Gå til innhold

Bhatti i grenseområdene Afghanistan/Pakistan


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Folkens, denne tråden er IKKE for konspirasjonsteorier, kan dere være så snill å ta det i en annen tråd? Jeg vil be moderatorene om å fjerne all off-topic som er i denne tråden, er så utrolig irriterende at folk må spore av..

 

Hva denne tråden gjelder:

  • Islamisme
  • Bhatti, og co
  • Terrorisme

Denne tråden gjelder ikke konspirasjonsteorier om Mulla Krekar.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Er det noen som vet hvorfor USA ikke ville ha Mullar Krekar?

 

USA er nok interessert i ham ja.

 

De som styrer i disse grensetraktene er jo ikke "islamister", det er destabilisering av Pakistan. Islamister etterlater ikke tomme spritflasker, og de bruker ikke turban, slik som den pakistanske armeen har erfart ved et par anledninger (har sett et slikt foto av fanger)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

De som styrer i disse grensetraktene er jo ikke "islamister", det er destabilisering av Pakistan. Islamister etterlater ikke tomme spritflasker, og de bruker ikke turban, slik som den pakistanske armeen har erfart ved et par anledninger (har sett et slikt foto av fanger)

 

Terrorister er vantro, og de er ikke muslimer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvordan vet man at du har rett i dette, og ikke de som anser deg som vantro og ikke muslim, siden du ikke støtter dem i kampen?

 

Ser for meg ut som om du har samme probleme som de diverse kristne rettningene som påstar at de selv er de eneste ekte kristne, og alle andre er kjettere.

 

Hvem bryr seg? Jeg bryr meg ikke om de tror jeg er vantro, min fetter ble drept pga vi ikke blir sett på som muslimer, er det greit?

 

Jeg anerkjenner alle som mener de er muslimer, men ikke dem som bruker drap og våpen som virkemiddel, de er en skam for Allah.

 

Og jeg ser ikke helt dine argumenter, hvorfor er du så pågående om å støtte ekstremister (for meg så er det som om du støtter dem ja)...?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hvem bryr seg? Jeg bryr meg ikke om de tror jeg er vantro, min fetter ble drept pga vi ikke blir sett på som muslimer, er det greit?

Nei

 

Jeg anerkjenner alle som mener de er muslimer, men ikke dem som bruker drap og våpen som virkemiddel, de er en skam for Allah.
"Problemet" for oss andre (og tildels for deg) er vel at det ikke er mulig å se forskjell for oss som står utenfor. Mao, for oss utenfor så er alternativene:

1. Akseptere at muslimer er de som tror på Allah og Koranen

2. Lese og forstå Koranen og gjøre seg opp sin egen mening om hva "muslim" betyr, og hvem som ER muslim.

3. Akseptere din, Bin Ladens, eller hvemsomhelst annen definisjon av hvem som er muslim.

 

I praksis er alternativ 1 lettest, alternativ 2 er umulig for ikke troende, og alternativ 3 innebærer å velge mellom versjoner som man ikke har noe som helst grunnlag for å velge mellom.

 

Og jeg ser ikke helt dine argumenter, hvorfor er du så pågående om å støtte ekstremister (for meg så er det som om du støtter dem ja)...?

Jeg er selv ekstremist Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg er selv ekstremist

 

Interessant..

 

 

"Problemet" for oss andre (og tildels for deg) er vel at det ikke er mulig å se forskjell for oss som står utenfor. Mao, for oss utenfor så er alternativene:

1. Akseptere at muslimer er de som tror på Allah og Koranen

2. Lese og forstå Koranen og gjøre seg opp sin egen mening om hva "muslim" betyr, og hvem som ER muslim.

3. Akseptere din, Bin Ladens, eller hvemsomhelst annen definisjon av hvem som er muslim.

 

I praksis er alternativ 1 lettest, alternativ 2 er umulig for ikke troende, og alternativ 3 innebærer å velge mellom versjoner som man ikke har noe som helst grunnlag for å velge mellom.

 

Vel, jeg er veldig sikker på at Gud aldri ville tillat drap på uskyldige, noe Bin Laden har gjort gang på gang.

 

Islam handler om fred, og vi sier hele tiden fred til hverandre. "Salam Alekimu" betyr jo Fred være med deg, og Islam handler ikke om det Bin Laden og hans tilhengere mener.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hmm, noen av oss vil muligens observere at deres guder (Allah og den kristne Gud) ikke forhindret Bin Laden i å gjøre det han gjorde.

Off topic, men:

 

“Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.

Is he able, but not willing? Then he is malevolent.

Is he both able and willing? Then whence cometh evil?

Is he neither able nor willing? Then why call him God?”

- Epikur

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg er veldig sikker på at Gud aldri ville tillat drap på uskyldige, noe Bin Laden har gjort gang på gang.

 

Islam handler om fred, og vi sier hele tiden fred til hverandre. "Salam Alekimu" betyr jo Fred være med deg, og Islam handler ikke om det Bin Laden og hans tilhengere mener.

 

Hva er det Bin Laden gjør som ikke er lov i islam? Det finnes koran vers som tillater og oppfordrer til jihad og drap på homofile, barn, jøder, konvertitter og folk som fornermer Profeten deres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hva er det Bin Laden gjør som ikke er lov i islam? Det finnes koran vers som tillater og oppfordrer til jihad og drap på homofile, barn, jøder, konvertitter og folk som fornermer Profeten deres.

 

Du er altså en feiltolker, greit.

 

 

TheMightyUnknown

", noe Bin Laden har gjort gang på gang"

 

Du dikter jo opp virkeligheten

 

Beklager? Han står bak drap på flere tusen.

 

Det er nøyaktig det som er så tåpelig.

