Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deler den samme frykten der Runar.

 

Jeg blir helt klart skremt på lommebokas vegne. Kanskje jeg går for en iPad Mini fremfor å oppgradere smarttelefonen til en iPhone 5 og beholder den snart 3 år gamle iP4 som ellers gjør oppgavene sine bra.

 

Siden jeg har holdt igjen ift. tablets (vurderte lenge Asus Transformers da jeg liker konseptet) så er det stor fare for et jeg sprekker nå. Er stygt redd for at det blir en iPad Mini mot jul :/. Tenker jeg på hva jeg sparer på å unngå en iPhone 5 så.... *sjekker nettbutikkene for iPad Mini*

 

EDIT:

Prisen på iPad mini 4G 32GB var jo heller ikke særlig avskrekkende. *bite seg i tommelen*.

 

Ja, den er mer hendig å holde i når jeg bruker den, og siden det er primært lesing er det praktisk. Denne størrelsen appellerer til meg mye sterkere enn den tidligere.

Nettopp, det blir som en pocket eller mindre hardcover bok, ypperlig størrelse å dra på samtidig som man slipper et drog av en telefon med en "hverken fugl eller fisk" størrelse. Litt over Kindle størrelse er perfekt og jeg har lenge vurdert Kindle for e-bøker men kanskje da iPad Mini også tar denne biten for meg. 10" der i mot, da virker det nesten like greit å dra med seg en MBA 11-13". Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg blir helt klart skremt på lommebokas vegne. Kanskje jeg går for en iPad Mini fremfor å oppgradere smarttelefonen til en iPhone 5 og beholder den snart 3 år gamle iP4 som ellers gjør jobben bra.

 

Jeg ville helt klart heller oppgradert til iPhone 5 enn å kjøpe en iPad mini. Min iPhone 4 fungerer fortsatt, men jeg merker at den begynner å dra på årene. I tillegg vil jeg ha de nye funksjonene som turn by turn-navigasjon.

Lenke til kommentar

TomTom ser fint ut, men jeg vil ikke bruke så mye penger på en app jeg ikke bruker så ofte. Jeg vil gjerne teste navigeringen i iPhone 5 før jeg kjøper noe annet. :)

 

Fungerer det greit til ditt bruk? Hvor ofte oppdateres kartene?

 

Redigert: Vi beveger oss vekk fra emnet nå. Vi kan fortsette i iPhone 4-tråden!

Endret av Runar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tviler ikke på at iPad mini er bra produkt men det er ubegripelig at Apple produktene får en 6 uansett hvilken mangler de måtte ha eller om OS er "det samme som i 2007".Hadde dette vært en test av et Android eller Windows produkt ville det vært trukket for den minste ting og hadde maks fått 4.

Tror nok at du bør se litt etter i amobils artikler, før du kommenterer noe som ikke er sant.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir jo litt pussig at man da med tiden vil se ganske mange enheter med anbefaltstempel og terningkast 1.

Det vil med andre ord virke som det stempelet ikke er stort verdt.

 

Kanskje de fratar dem dette stempelet også med tiden? ?

Ikke vær så sikker på det.

 

Her er listen over mobiler sortert etter dato testet: http://www.amobil.no...=published&sd=a

Det blir bare tull og gjør alle tester eldre enn en uke totalt verdiløse.

 

På mange av produktene er de anbefalt, med terningkast 1. iPad har en soleklar anbefaling med terningkast 3. Enhver oppegående person klarer å se terningkast i forhold til tiden produktet er fra, men amobil har åpenbart bestemt seg for å heller gå utifra at leserne er fullstendige evneveike.

 

Et eksempel til fra Samsung Galaxy Tab 10.1:

Samsung Galaxy Tab 10.1 er på ingen måte perfekt. Likevel er den strået hvassere enn noe annet nettbrett, og dermed blir det toppkarakter.

Terningkast 3.

 

Dette er fullstendig idiotisk. Tanken er nok at disse produktene taper seg med tid, og det gjør de jo. Men hver test har en dato knyttet til seg, som gjør det naturlig å sammenligne med tester fra samme tidsperiode.

 

På imdb's oversikt over 250 høyest ratede filmer finner vi Star Wars: Episode V på 1. plass. Hvordan kan det ha seg til? Den er jo gammel, med utdaterte effekter?

 

(jeg skal være den første til å innrømme at sammenlikning mellom film og mobiler er tynn, men poenget kommer nok frem for det - tenk eventuelt på en bil som har noen år bak seg)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...