Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Og problemet er?

 

«Det er Apple og alt Apple gjør og produserer suger så Amobil må være kjøpt og betalt av Apple for å gi noen av deres produkter god karakter!!!!11» er et, beklager språket, latterlig, barnslig og oppbrukt argument. Amobil mener at fraværet av minnekort og muligheten til å gjøre akkurat hva du vil med utseende på operativsystemet ikke er store nok mangler til å trekke ned karakteren. Mener du dette er funksjoner som er absolutt nødvendige på et nettbrett av denne typen?

Ikke noe problem mht. min forrige kommentar. Den skulle liksom være morsom men den var vist ikke det ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem mht. min forrige kommentar. Den skulle liksom være morsom men den var vist ikke det ;)

 

Du må ikke spøke med sånt. Det er snakk om liv og død! :mad:

 

Beklager hvis jeg virket sint, men jeg begynner bare å bli lei kommentarer som «Hvorfor har fått høy karakter? Apple suger jo!».

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og problemet er?

 

«Det er Apple og alt Apple gjør og produserer suger så Amobil må være kjøpt og betalt av Apple for å gi noen av deres produkter god karakter!!!!11» er et, beklager språket, latterlig, barnslig og oppbrukt argument. Amobil mener at fraværet av minnekort og muligheten til å gjøre akkurat hva du vil med utseende på operativsystemet ikke er store nok mangler til å trekke ned karakteren. Mener du dette er funksjoner som er absolutt nødvendige på et nettbrett av denne typen?

Jeg mener ikke at ikke mulighet for å endre utseende på OS trekker ned (det har jeg ikke nevnt heller). Poenget mitt er at produkter fra Apple anmeldes (ikke bare her) på en annen måte enn produkter fra andre produsenter. Apple produkter brukes som sammenligningsgrunnlag mot andre produkter og hvis de har mangler blir terningkast ofte 4 selv om produktet er vel så bra. Det henvises ofte også til økosystemer men det er faktisk ikke bare Apple som har det. PS! Svarer ikke på flere innlegg for da blir jeg nok oppfattet for å drive med trolling :) Endret av HiSpeed
Lenke til kommentar

lurte på den selv, kansje tekstforfatter ikke har fått med seg at det er asia som har produsert nexus 7 , noe som er nærliggende å tro sidin de produsert nexus 10. Skal selv ha en nexus 7. Hater itunes, ødela windows medieplayer på gamle pcen min, da jeg fikk en oppdatering for å kunne spille itunes musikk!(så kunne den ingen ting anna)

Ikke verdens undergang med en skrivefeil (som nå er rettet). Det er Asus (du skrev asia?) som har produsert Nexus 7. Nexus 10 er det Samsung som står bak.

Selv har jeg en Nexus 7 som brukes litt til lek, mest som fjernkontroll for alt i stua. Den fungerer helt utmerket, anbefales!

Lenke til kommentar

Skulle ønske det var mer sammenheng mellom + og - i artikkelen og terningkast. Lurer på å gå til innkjøp av en 7" tab og gikk derfor gjennom nexus 7 testen og denne. Ut fra + og - skulle man tro at nexus 7 minst ville ligge på samme terningkast som denne.

 

Hadde vært fint om man hadde en liste over plusser og minuser som har vært brukt, da det ofte er +/- som et produkt har fått, som ikke et annet produkt(med samme mangel/positive side) har fått.

 

Ellers virker dette som et årleit produkt, men det blir ikke en mini-tab på meg uten gps, og da må man vell opp i 3590,- på ipad mini, mens nexus 7 nå koster 1870,-

 

Det overasker meg forsåvidt at mangel på gps verken er omtalt eller registrert som negativt i denne testen, når det ikke er omtalt eller registrert som positivt i nexus 7 testen. Skulle jo tro at det er et ekstra marked en får med seg på denne størrelsen med gps.

Endret av Viewety
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ikke noe problem mht. min forrige kommentar. Den skulle liksom være morsom men den var vist ikke det ;)
Du må ikke spøke med sånt. Det er snakk om liv og død! :mad:Beklager hvis jeg virket sint, men jeg begynner bare å bli lei kommentarer som «Hvorfor har <Apple-produkt> fått høy karakter? Apple suger jo!».

 

haha, det er jo sant :p

Lenke til kommentar

hadde ikke noe trua på det her.

 

mens så plukket jeg opp en i går.