Drap på uskyldige?

Tror du terrorister sier de dreper uskyldige mennesker?

Hvorfor ikke fjerne uskyldig og fordømme drap på mennesker?

 

Selvfølgelig skal man fordømme drap på mennesker, det er jo det jeg gjør! Men om noen begår slike handler, hvorfor skal de da få leve, Bin Laden står jo bak flere tusenvis av døde mennesker?

 

Og det jeg mente med den settningne ble kanskje tatt litt ut av kontekst, jeg mener at drap på alle mennesker er usmakelig, men jeg mener at dersom noen begår slike handlinger, fortjener de straff, om det er døden, så la det bli.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Beklager? Han står bak drap på flere tusen.

Selvfølgelig skal man fordømme drap på mennesker, det er jo det jeg gjør! Men om noen begår slike handler, hvorfor skal de da få leve, Bin Laden står jo bak flere tusenvis av døde mennesker?

 

A. Hvilke drap har du "fordømt" og hvor da?

 

B. Hvilke drap står Bin Laden bak??

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Du er altså en feiltolker, greit.

 

Nøyaktig hva er det jeg tolker feil?

 

 

"Against them make ready your strength to the utmost of your power, including steeds of war, to strike terror into (the hearts of) the enemies, of Allah and your enemies".

Qur'an 8:60

 

"Abu Huraira reported Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: The last hour would not come unless the Muslims will fight against the Jews and the Muslims would kill them until the Jews would hide themselves behind a stone or a tree and a stone or a tree would say: Muslim, or the servant of Allah, there is a Jew behind me; come and kill him; but the tree Gharqad would not say, for it is the tree of the Jews.

Sahih Muslim 41:6985, See also: Sahih Muslim 41:6981, Sahih Muslim 41:6982, Sahih Muslim 41:6983, Sahih Muslim 41:6984, and Sahih Bukhari 4:56:791

 

"The Prophet passed by me at a place called Al-Abwa or Waddan, and was asked whether it was permissible to attack the pagan warriors at night with the probability of exposing their women and children to danger. The Prophet replied, "They (i.e. women and children) are from them (i.e. pagans)."

Sahih Bukhari 4:52:256

 

Whoever you find doing the action of the people of Loot, execute the one who does it and the one to whom it is done[18]

Abu Dawud 38:4447

 

"'Whoever changed his Islamic religion, then kill him.'"

Sahih Bukhari 9:84:57

 

I will expel the Jews and Christians from the Arabian Peninsula and will not leave any but Muslim.

Sahih Muslim 19:4366

 

Allah's Apostle was asked, "What is the best deed?" He replied, "To believe in Allah and His Apostle (Muhammad). The questioner then asked, "What is the next (in goodness)? He replied, "To participate in Jihad (religious fighting) in Allah's Cause."

Sahih Bukhari 1:2:25

 

"I shall cast terror into the hearts of the infidels. Strike off their heads, strike off the very tips of their fingers." Quran 8:12

 

 

"When the sacred months are over slay the idolaters wherever you find them. Arrest them, besiege them, and lie in ambush everywhere for them." Quran 9:5

 

"Prophet, make war on the unbelievers and the hypocrites and deal rigorously with them. Hell shall be their home: an evil fate." Quran 9:73

 

 

"Believers, make war on the infidels who dwell around you. Deal firmly with them. Know that God is with the righteous." Quran 9:123

 

"Believers, take neither the Jews nor the Christians for your friends. They are friends with one another..." Quran 5:51

 

 

"Let not believers make friends with infidels in preference to the faithful - he that does this has nothing to hope for from Good - except in self-defense. God admonishes you to fear Him: for to God shall all return." Quran 3:28

 

"Garments of fire have been prepared for the unbelievers. Scalding water shall be poured upon their heads, melting their skins and that which is in their bellies. They shall be lashed with rods of iron.

 

"Whenever, in their anguish, they try to escape from Hell, back they shall be dragged, and will be told: 'Taste the torment of the Conflagration!'" Quran 22:19-20

 

"Muhammad is God's apostle. Those who follow him are ruthless to the unbelievers but merciful to one another." Quran 48:29

 

 

"Those that deny Our revelations We will burn in fire. No sooner will their skins be consumed than We shall give them other skins, so that they may truly taste the scourge. God is mighty and wise." Quran 4:56

 

"Let not the unbelievers think that they will ever get away. They have not the power to do so. Muster against them all the men and cavalry at your command, so that you may strike terror into the enemy of God and your enemy..." Quran 8:59-60

 

 

"Believers, know that the idolaters [non-Muslims] are unclean. Let them not approach the Sacred Mosque after this year is ended." Quran 9:28

 

"The unbelievers among the People of the Book [bible] and the pagans shall burn for ever in the fire of Hell. They are the vilest of all creatures." Quran 98:6"

 

 

 

 

Det er ikke uten grunn at islamister står for majoriteten av terror.

Endret av 1Q84
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nøyaktig hva er det jeg tolker feil?

 

Det er ikke uten grunn at islamister står for majoriteten av terror.

 

Ekstremister er en veldig liten minoritet, ikke en stor, og det er ingen vits for meg å diskutere med deg når du begynner med din tolkning av Koranen. Alle tolker hellige tekster forskjellig, jeg personlig mener Islam, og alle de andre verdensreligionene (Kristendommen, Jødedommen, Hinduisme osv) handler om fred.Du og alle dere andre som tolker Koranen, Bibelen osv kommer bare til å finne farlige tekster fordi dere innstendig ser etter dem, når man leser religiøse tekster bør man alltid ha et åpen sinn, ikke slik du og andre gjør, hvor dere går etter hva som er farlige, eller "ille".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...