Gå til innhold

Bhatti i grenseområdene Afghanistan/Pakistan


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genevekonvensjonene er flotte på papiret de, men gitmo demonstrerer helt tydelig at den såkalte siviliserte vesten gir en lang beng i dem.

 

Forskjellen på Bhatti og "norske" stridende er at Bhatti gjør dette ut av en indre overbevisning og "våre styrker" gjør det for lovnader om penger og karriere.

 

Penger og karriære faktisk :p Du finner nok lite av begge deler som vanlig soldat ;)

 

En annen viktig forskjell er at de norske soldatene tar fanger, opptrer humant, og har som mål å bringe fred og bedre kårene til afghanerne. Motparten er betydelig mindre humane, ref. drepe sivile, ta fanger, og de ideologisk motiverte av dem kjemper for ett fryktelig undertrykkende samfunn, lignende det som var før.

 

Kan du gi meg eksempler på hvor norske soldater "gir beng" i genevekonvensjonen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg skjønner godt hvorfor Harzeleid er oppgitt. Staten Norge har ved sine folkevalgte representanter beordret Norske soldater ut til Afghanistan, de kjemper der under Norsk mandat. Hvilket mandat skal straffeforfølge dem?

 

Det du sier er jo helt latterlig

Lenke til kommentar

Penger og karriære faktisk :p Du finner nok lite av begge deler som vanlig soldat ;)

 

En annen viktig forskjell er at de norske soldatene tar fanger, opptrer humant, og har som mål å bringe fred og bedre kårene til afghanerne. Motparten er betydelig mindre humane, ref. drepe sivile, ta fanger, og de ideologisk motiverte av dem kjemper for ett fryktelig undertrykkende samfunn, lignende det som var før.

 

Kan du gi meg eksempler på hvor norske soldater "gir beng" i genevekonvensjonen?

 

http://www.aftenpost...icle3492736.ece

 

"Med alle tillegg vil en vanlig vervet soldat uten barn kunne tjene minst 400000 kroner før skatt på seks måneder tjeneste."

 

Urinere på lik må vel sies å være et brudd på genevakonvensjonene? Ikke at norske styrker spesifikt har gjort det, men nå er jo også vår presse enda mere sensurert angående hva slags informasjon som kommer der i fra i forhold til den amerikanske.

 

Joda, flotte fraser om "sivile skjold" og alt det andre hjernevaskede svadaet. Du scorer 10 av 10 på hjernevaskingsskalaen.

 

Hehehehe Ta fanger? Seriøst? hahahaha. fy f. HVILKEN SJOKKERENDE KRIGSHANDLING!!!11ONEONE

Endret av Magical Mystery Tour Guide
Lenke til kommentar

http://www.aftenpost...icle3492736.ece

 

"Med alle tillegg vil en vanlig vervet soldat uten barn kunne tjene minst 400000 kroner før skatt på seks måneder tjeneste."

 

Urinere på lik må vel sies å være et brudd på genevakonvensjonene? Ikke at norske styrker spesifikt har gjort det, men nå er jo også vår presse enda mere sensurert angående hva slags informasjon som kommer der i fra i forhold til den amerikanske.

 

Joda, flotte fraser om "sivile skjold" og alt det andre hjernevaskede svadaet. Du scorer 10 av 10 på hjernevaskingsskalaen.

 

Synes du det er mye penger og karriere Regn det om til timelønn så skal du fort se at det blir for småpenger å regne. Du kjenner kanskje ikke særlig mange veteraner?

 

Men du fant altså ingen overgrep fra norske styrker, ikke overraskende.

 

Hvor har jeg skrevet om sivile skjold? Igjen viser du at du er mer interessert i å spinne historier i hodet ditt enn å forholde deg til omverdenen. Vær klar over det neste gang du skal til å skrive noe du selv føler virker lurt.

 

Anngående hjernevask bommer du igjen, og du kjenner meg åpenbart ikke særlig godt. Jeg har temmelig mye variert kjennskap til Afghanistan, og baserer meg i liten grad på media. Jeg synes også krigen har lite for seg og at det nå antagelig er på tide å dra hjem, og har vært det en stund. Det betyr ikke at jeg må orientere meg mot en av de mest ekstreme polene i debatten, og heller ikke at jeg er blind for forskjellene mellom de som kjemper for ett totalitært islamiststyre og de som kjemper for det motsatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, men så flott at du bekrefter at disse mytene om sivile skjold er akkurat det.. myter.

 

Hvor mange sivile har blitt drept i Afghanistan og Irak av vestlige styrker? Hyklersk å i det hele tatt dra det frem.

 

800000 bolls i året ikke masse? neivel. Over det dobbelte av hva en industriarbeider kan forvente her til lands.

 

En industriarbeider som jobber halvparten så mye og lever under så og si null risiko. Jeg vil ikke si det er noen lønn å sette livet på spill for, du vil nok bli skuffet hvis du tror denne spede lønnen er grunnen til at man drar til Afghanistan. Da kan du heller tjene omtrent like mye som soldat i Norge.

 

Du sammenligner norske soldater med islamistene, da får du nesten underbygge påstandene dine.

