Gå til innhold

Hun sørget for selvbestemt abort, angret så.


Anbefalte innlegg

Veldig interessant artikkel om damen som var part i den kjente rettssaken "Roe vs Wade":

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/usavalg/Hun-sorget-for-selvbestemt-abort-i-USA---men-har-gjort-helomvending-7037127.html

 

Hun ble etterhvert en katolikk, og angrer i dag på at hun deltok på den måten i rettssaken.

Dette viser at valg man gjør som ung, ikke nødvendigvis er like gjennomtenkte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig interessant artikkel om damen som var part i den kjente rettssaken "Roe vs Wade":

 

http://www.aftenpost...ng-7037127.html

 

Hun ble etterhvert en katolikk, og angrer i dag på at hun deltok på den måten i rettssaken.

Dette viser at valg man gjør som ung, ikke nødvendigvis er like gjennomtenkte.

Du kommer stadig med slike ting som det virker som du ikke har tenkt serlig over i det hele tatt, ikke med egne tanker og ord ihvertfall... Isteden viser du en så tydelig forutinntatthet og intoleranse i slike saker og jeg tror du aldri engang har tenkt over hvor forutinntatt du faktisk er, nettopp fordi du er tillært slike "verdier" og meninger (som du heller ikke har noen forståelse for at ikke passer alle, for bryter noen disse "verdiene" så er de syndere og idioter og ingen tanker eller meninger i verden kan få deg fra å tro det......)

 

Noen angrer på sine valg, det er helt naturlig det, ja faktisk helt nødvendig. Enten det er den ene eller den andre veien. Om det er så riktig eller ikke kan vel bare den som har tatt valget si noe om...

 

Men du må slutte å tro at det du tror er det riktige hele tiden. Det kommer så klart i mellom i alt du skriver og poster, at det DU tror er riktig ER det riktige, men slik er det altså ikke. Som du sikkert har liten forståelse for så er vi alle forskjellige og jeg tror ikke du har tenkt en eneste tanke over hvor trist og enfoldig en verden der alle skulle leve etter de eller de regide reglene (Les: religiøse gudegitte regler), ikke annet enn at du tror det passer deg ihvertfall, uten selv å ha hverken prøvd eller tenkt skikkelig over det...

 

Ta noe så enkelt som det påprakkede monogame ekteskapet... Her er kristne ganske klare i sine taler og meninger, at ekteskapet er hellig og at alle andre løsninger og ideer må unngåes, gjerne forbys, for at deres syn på saken skal være den gjeldende, uten annen grunn enn at de syntes det pga bibelen eller noe slikt. Men hva sier egentlig vår natur? Har vi evolvert til å forholde oss til monogame ekteskap? Hvorfor er det da utroskap? Ville det ikke vært naturlig for en mann eller en kvinne å ALDRI se på andre, enda mindre være utro, hvis dette var tilfelle, slik som foreksempel svanene, som stort sett lever med en partner livet ut?

 

Her kommer igjen tankeløsheten inn, for selv om dette er noe kristne ønsker å leve etter er det ikke noe alle kunne tenke seg å leve etter, men på grunn av den iboende intoleransen til nettopp kristne så er ikke andre avtaler og ideer godtatt enn nettopp monogame forhold i det hele tatt, selv i dag. Kommer det en mann eller en kvinne og forteller at han/hun lever i et åpent ekteskap der begge eller bare den ene parten har andre sexpartnere blir dette det jeg kaller autofordømt av religiøse, som aldri evner å se at deres løsning IKKE er for alle (og som mer enn gjerne gjør det de kan for å svarte de andre løsningene, altså intolerante for alt annet enn dem selv....)

 

Og her er du igang igjen, for mellom linjene dineligger det klart og tydelig at aborten egentlig kommer sist her, for det er at hun ble katolikk som er det avgjørende. Det du IKKE ser, og som flere har nevnt over, så er denne damen auto programmert til å syntes abort er noe stygt og farlig og grusomt, hun er altså fratatt egne meninger og tillegt forhånds programmerte meninger hun må følge for i det hele tatt å kunne kalle seg katolikk... Ser du virkelig ikke hvor ufattelig naivt og ignorant dette er? Hvor er integriteten til religiøse voksne mennesker lurer jeg ofte på, når de i utgangspunktet ikke en gang er enig i det disse forhånds programerte meningene sier at de skal si og mene? Hvordan er det mulig å gå så til de grader på akkord med seg selv at man rett og slett gir opp sine egne meninger og tanker (dette gjelder i stor grad de som blir religiøse senere i livet og ikke er hjernevasket i dette...) til fordel for noen eldgasamle og helt klart utgåtte regler og meninger? Jeg fatter rett og slett ikke at folk lklarer å få seg selv så dypt ned i uærligheten, men det skjer jo...

