing.

Lenke til kommentar

Hvordan er dette pisk? Spillene dine blir ikke dårligere...

Det å intensjonelt utelate en naturlig utvikling i et OS for å tvinge kunder over på noe nytt er pisk, hvis du tror noe annet er du naiv.

 

Windows 7 er ikke noe gammelt OS, og dette er FØRSTE oppdatering av DirectX siden Windows 7 kom. Trenden hos MS de siste årene har vært å gi ut en ny DirectX-versjon til hver Windows-versjon. Dette er noe de bruker for å aktivt tvinge gamer-brukerbasen over på nyeste Windows.

 

Nå har folk begynt å våkne opp, og Microsoft kommer garantert til å tape på dette i lengden. Jeg er ganske sikker på at både brukere og utviklere er luta lei av disse MS-sprellene, noe som viser seg da Valve uttaler at de vil forsøke å satse på Linux.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skifter gjerne til Linux, men bare dersom en god del spill kommer med også, ellers er det jo ingen vits.. Men jeg nekter å gå over til W8.

Står det på spesifikke titler, eller er det snakk om generelt utvalg?

 

OpenGL har blitt en Direct3D etterdilter. Nyeste versjonen av OpenGL som kom ut for noen måneder siden introduserte compute shaders, noe Direct3D har hatt siden 2008.

Tvert imot, Direct3D har vært diltende etter OpenGL på mange områder. OpenGL har vært integrert mot OpenCL i lang tid.

 

MistaPi: Det er ingenting som hindrer DirectX sin funksjonalitet for Windows XP, OpenGL 4.x til XP beviser dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange unger på dette forumet som ikke har peiling på hva dette har å si for en selvstendig næringsdrivende. Vil koste 250,- å sette opp windows på en arbeidsstasjon? Vil det medføre tapt arbeidstid? Vil det medføre innkjøp av nye programmer pga win8 sitt nye ui? Adobe og CAD programmer er ikke akkurat hverdagskost å handle.. Må vi gjøre dette hvert år fordi M$ kommer ut med nytt system og de presser oss over på de? Dere tenker kanskje 1 år om gangen, voksne folk må tenke langsiktige invisteringer.

Man kjøper selvsagt vedlikeholdsavtale for sitt CAD-program og følgelig får man de oppdateringene som er nødvendig for å gå over til nytt OS om det er ønskelig. Tilsvarende med adobe. Acrobat funker uansett i W8 uten problemer.

For større bedrifter så er det meget sjelden lisenskosten er avgjørende, det er all jobben rundt oppgraderingen som koster penger; Verifisere at alle applikasjoner kjører som de skal (husker ikke hvor mange vi har i Aker, men det er hundrevis), test og verifikasjon av sikkerhet er essensielt for veldig mange. I tillegg skal man ta høyde for hvilke effekt det har for brukerne å bytte system, samt selve utrullingen. Mange faktorer å ta hensyn til mao.

 

Men det var en skikkelig OT i forhold til DX11 vs DX11.1 ;)

Lenke til kommentar

Windows 7 er ikke noe gammelt OS, og dette er FØRSTE oppdatering av DirectX siden Windows 7 kom. Trenden hos MS de siste årene har vært å gi ut en ny DirectX-versjon til hver Windows-versjon. Dette er noe de bruker for å aktivt tvinge gamer-brukerbasen over på nyeste Windows.

DX11 kom ut til Vista og når det gjelder DX11.1 har til gode å høre noen gode grunner for at det skal utgis på Windows 7.

Jeg tviler på at gamer-brukerbasen noensinne vil se noen gode grunner til å oppgradere fra Windows 7 til Windows 8.

Lenke til kommentar

Tvert imot, Direct3D har vært diltende etter OpenGL på mange områder. OpenGL har vært integrert mot OpenCL i lang tid.

Du mener andre veien. Compute shaders og OpenCL er ikke det samme.

 

Geometry shaders:

OGL: Juli 2008, D3D: Februar 2007

 

Buffer objects:

OGL: februar 2003, D3D: November 2000

 

Tesselation:

OGL September 2010, D3D: juni 2009

 

Compute shaders:

OGL: "OpenCL" April 2009, August 2012 D3D: Juni 2010

 

Og sånn har det foregått i mange, mange år.

 

Super-edit: Det er forøvrig fint mulig å bruke OpenCL mot Direct3D med en extension:

http://www.khronos.org/registry/cl/extensions/khr/cl_khr_d3d10_sharing.txt

Endret av GeirGrusom
  • Liker 2
Lenke til kommentar

MistaPi: Det er ingenting som hindrer DirectX sin funksjonalitet for Windows XP, OpenGL 4.x til XP beviser dette.

Ja jeg er klar over det. Men argumentet var vel at DX10 for XP ikke hadde vært det samme som DX10 til Vista pga den nye driver modellen, slik at spill utviklerne måtte da ha tatt hensyn til begrensingene i den gamle driver modellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...