 

forøvrig:

 

The Taliban and other anti-government elements have been blamed for 2,332 of the 3,021 civilians who were killed in Afghanistan last year - a rise of 8% on 2010. In 2011, UNAMA documented 2,332 civilian deaths and 3,649 injuries by the Taliban for a total 5,981 civilian casualties, an increase of 10% in deaths and injuries attributed to anti-government forces compared to 2010. This accounted for 77% of all deaths whereas Nato and government forces totalled 410 civilian killings and 335 injuries

 

Suicide bombings and improvised explosive devices (IEDs) killed the most Afghan civilians according to the UN, with just under half of deaths. Between 1 January and 31 December 2011, UNAMA recorded 967 civilian deaths and 1,586 injuries from IEDS. United Nations Assistance Mission in Afghanistan says:Anti-Government Elements increased their use of IEDs and suicide attacks against obvious civilian targets. In incidents where intended targets appeared to be military, those responsible for placing or detonating IEDs showed no regard for the presence of civilians and no evidence of distinguishing between civilian and military targets in violation of the international humanitarian law principles of distinction, precaution and proportionality. Anti-Government Elements also deliberately targeted and killed civilians not taking a direct part in hostilities, mainly individuals who supported, or were perceived as supporting the Government of Afghanistan or international military forces

 

http://www.guardian.co.uk/news/datablog/2010/aug/10/afghanistan-civilian-casualties-statistics

 

Kort fortalt. Opprøresgrupper står bak flertallet av drapene på sivile. Ikke så rart med tanke på alle de indre stridighetene og etniske motsetningene. Hvordan er det hyklersk å nevne opprørernes manglende omtanke for sivile?

 

Og nei, bruk av sivile skjold er ingen myte. Det er vanlige at opprørere sloss fra landsbyer der sivile bor fordi de vet at sjansen for at de "vestlige" tør å bombe der er små.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.nettavise...icle1457783.ece

 

- Et alvorlig brudd på Genèvekonvensjonen, sier Røde Kors om at norsk sanitetspersonell i Afghanistan har vært tungt bevæpnet.

 

Gjesp, dette er selvsagt bare noe av det vår ekstremt sensurerte presse lot slippe gjennom, men der har du det.. brudd på genevakonvensjonene.

 

Norge har jo produsert klasebomber som har blitt benyttet i Afghanistan også.

 

Så ja, den betyr niks for den såkalte siviliserte vesten.

Endret av Magical Mystery Tour Guide
Lenke til kommentar

http://www.nettavise...icle1457783.ece

 

- Et alvorlig brudd på Genèvekonvensjonen, sier Røde Kors om at norsk sanitetspersonell i Afghanistan har vært tungt bevæpnet.

 

Gjesp, dette er selvsagt bare noe av det vår ekstremt sensurerte presse lot slippe gjennom, men der har du det.. brudd på genevakonvensjonene.

 

Norge har jo produsert klasebomber som har blitt benyttet i Afghanistan også.

 

Så ja, den betyr niks for den såkalte siviliserte vesten.

 

Her sammenligner vi "oss mot dem", og du kommer med en (1) artikkel fra 2007? Og våpenfabrikken er det nok en del som vil legge ned, inkludert undertegnede, men det styres med kapitalske krefter.

Lenke til kommentar

I din sarkasme så fortalte du faktisk sannheten. Ganske ironisk at Herzeleid som "baserer seg i liten grad på media" drar frem slikt. Man skulle jo nesten tro at de eneste formene for kilder han har tilgang på er Call of Duty og dagbladet.

 

Det var ikke sarkastisk ment du, da jeg aldri hevdet at det var mot deg, du har vel ikke skrevet her at dette er løgn og fanteri (enda)? En forutinntakelse kan du kalle det basert på tidligere utsagn. :)

 

Men joda, jeg stoler på Guardian som igjen viser til sine kilder. Les nedert under "Data summary", kan laste ned alt og lese selv også!

Lenke til kommentar

http://www.nettavise...icle1457783.ece

 

- Et alvorlig brudd på Genèvekonvensjonen, sier Røde Kors om at norsk sanitetspersonell i Afghanistan har vært tungt bevæpnet.

 

Gjesp, dette er selvsagt bare noe av det vår ekstremt sensurerte presse lot slippe gjennom, men der har du det.. brudd på genevakonvensjonene.

 

Norge har jo produsert klasebomber som har blitt benyttet i Afghanistan også.

 

Så ja, den betyr niks for den såkalte siviliserte vesten.

 

Du er bra desperat om det beste du fikk til var at sanitetspersonell har betjent lagsvåpen på kjøretøy, noe som i værste fall er i grenseland. At noe så uskyldig ble slått såpass hardt ned på sier igrunn alt. I dag kjører sanitetsvognene rundt uten fastmonterte våpen, utelukkende for å være helt sikker på å være innenfor reglene, og den gang var sanitetsfolk på lagsvåpen heller unntaket. Du skal ikke Google multi pourpus også da? :p

 

Forøvrig artig at du følger opp med at du vet det egentlig foregår mye værre ting men dette har du tilfeldigvis ingen kilder på. Søtt ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er bra desperat om det beste du fikk til var at sanitetspersonell har betjent lagsvåpen på kjøretøy, noe som i værste fall er i grenseland. At noe så uskyldig ble slått såpass hardt ned på sier igrunn alt. I dag kjører sanitetsvognene rundt uten fastmonterte våpen, utelukkende for å være helt sikker på å være innenfor reglene, og den gang var sanitetsfolk på lagsvåpen heller unntaket. Du skal ikke Google multi pourpus også da? :p

 

Forøvrig artig at du følger opp med at du vet det egentlig foregår mye værre ting men dette har du tilfeldigvis ingen kilder på. Søtt ;)

Ikke om norske styrker nei. Desperat, nei ikke like masse som deg som faktisk måtte ha kilder på dette.

 

Du faller på din egen urimelighet, og med det så takker jeg for meg. Ha en god kveld videre. :)

Good riddance.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...