 

For deg er dette sort hvitt, abort er galt og ikke-tro er galt. For oss andre så er det situasjons betinget, hva om hun ble voldtatt og ble på vei? Og hvaom hun hadde behov for å tro på noe? Tro i seg selv kan sikkert være både beroligende og trøstende, men det gjør det ikke mer riktig, eller galt, av den grunn. Det er meningene som følger med som alt for ofte blir gale...

 

Som min bestefar engang sa, (Han hadde vært religions lærer i over 42 år, men svoren ateist) :

"Ikke døm de troende for troen, men for hva troen gjør dem til!", og han har helt rett, for tro gjør i sannhet helt vanlige snille mennesker til intolerante monstre somme tider... Der de unnskylder overgrepene sine med gudetro....

Lenke til kommentar

Noe av det virkelig fine med forskning og opplysning er at det ikke spiller noen avgjørende rolle hvem som tar de første skrittene mot en bedre hverdag for fellesskapet. Et fremskritt for fellesskapet vil fortsatt være til selv dersom den som tok det første skrittet blir en skrulling på veien, heldigvis. :)

Lenke til kommentar

Noe av det virkelig fine med forskning og opplysning er at det ikke spiller noen avgjørende rolle hvem som tar de første skrittene mot en bedre hverdag for fellesskapet. Et fremskritt for fellesskapet vil fortsatt være til selv dersom den som tok det første skrittet blir en skrulling på veien, heldigvis. :)

Det er helt riktig. Det avgjørende må være mest mulig frihet for ALLE uten at det går ut over noen og det syntes jeg vi har lyktes ganske bra med i Norge jeg... Her legger ikke staten seg borti om hvem du har sexmed, om det blir barn av det, eller på noen måte fordømmer valget du i ettertid må ta om det ble barn av det. Tvert i mot har staten tatt den lovløsheten og pinslene som fulgte ved å benytte seg av såkalte "kloke" koner for å ta abort, (noe som fremdeles er et problem i land som Irland. der jenter og kvinner dør under fryktelige pinsler fordi de benyttet seg av slike "koner"... Menkjenner jeg kristne rett så får de nok som de fortjener. Klart at de burde båret frem ungen de ble på vei med etter å ha blitt voldtatt av faren sin eller andre grusomheter), der abort er forbudt ved lov, på alvor og leget det slik at det er opp til hver enkelt, ikke staten eller enda verre, teologer, til å bestemme hva de vil og det er kjempe bra og slik det BØR være.

 

Vi ser jo dette klart og tydelig i USA, der de i de mest kristne statene har langt større abort tall enn de statene som ikke er kristne og abort tall er bare en liten del av hva dehar mest av i disse kristne statene, for hjemme volden, der mannen banker kjærringa og ungene i god kristen ånd er også over representert i disse kristne statene, samme er tenårings graviditet, samt annen kriminalitet, alt sammen "dyder" de kristne tror de er hevet over fordi de tror... Hyklere ligger veldig lett på tungen når man ser slike tall skal jeg si dere...

 

At vi fremdeles har en jobb å gjøre med opplysning om at abort IKKE under noen omstendigheter er prevensjon er noe vi må jobbe videre med, men det hjelper ikke å komme trekkende med alle mulige forbud og intolerante meninger hentet ut fra gamle bøker ihvertfall, DET er helt sikkert!! Det fremmer bare hat og intoleranse, samt innskrenket frihet for den enkelte og noen ganger så tror jeg faktisk at de som fremmer denne intoleransen og innskrenkningene i friheten, de religiøse, ikke selv skjønner hva slags åk vi ville satt oss under om vi alle hadde begynte å tro på disse mytene igjen... De er bare så opptatt av å plassere jesus øverst at de enten ikke ser det eller rett og slett driter i folks rettigheter for å oppnå det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...