 

og jeg hakke brukt ipad 3 generasjon etter det. det er så lett å ha med seg, kan bruke det med en hand, og det er bare så mye enklere.

 

Dårlig oppløsning har ikke hindret meg enda. OG syntes ikke prisen på 2500. Er så dårlig heller. Liker vekten, og at den er lit mer hendig å bruke

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig hver for sin smak, men jeg personlig ville nok ikke gitt denne terningkast seks. Sammenlignet med Nexus 7 har den dårlig skjerm, utdatert operativsystem(mye smak og behag her, denne videoserien synes jeg ga et intressant bilde på situasjonen: http://www.youtube.com/watch?v=NMiY1kSTHZw&feature=plcp ), proprietær ladeløsning, lite ekstrautstyr(en 12 kroners kabel gjør det meste USB-utstyr kompatibelt med Nexus 7), NFC, Nexus 7 har langt flere apper og en rekke andre faktorer, blandt annet personlige som at jeg liker å modifisere programvaren osv... I tilleg til at iPad mini vel koster 63% mer om jeg husker riktig. Apple selger med stort overskudd, det gjør ikke Asus, det burde jo gi et hint om hvor man får mest hardware for pengene.

 

edit: iPad mini har stereo

Endret av limetime
Lenke til kommentar

limetime:

At Apple tjener penger er det vel liten tvil om, men det er faktisk lov det også. Med tanke på salgstallene har nok Apple valgt svært riktige markedspriser. Når det er sakt er vel ikke målet ved en tablet å få best mulig hardware for pengene, men en best mulig kjøpsopplevelse (som igjen sterkt inkluderer brukeropplevelse, men også design osv).

 

At ladeløsningen er propritær en en ting, men som nevnt tidligere (side 1) er det også flere gode grunner for det. Nexus 7 har vel heller ikke flere apps enn iPad Mini? Hvertfall ikke om en regner apps laget for den større skjermflaten på tablets, og ikke oppskalerte mobilapps (iPad kan forresten også kjøre iPhone apps). Tilbehør er vel ikke et punkt en generelt kan trekke Apple for å gjøre det dårlig? Tradisjonelt finnes det jo svært mye tilbehør til i-produktene... Det finnes jo et hav av docking, Airplay-produkter, beskyttelse osv. til disse.

 

Hva mener du med at Nexus 7 har stereo? Om du tenker på stereo høyttalere har iPad Mini også dette.

 

Har du forresten en kilde på at Nexus 7 har bedre skjerm enn iPad Mini? Jeg ser den har noe bedre ppi, men Apples siste skjermprodukter har da gjort det svært bra på skjermkvalitet, og bla fargenøyaktighet som ligger tett på 100%.

 

Software er det vanskelig å argumentere for/imot, for det blir svært mye smak og behag. Sannsynligvis blir det det avgjørende punktet for mange.

Lenke til kommentar

limetime:

At Apple tjener penger er det vel liten tvil om, men det er faktisk lov det også. Med tanke på salgstallene har nok Apple valgt svært riktige markedspriser. Når det er sakt er vel ikke målet ved en tablet å få best mulig hardware for pengene, men en best mulig kjøpsopplevelse (som igjen sterkt inkluderer brukeropplevelse, men også design osv).

 

At ladeløsningen er propritær en en ting, men som nevnt tidligere (side 1) er det også flere gode grunner for det. Nexus 7 har vel heller ikke flere apps enn iPad Mini? Hvertfall ikke om en regner apps laget for den større skjermflaten på tablets, og ikke oppskalerte mobilapps (iPad kan forresten også kjøre iPhone apps). Tilbehør er vel ikke et punkt en generelt kan trekke Apple for å gjøre det dårlig? Tradisjonelt finnes det jo svært mye tilbehør til i-produktene... Det finnes jo et hav av docking, Airplay-produkter, beskyttelse osv. til disse. Og ja,

 

Hva mener du med at Nexus 7 har stereo? Om du tenker på stereo høyttalere har iPad Mini også dette.

 

Har du forresten en kilde på at Nexus 7 har bedre skjerm enn iPad Mini? Jeg ser den har noe bedre ppi, men Apples siste skjermprodukter har da gjort det svært bra på skjermkvalitet, og bla fargenøyaktighet som ligger tett på 100%.

 

Software er det vanskelig å argumentere for/imot, for det blir svært mye smak og behag. Sannsynligvis blir det det avgjørende punktet for mange.

