Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvilken telefon er det?

 

En god gammel S2 på 4.0.4 selv om det har mindre med saken å gjøre. Ville helst ikke nevne merket da jeg vet hvor fort man blir rapportert inn for usaklighet og android/apple-sammenligning av folk som misforstår og tror man legger opp til strid. Vil tro at iPhone eller pads med GPS ikke har spesielt værre lock-tider?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende dette blir rotete, prøver å svare på to poster samtidelig :S

 

Kverulant som jeg er så er jeg ikke enig i at Apple har den beste applikasjonsbutikken ;) Det blir jo en annen diskusjon, men google play har jo iallefall ikke færre apper, og for meg teller det veldig positivt at mange apper finnes reklamefinaniert og billigere en i appstore. Mulig twitter appen er dårlig, har ingen erfaring med det, men det finnes iallefall en del alternativer. Mange apper trenger ikke tilpasses en større eller mindre skjerm, ta f.eks norgeskart, en app som bare skal vise kart, den eneste forskjellen er hvor mye kart en får vist på skjermen. Men når jeg tenker meg om, er en app irrriterende dårlig på android-brett: Spotify. Dårlig skjermutnyttelse, og ingen horisontal visning. Når vi er inne på apper så er jo Google Now en flott tjeneste som er inkludert i Android, blir stadig imponert over denne funksjonaliteten. Se også video fra tidligere post, lurer på om det er i video nummer 2 av 5 han går igjennom apper. Når det gjelder at en like godt kunne gjort det på en mobil, siden appen ikke er tilpasset et nettbrett, så er det mange tilfeller det ikke gjelder. Blandt annet fordi en får lengre lister inn på skjermen, mindre skrolling, mindre behov for å zoome, eller rett og slett fordi en skal se på film, bilder, lese, spille flere personer på et nettbrett osv. Men, selvfølgelig er det fint når utvikleren har tatt seg tid til å utnytte skjermflaten, lagt til et bedre menysystem osv.

 

Eksklusiv byggekvalitet er konge det, men jeg ville ikke betalt det ekstra ipad koster for byggekvaliteten alene, og Nexus 7 føles visstnok bra ut matrialene og prisen tatt i betraktning.

 

Tja, jeg forstår hva du vil si med vista vs W7, og hardware er jo ikke null, det er vel mer snakk om en god kombinasjon. Det er godt mulig at det er på softwarefronten at Apple vinner deg, personlig ville jeg heller hatt en ipad mini med android enn en nexus 7 med ios.

 

Ja, du har helt rett i at valgfrihet og muligheten til å fikle med mobile enheter er viktigere for meg enn for mannen i gata. Det er kanskjee ikke så viktig for Ola Nordmann, jeg derimot valgte galaxy S3 fremfor HTC One X blandt annet fordi den skal være lettere å roote osv.

 

Dersom en leser testen artikkelen referer til(http://www.displayma..._ShootOut_1.htm) får en et dypere bilde, ser ut som de har gjort en del tester. Ipad-skjermen sin størrste styrke er nexusen sin størrste svakhet, bildekalibrering, i likhet med at nexusen styrke, gamma-output, er ipadens svakhet. Jeg hadde nok ikke lest det nøye nok når jeg sa at skjermen var dårligere enn Nexus 7, nexus 7 får B-, Ipad mini får B, men med den prisforskjellen og tidsforskjellen mener jeg fremdeles en kan stille spørsmål ved om den burde få terningkasst 6.

 

Jeg vil veldig sterkt anbefale dere å se videoen serien jeg linket til tidligere, den er laget av en person med rikelig erfaring fra ios og android, og som vel foretrekker iPad fremfor andre 10" brett, som gir sin mening om saken. Jeg synes det er en fin måte å få en ny vinkling på Ios/android, og dekker noen av grunnene til at jeg foretrekker android, selv om jeg ikke er enig i alt det han sier.

Jeg er enig i mye av det du sier.

 

Men heldigvis så finnes det mange produkter så en kan gjøre opp sin egen mening. Både iPad mini, og Nexus 7 er veldig gode tablets.

 

Blir bare litt irritert at folk sier at det er dårlig pga det kommer fra Apple, men dette var ikke spesielt rettet mot deg.

 

Og er enig også at android OSet innoverer raskere en iOS. Problemet jeg har med det bare er at ikke alle får nytte av det nye bedre operativsystemet. Men når det nå kommer flere nexus produkter, så kan man vel ihvertfall vite at man vil få det nyeste.

 

Så får man bare håpe at siden Forstall fikk fyken og Ive fikk jobben med software, at iOS kommer med flere oppdateringer til iOS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve uten simkort og med wifi av og se om tiden den bruker er den samme.

Men hvordan får man den til å starte satelittsøket fra scratch?

 

Will do. Har som sagt ikke a-gps påslått, og lock-tidene jeg nevnte er på nytt område. Så det skal være nok til å søke fra scratch. Men skal teste og komme tilbake til deg.

Lenke til kommentar

Har ikke Ipad Mini samme prosessor som Ipad 2? Den har jo A5 chip og ikke A5x. Har lyst på den, men tenker at neste Ipad Mini blir med retina display, hva bør jeg gjøre?

Jeg har iPad 3, og en iPad mini. At du ikke har retina er ikke så synelig som ved iPad 2. At den har a5, ser jeg ikke som en stor skuffelse. Da alt flytter veldig fint, husk at den trenger å behandle mye mindre piksler. Så det er null lag.

 

Hvis retina er viktig for deg, så er det jo bare å vente, men hvor lenge? Det er jo ikke godt å si.