 

Du har helt rett i at alle firmaer skal tjene penger, og det må være lov. På den annen side får jeg mer lyst til å støtte et firma som presser prisene ned, og sier at nexus serien er til for å gi mobilt internett til alle. Men så virker jo iPaden som et mer premium produkt i materialvalget. Og ja, Apple har jo ingen problemer med å selge produktene, men en kan alikevel spørre seg om andre produsenter gir mer for pengene.

 

Kan godt hende jeg har gjort for dårlig research, fant et skjema som hevdet ipaden bare kunne vise 275 000 apper, men da var nok det feil. Selv synes jeg med veldig få unntak at de "oppskalerte mobilappene" tar seg bra ut på mitt 10"brett, ingen apper jeg kommer på i farten som tar seg irriterende dårlig ut på brettet.

 

Apple har nok ikke dårlig med tilbehør nei, men nå prøver jo apple selv å drepe docken, og jeg synes selv det er veldig praktisk med en standard USB-kontakt som jeg vet fungerer ikke bare til ting en selv har skaffet til sitt produkt, men også din venns harddisk, minnekortleser, tastatur osv. Airplay er fint, håper miracast kan bli mer utbrett og i praksis gi et lignende tilbud til ikke-apple enheter. jeg mangler iallefall mottaker.

 

 

Ja, du har helt rett, Ipad mini har stereo, og visstnok god lyd.

 

Om skjermkvalitet står det at "The bottom line is that the iPad mini's display is simply not just poorer than the Kindle Fire HD and Nexus 7, it's a lot poorer than either Android tablet" i testen på http://www.zdnet.com/android-tablets-beat-out-apple-ipad-minis-graphics-7000006939/ Og sånn jeg har forstått det har egentlig apple gått for 7,9" ikke fordi de mener dette er den ideele størrelsen, men fordi de ikke kunne krympe skjermen enda mer, i frykt for at knapper osv skal bli for små, mtp at appene egentlig er utviklet for et 9.7 tommers brett. Selve brettet er jo ikke så mye større enn den en finner på 7 tommers brett, men mange vil kanskje savne en marg til å holde brettet i?

 

Og det er helt rett som du sier, smag og behag er viktig, dersom du har lyst på en iPad mini, så blir du sikkert fornøyd, men jeg ville ikke gitt den 6.

Limetime

Lenke til kommentar
Ikke noe problem mht. min forrige kommentar. Den skulle liksom være morsom men den var vist ikke det ;)
Du må ikke spøke med sånt. Det er snakk om liv og død! :mad:Beklager hvis jeg virket sint, men jeg begynner bare å bli lei kommentarer som «Hvorfor har <Apple-produkt> fått høy karakter? Apple suger jo!».

 

Jeg ville ikke dra den så langt, men på generelt grunnlag vil jeg si det virker som det legges vekt på litt forskjellige ting i hver anmeldelse. Som en annen her skriver nevnes det ikke med et ord at denne mangler GPS, men den HTC telefonen med WP jeg leste nylig leste testen av får trekk fordi den ikke kommer med turn by turn navigasjon innebygd.

 

En annen ting når man først nevner WP er at man får trekk fordi det ikke er like mange hundre tusen apper, selv om vi vet at 400 tusen apper på appstore aldri er lastet ned av en kunde. Samme med apper i iStore som ikke finnes for WP, greit nok, men man ser aldri på apper i MS Store som ikke finnes i iStore osv. Saken er at de mest populære appene i stor grad finnes på WP, eller man har andre apper som gjør det samme.

 

Dette er bare noen eksempel basser på de to siste omtalene jeg leste, men jeg savner litt kontinuitet i anmeldelsene. Jeg innser imidlertid at slike anmeldelser jo er en refleksjon basert på anmelders personlige preferanser, og uansett vil være farget av dette, selv om man forsøker å holde seg nøytral. Videre er inntrykk av enheten vanskelig å sette i en + - boks.

Lenke til kommentar

limetime:

Jeg er enig med deg i det meste her. Angående oppskalerte mobilapper tenker jeg ikke bare på at de kan se dårlig ut. Om det bare er oppskalerte mobilapper tar de tar de ikke nytte av den større skjermflaten og høyere oppløsningen til å gi en bedre brukeropplevelse og mer informasjon/funksjoner. Med andre ord kunne en gjort akkurat det samme på en mobiltelefon, og hadde egentlig ikke trengt en større enhet. Oppskalerte apper fungerer for all del, men en merker lett når en app virkelig er utviklet for en større skjerm. Og det er jo først da en tablet kommer til sin verdi.

 

Angående skjerm skummet jeg raskt gjennom testen du linket til, men her var det mest prat om oppløsning og ppi. Hadde vert interessant å sett en test hvor kontrast, fergetemperatur og fargerom er målt. iPhone 5 har jo gjort det ekstremt bra på disse områdene, og iPad Mini er hvertfall produsert med samme lamineringsteknikk som den nye iPhonen, så om også skjermen er av tilsvarende kvalitet... Men, det bunner vel egentlig ut i at skjermen de fleste slike populære produkter er god nok.

Lenke til kommentar

Merkelig hvordan 7.9" ikke er 7" i Apples verden :pTror mange vil bli positivt overrasket av dette formatet. Har selv prøvd ut Samsung 2.0 7" etter å hatt Infinity Pad en stund. 7 tommer egner seg bedre til gaming og føler mer mobilt.

 

Har lagt merke til det samme.

Har en Note 10.1 og synest det blir for stort til spill. Spille gjør jeg heller på Note (5.3").

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål. Sånn satt opp mot nexus 7, så synes jeg virkelig denne burde få et STORT minus for pris. Nok til å holde den unna 6'ern.

 

Nexus 7 16GB kjøpte jeg for vel 2200kr så snart den kom til Norge, og iPad mini 16GB ligger på 2590kr. Det er ikke akkurat det mest sinnsyke hoppet i pris.

 

For øvrig selger jeg Nexus-en for å kjøpe en iPad mini. Hardwaremessig er den sikkert helt sinnsyk i forhold, og størrelsen er brillefin, men det er et eller annet jeg ikke liker med den. Den virker så halvferdig og upolert i forhold til iOS-opplevelsen. Spacebar rett over "home"-knappen er jo en genistrek av dimensjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig hver for sin smak, men jeg personlig ville nok ikke gitt denne terningkast seks. Sammenlignet med Nexus 7 har den dårlig skjerm, utdatert operativsystem(mye smak og behag her, denne videoserien synes jeg ga et intressant bilde på situasjonen: http://www.youtube.com/watch?v=NMiY1kSTHZw&feature=plcp ), proprietær ladeløsning, lite ekstrautstyr(en 12 kroners kabel gjør det meste USB-utstyr kompatibelt med Nexus 7), NFC, Nexus 7 har langt flere apper og en rekke andre faktorer, blandt annet personlige som at jeg liker å modifisere programvaren osv... I tilleg til at iPad mini vel koster 63% mer om jeg husker riktig. Apple selger med stort overskudd, det gjør ikke Asus, det burde jo gi et hint om hvor man får mest hardware for pengene.

 

edit: iPad mini har stereo

Er en stor tilhenger av android, men det er så mye feil med påstanden din.

 

Apple har helt klart den beste applikasjonsbutikken. Teller ikke det noe? Twitter er jo ikke engang optimalisert for tablets på market place. og det går utover opplevelsen. oppskalerte apper er dårlig greier. Og selv med dårligere hardware så scorer det mye bedre i gl benchmark og egypt.

 

Teller ikke eksklusiv byggekvalitet noe? Med de beste appsene og det beste ecosystemt. Det hørtes ut som for deg pris og hardware betyr alt.

 

Hvis jeg hadde hatt kjempe god hardware på en pc og brukte Vista kontra W7 ville det uansett ikke vært en god opplevelse. Altså har hardware her null å si. Og det er her Apple vinner. Folk er så opptatt av speccs, men hva gjelder det når 90% av det du får er oppskallerte telefon programmer.

 

Ellers er jeg helt enig at android gir større valg frihet. Men for de teknologi interesserte her inne er det viktig. Men for mannen i gata er vel han mer opptatt av at det bare 'funker'

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Her er forøvrig en god videoanmeldelse.

 

Nexus 7 er et godt tablet -til prisen.

 

Til de som lurte om skjerm kvalitet og fargemetning etc så er det i denne videon. Ca 8min ut.

 

Her ser dere også mitt største problem med nexus tabletet. Lag. Se når bildene blir scrollet på google. Hvorfor skjer dette med quad cpu og dobbelt så mye ram? Kan det være software? Men fortsatt snakker folk om at det er mye bedre hardware. Joda men hva hjelper det når det går som sirup?

 

Er forøvrig en veldig god unbiased anmeldelse for de som vil se hele (byggekvalitet, skjerm (8min inn) etc

 

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...