 

Gå på en eplehus, elkjøp butikk og prøv den, er min anbefaling. Den føltes ihvertfall veldig god ut i hånda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Har ikke Ipad Mini samme prosessor som Ipad 2? Den har jo A5 chip og ikke A5x. Har lyst på den, men tenker at neste Ipad Mini blir med retina display, hva bør jeg gjøre?
Jeg har iPad 3, og en iPad mini. At du ikke har retina er ikke så synelig som ved iPad 2. At den har a5, ser jeg ikke som en stor skuffelse. Da alt flytter veldig fint, husk at den trenger å behandle mye mindre piksler. Så det er null lag.Hvis retina er viktig for deg, så er det jo bare å vente, men hvor lenge? Det er jo ikke godt å si.Gå på en eplehus, elkjøp butikk og prøv den, er min anbefaling. Den føltes ihvertfall veldig god ut i hånda.

 

Har ikke hatt noe Apple produkter med retina display. Har en Ipad 1, har også hatt Iphone 3G, men har Macbook pro.

 

For meg står det mellom Samsung Galaxy note 2 og Ipad Mini, men skal nok få prøvd ut Ipad Mini

 

 

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noe Apple produkter med retina display. Har en Ipad 1, har også hatt Iphone 3G, men har Macbook pro.

 

For meg står det mellom Samsung Galaxy note 2 og Ipad Mini, men skal nok få prøvd ut Ipad Mini

Ah okay, da kommer du ihvertfall ikke til å savne "retina" følelsen.

 

Hvorfor står valget mellom de to, de har jo forskjellige bruksområder. Og den ene er jo en tlf

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler ikke på at iPad mini er bra produkt men det er ubegripelig at Apple produktene får en 6 uansett hvilken mangler de måtte ha eller om OS er "det samme som i 2007".Hadde dette vært en test av et Android eller Windows produkt ville det vært trukket for den minste ting og hadde maks fått 4.

 

Herremin, så du klarer absolutt ikke innse at Apple er ett dritbra it merke, og at iPad mini er fantastisk og er en 6-er verdig?

Amobil holder ikke på med forskjellsbehandling, man ser jo også at Amobil elsker både andorid og apple.

SÅ ALLE ANDROID FANBOY'S SOM IKKE KLARER Å INNESE AT APPLE ER DRITBRA. INNSE DET... !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tviler ikke på at iPad mini er bra produkt men det er ubegripelig at Apple produktene får en 6 uansett hvilken mangler de måtte ha eller om OS er "det samme som i 2007".Hadde dette vært en test av et Android eller Windows produkt ville det vært trukket for den minste ting og hadde maks fått 4.
Herremin, så du klarer absolutt ikke innse at Apple er ett dritbra it merke, og at iPad mini er fantastisk og er en 6-er verdig? Amobil holder ikke på med forskjellsbehandling, man ser jo også at Amobil elsker både andorid og apple. SÅ ALLE ANDROID FANBOY'S SOM IKKE KLARER Å INNESE AT APPLE ER DRITBRA. INNSE DET... !

 

... OG SLUTT OG KLAG! DERE KLARER JO IKKE EN APPLE ARTIKKEL UTEN Å KLAGE....

 

Ahh.. Herlig å få det ut ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har faktisk tilgode å se filmavspilling på iPad. Hvordan skjer skaleringen? Blir bildet strukket i høyden, croppes bildet eller får man urørt bildematerial med sorte felt oppe og nede? På originalt materiale som er 21:9 vil vel over halve skjermen være svart jfr gamle crt-tver?

Du kan velge om du skal ha sorte bars oppe og nede, ala kjøre materialet i det gitte aspect ratio. Eller du kan dobbelt tappe for å zoome inn. Altså Du går glipp av ting på sidene. Tror noen video apper kan strekke hele bildet. Men folk blir da litt lange i hodet.

 

På 5.5 tommer.

Slår jo 2 fluer i en smekk, genialt.

Nja. Forskjellen mellom 5,5" og 7.9 tommer er ganske mye. Selvom det ikke hørtes sånn ut. Men igjen, det kommer jo helt ann på hva man bruker det til.

 

Leser man mye bøker, så kunne jeg ikke gjort det på 5", dog hvis det er casual spilling, facebook og litt websurfing, så går det jo an

 

Jack of two trades, master of none? :)

 

Edit: fikset litt på setningen :)

 

Nettopp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Har ikke hatt noe Apple produkter med retina display. Har en Ipad 1, har også hatt Iphone 3G, men har Macbook pro.For meg står det mellom Samsung Galaxy note 2 og Ipad Mini, men skal nok få prøvd ut Ipad Mini
Ah okay, da kommer du ihvertfall ikke til å savne "retina" følelsen.Hvorfor står valget mellom de to, de har jo forskjellige bruksområder. Og den ene er jo en tlf

 

Vil gjerne gjerne bruke det på surfing på nett, se videoer på youtube, og litt spilling. Vil ha noe som er rask og surfe med, derfor står valget mellom Ipad Mini og Note 2. Ipad 4 er litt for stort synes jeg, og veier litt mye.

Lenke til kommentar

Du kan velge om du skal ha sorte bars oppe og nede, ala kjøre materialet i det gitte aspect ratio. Eller du kan dobbelt tappe for å zoome inn. Altså Du går glipp av ting på sidene. Tror noen video apper kan strekke hele bildet. Men folk blir da litt lange i hodet.

 

Ok takk for svar. Har fått en kvart fot innenfor apple-leiren pga et yngre familiemedlem som ønsker seg iPad. Har tenkt å ikke blande meg inn der (kryss i taket), men vil gjerne gi nøytral input til de viktigste forskjellene på A og B slik at hun plasserer de minimale kronene sine for max bang til hennes bruk. Hardt å holde seg i skinnet for en svoren droidernå :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...